AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:44 #1 Del Skrevet fredag kl 14:44 Skal kjøpe bil og ordne bilforsikring. Må først ordne omregistrering og så forsikring? Hvordan finne best pris på forsikring? Anonymkode: b6802...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet fredag kl 15:04 #2 Del Skrevet fredag kl 15:04 Sjekk på nettsidene til de forskjellige forsikringsselskapene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 15:10 #3 Del Skrevet fredag kl 15:10 C-girl skrev (5 minutter siden): Sjekk på nettsidene til de forskjellige forsikringsselskapene. Kan legge inn regnr på bilen så kommer forslag til hva prisen blir? Anonymkode: b6802...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet fredag kl 21:36 #4 Del Skrevet fredag kl 21:36 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan legge inn regnr på bilen så kommer forslag til hva prisen blir? Anonymkode: b6802...d23 De fleste forsikringsselskap gir automatisk pris på nett. Pris beregnes utifra bilmerke, modell og hvor eier bor, og bonus opptjening. Og naturligvis kjørelengde, og om en ønsker kaskoforsikring eller ikke. Men, noen ganger kan en få bedre tilbud. Spesielt om en vurderer å bytte selskap kan det komme gode tilbud for å bli. Endret fredag kl 21:37 av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:15 #5 Del Skrevet lørdag kl 00:15 Jeg er medlem i klp. Mange sier at de har gode og billige bil forsikringer . Stemmer dette? Når jeg og x mann hadde bil så hadde vi gjensidige. Var veldig førnøyd med de, men kanskje litt dyre? Anonymkode: b6802...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet lørdag kl 07:22 #6 Del Skrevet lørdag kl 07:22 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er medlem i klp. Mange sier at de har gode og billige bil forsikringer . Stemmer dette? Når jeg og x mann hadde bil så hadde vi gjensidige. Var veldig førnøyd med de, men kanskje litt dyre? Anonymkode: b6802...d23 Sammenlign priser, det er svært mange parametere som avgjør prisen. Husk, Gjensidige har kundeutbytte. Dvs de ligger litt høyere i pris, men betaler tilbake noen prosent av innbetalt sum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:26 #7 Del Skrevet lørdag kl 07:26 Jeg ville ringt minst tre forsikringsselskaper. Da får du ofte bedre pris enn om du sjekker på nett. Og vær bevisst på hvilken forsikring du skal ha. Skal du ha leiebil? Kasko? Hvor stor egenandel? Dette påvirker prisen mye. Anonymkode: 7ea3d...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:31 #8 Del Skrevet lørdag kl 07:31 TBL12 skrev (5 minutter siden): Sammenlign priser, det er svært mange parametere som avgjør prisen. Husk, Gjensidige har kundeutbytte. Dvs de ligger litt høyere i pris, men betaler tilbake noen prosent av innbetalt sum. Sludder og vås! Gjensidige ligger ikke høyere i pris fordi om de utbetaler kundeutbytte! Har hatt de i alle år, og fått pris fra andre som vil selge forsikring, men det er så nært i pris så det er ikke noe å spare på flytte. Har man forsikring i gjennom Sparebank1 samt kontoer i banken, utbetales kundeutbytte der også. Så din påstand faller i fisk. Anonymkode: 42396...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:43 #9 Del Skrevet lørdag kl 07:43 Det aller viktigste er hvor bra forsikringen faktisk er når det skjer noe. Google rundt og spør venner og bekjente etter erfaringer. Jeg har f.eks hatt mange forsikringer i Gjensidige i mange år og etter diverse skadesaker på hus, innbo, bil etc så totalt sett har jeg fått tilbake langt mer enn jeg har betalt inn i årenes løp. Jeg har også rabatt pga flere forsikringer samlet der, rabatt pga fagforeningsmedlemsskap og andre ting, som boligalarm bl.a. I tillegg får man utbetalt bonus en gang i året som også får ned prisen. Jeg sjekker priser andre steder ca en gang i året og tar det med tilbake til Gjensidige og får da gjerne enda litt avslag. Men altså, ikke noe poeng med