AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Jeg ønsker å ta med meg mine to barn i barne og ungdomsskolealder og bo et år på Gran Canaria. Er det noen som bor der, eller har gjort dette som har gode tips? Jeg er delvis ufør og kan jobbe derfra den prosenten jeg jobber. Hvor er det best å bo for å ha enkel skolevei for ungene? Har sett på Los Caideros, er dette et godt alternativ? Hvor er det best å finne utleie, nettside Feks? Andre tips eller ting å tenke på? Anonymkode: bc3cf...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Hvis du er ansatt i et norsk firma, er det kommet ganske kompliserte innrapporteringsregler og skatteregler ved utenlandsjobbing (ble nytt under/etter korona), så sjekk opp at dette er gjennomførbart først. Anonymkode: 28319...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Først og fremst. Vil barna det ? spesielt ungdommen? Et søskenbarn av meg gjorde det med sin familie, eldste hatet det og bærer fortsatt nag til sin mor etter alt hen mistet her hjemme det året.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du er ansatt i et norsk firma, er det kommet ganske kompliserte innrapporteringsregler og skatteregler ved utenlandsjobbing (ble nytt under/etter korona), så sjekk opp at dette er gjennomførbart først. Anonymkode: 28319...da0 Takk for tips, skal sjekke på Skatteetaten. Kanskje det ville vært bedre med en jobb der eventuelt Anonymkode: bc3cf...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden monican94 skrev (2 timer siden): Først og fremst. Vil barna det ? spesielt ungdommen? Et søskenbarn av meg gjorde det med sin familie, eldste hatet det og bærer fortsatt nag til sin mor etter alt hen mistet her hjemme det året.. Ja, barna vil det og tenker det ville vært spennende. Et år borte kan jo gjøre at omgivelsene endres, men i vårt tilfelle ville det nok først og fremst kunne vært tilført noe. Jeg ville aldri gjort det om barna elsket tilværelsen sin her. Det er grunner til at vi alle kunne trenge et avbrekk fra hverdagslivet her. Anonymkode: bc3cf...a3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for tips, skal sjekke på Skatteetaten. Kanskje det ville vært bedre med en jobb der eventuelt Anonymkode: bc3cf...a3e Den norske skatteetaten er en ting men hvis du skal bo på GC i et år så kommer også den spanske skatteetaten (Agencia Tributaria) inn i bildet etter 180 dager. Hvis ungene skal gå på den norske skolen så er det ikke gratis, tror det er nesten 30.000 kr for en elev i ett år i grunnskolen eller 150 kr dagen for elever som skal være der i kortere perioder. Det er skoleplikt i Spania så alternativet er offentlig skole, da er det greit å tenke på hvordan de vil fungere i klassen hvis de ikke kan spansk. Vær forberedt på MYE byråkrati, alt i fra enkle ting som telefon og bankkonto til papirer i forhold NIE og innskrivelse i helse og sosialsystemet. Anonymkode: ba196...975 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Den norske skatteetaten er en ting men hvis du skal bo på GC i et år så kommer også den spanske skatteetaten (Agencia Tributaria) inn i bildet etter 180 dager. Hvis ungene skal gå på den norske skolen så er det ikke gratis, tror det er nesten 30.000 kr for en elev i ett år i grunnskolen eller 150 kr dagen for elever som skal være der i kortere perioder. Det er skoleplikt i Spania så alternativet er offentlig skole, da er det greit å tenke på hvordan de vil fungere i klassen hvis de ikke kan spansk. Vær forberedt på MYE byråkrati, alt i fra enkle ting som telefon og bankkonto til papirer i forhold NIE og innskrivelse i helse og sosialsystemet. Anonymkode: ba196...975 Takk. Den norske skolen som er tanken. Prisen er rundt der ja, med søskenrabatt. Skolen har jeg grei oversikt over. Har gått der selv for en del år siden. Men, alle disse reglene, det er mye å sette seg inn i, ja. NIE, hva er det? Anonymkode: bc3cf...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå