Gå til innhold

Er det noen her som har lykkes i forhold med noen som har kriminell bakgrunn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har funnet lykken med en tidligere straffet kriminell person, der personen har endret livet og dårlige vaner og forbindelser? 

Er det håp om at slikt kan virkelig fungere? 

Anonymkode: e8a74...085

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det noen som har funnet lykken med en tidligere straffet kriminell person, der personen har endret livet og dårlige vaner og forbindelser? 

Jeg har en slik i familien, den jobben og energien vedkommende la i terapi og selvutvikling, ikke minst innse alle feil og mangler, og problemet som førte til det, tok årevis. Jeg hadde ikke trodd på noen som bare sa de er ferdig med det, det krever sin styrke å snu om på så dårlige mønstre. Hva slags bevis for at han er ferdig med det? 

Anonymkode: 5120b...801

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste jeg kjenner klarer desverre ikke å komme ut av det, men det finnes jo så klart mennesker som klarer det.

Anonymkode: 57a62...83e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men han hadde lagt det livet bak seg mange år før vi møttes. Han flyttet for å komme seg vekk fra et belastet miljø (kriminalitet, ikke rus), og bygget livet sitt opp på nytt med jobb og idrett. Jeg hadde ikke orket om det var noen som nylig eller relativt nylig hadde vært på kant med loven, men å gi noen en sjanse som har jobbet for å legge dårlige valg bak seg - det blir noe annet.

Anonymkode: 195d5...4a0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg kjenner noen som har det. De er gift og har barn. 

Skrevet

Jeg ble sammen med en som "hadde en fortid, hadde drevet med rus, hadde vært kriminell". Vel, "hadde" var en løgn. Han drev fortsatt med det viste det seg. Jeg, dum som jeg var, hjalp han på rett kjør, vi flyttet bort fra det stedet, han fikk hjelp.

Vi var sammen i 5 år. Han brøt meg ned psykisk og fysisk. Han gikk fra narko til å utvikle et alkoholproblem som gjorde han enda verre mot meg. Han stjal og brukte mine kredittkort, og satte meg i en gjeld på nesten 200 000 kr. Han var utro på nett. Han har ødelagt meg og min tillit til menn. Alt dette mens jeg "hjalp han på rett kjør" og trodde det var fortid.

Aldri igjen. Aldri.

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
TinaChristina skrev (10 minutter siden):

Jeg ble sammen med en som "hadde en fortid, hadde drevet med rus, hadde vært kriminell". Vel, "hadde" var en løgn. Han drev fortsatt med det viste det seg. Jeg, dum som jeg var, hjalp han på rett kjør, vi flyttet bort fra det stedet, han fikk hjelp.

Vi var sammen i 5 år. Han brøt meg ned psykisk og fysisk. Han gikk fra narko til å utvikle et alkoholproblem som gjorde han enda verre mot meg. Han stjal og brukte mine kredittkort, og satte meg i en gjeld på nesten 200 000 kr. Han var utro på nett. Han har ødelagt meg og min tillit til menn. Alt dette mens jeg "hjalp han på rett kjør" og trodde det var fortid.

Aldri igjen. Aldri.

Du har min medfølelse, det er forjævlig gjort. 

Anonymkode: 5120b...801

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Kriminell bakgrunn kan være så mangt. Enkelte ting skal man styre klar av - brutal vold mot andre, hvilken som helst vold mot partner/ekspartner/barn, voldtekt/seksuelle overgrep, fyllekjøring og annet der han har skadet folk med vilje - styr langt unna. Prøvd narkotika én gang som ungdom, nasket i butikken som ungdom osv - null problemer. 

Anonymkode: ab997...a1f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kriminell bakgrunn kan være så mangt. Enkelte ting skal man styre klar av - brutal vold mot andre, hvilken som helst vold mot partner/ekspartner/barn, voldtekt/seksuelle overgrep, fyllekjøring og annet der han har skadet folk med vilje - styr langt unna. Prøvd narkotika én gang som ungdom, nasket i butikken som ungdom osv - null problemer. 

Du tenker at vold ikke er noe en kan sone og være ferdig med? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Spørsmålet er jo hvorfor man slo en annen person såpass mye at det blei fengsel av det. 

Anonymkode: fb308...28c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ikke mot partner eller barn, nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spørsmålet er jo hvorfor man slo en annen person såpass mye at det blei fengsel av det. 

Anonymkode: fb308...28c

Nettopp. Flere kvinner blir drept av sine partnere og ekser i Norge hvert år. Hvorfor ta sjansen?

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...