en billig forsikring dersom ting ikke fungerer når noe skjer. Jeg har i hvert fall opplevd Gjensidige som ekstremt profesjonelle på behandling av skadesaker. Husk også å få med deg den opparbeidede bonusen fra tidligere bilforsikring, uansett forsikringsselskap. Anonymkode: da5c7...463 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:36 #10 Del Skrevet lørdag kl 08:36 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det aller viktigste er hvor bra forsikringen faktisk er når det skjer noe. Google rundt og spør venner og bekjente etter erfaringer. Jeg har f.eks hatt mange forsikringer i Gjensidige i mange år og etter diverse skadesaker på hus, innbo, bil etc så totalt sett har jeg fått tilbake langt mer enn jeg har betalt inn i årenes løp. Jeg har også rabatt pga flere forsikringer samlet der, rabatt pga fagforeningsmedlemsskap og andre ting, som boligalarm bl.a. I tillegg får man utbetalt bonus en gang i året som også får ned prisen. Jeg sjekker priser andre steder ca en gang i året og tar det med tilbake til Gjensidige og får da gjerne enda litt avslag. Men altså, ikke noe poeng med en billig forsikring dersom ting ikke fungerer når noe skjer. Jeg har i hvert fall opplevd Gjensidige som ekstremt profesjonelle på behandling av skadesaker. Husk også å få med deg den opparbeidede bonusen fra tidligere bilforsikring, uansett forsikringsselskap. Anonymkode: da5c7...463 Takk for det. Vi hadde gjensidige når jeg var gift. Hadde de på alle forsikringer. Var veldig fornøyd med de da. Anonymkode: b6802...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:57 #11 Del Skrevet lørdag kl 08:57 Husk at man også kan forhandle om bonus. Anonymkode: 7ea3d...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet lørdag kl 18:30 #12 Del Skrevet lørdag kl 18:30 Og noen fagforeninger har meget gode vilkår. Akademikerne starter på 75% bonus. Er du lokfører har Jernbaneforbundet en ordning ingen kan matche. Tekna har god avtale med Gjensidige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet lørdag kl 18:40 #13 Del Skrevet lørdag kl 18:40 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er medlem i klp. Mange sier at de har gode og billige bil forsikringer . Stemmer dette? Når jeg og x mann hadde bil så hadde vi gjensidige. Var veldig førnøyd med de, men kanskje litt dyre? Anonymkode: b6802...d23 Jeg har bilforsikringer (tre biler 🙈) gjennom fagforeningsmedlemskap og sjekker jevnlig om noen er konkurransedyktige, men de er ikke i nærheten. Jeg vil tro du får en god pris og ikke minst en god forsikring gjennom KLP. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:24 #14 Del Skrevet lørdag kl 22:24 Hareena skrev (3 timer siden): Jeg har bilforsikringer (tre biler 🙈) gjennom fagforeningsmedlemskap og sjekker jevnlig om noen er konkurransedyktige, men de er ikke i nærheten. Jeg vil tro du får en god pris og ikke minst en god forsikring gjennom KLP. Hvor mye sparer du ikke måneden på ek forsikring gjennom medlem i fagforbundet? Anonymkode: b6802...d23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet lørdag kl 23:40 #15 Del Skrevet lørdag kl 23:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mye sparer du ikke måneden på ek forsikring gjennom medlem i fagforbundet? Anonymkode: b6802...d23 Hva andre sparer er egentlig rimelig irrelevant. Det avhenger av personlig bonus, vilkår og skadehistorikk. Men som utgangspunkt skiller nok en god avtale og en dårlig avtale godt over tusenlappen i måneden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:09 #16 Del Skrevet søndag kl 00:09 AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 15.44): Skal kjøpe bil og ordne bilforsikring. Må først ordne omregistrering og så forsikring? Hvordan finne best pris på forsikring? Anonymkode: b6802...d23 Du ser om du har medlemskap noe sted som gir deg rabatt på forsikringer. Anonymkode: 9d018...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå