Gå til innhold

Kjøpe bil og kjørelengde

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har fått tilbud av en onkel at jeg kan kjøpe bil fra han. Bilen er fra 2018 og har kjørt 160 000 km. Får den til 80 000 kr. Min venninne mener det er dumt å kjøre ei bil som har kjørt så langt. Stemmer dette?

Dette er en Kia 

Anonymkode: c86a9...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En Kia som har gått 160 000,- hadde jeg aldri kjøpt nei.

Anonymkode: 8b65c...647

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bilen har gått såpass langt er det stor sjanse for at ting går i stykker. 

Så du må nok dessverre forvente at det kan bli en del reparasjoner på den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
C-girl skrev (18 minutter siden):

Når bilen har gått såpass langt er det stor sjanse for at ting går i stykker. 

Så du må nok dessverre forvente at det kan bli en del reparasjoner på den.

Ok. Kanskje dumt det. Min onkel har brukt den som taxi, så den er tatt godt vare på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har fått tilbud av en onkel at jeg kan kjøpe bil fra han. Bilen er fra 2018 og har kjørt 160 000 km. Får den til 80 000 kr. Min venninne mener det er dumt å kjøre ei bil som har kjørt så langt. Stemmer dette?

Dette er en Kia 

Jeg er enig med venninnen din. Prøv heller å finne en som har gått under 100 000 km. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var dyyyyrt for såpass mye gått bil, du finner myyyye bedre biler til 80k

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva slags Kia, og utstyrsnivå har mye å si. Garantien er ute, så om den ellers er greit vedlikeholdt så kan 80’ være en ok sum det…

Anonymkode: 08ef2...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kia begynte å lage knallgode biler fra ca 2015. Om onkelen din er fornøyd så langt, og selger til familie, hadde ikke jeg vært så redd. Er onkelen din en sleip jævel derimot...

Anonymkode: d1580...3ba

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte nettopp en Toyota fra 2014 som hadde gått 145 000 km. Hel og fin, lite rust. Virker som en bra bil. Ikke bli så skremt av kjørelengden, har lest at mange biler kan gå langt over 200 000km. Men kan ikke uttale meg om Kia, og jeg har generelt lite peiling på biler. Men 80 000 kr er jo ikke mye for en bil.

Anonymkode: 24949...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
monican94 skrev (4 timer siden):

Tror du tar feil her. 2018 er ikke gammelt for en bil og skal du ha noe splitter nytt (eller så å si) må du opp i flere hundre tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om onkelen din er troverdig vet bare du, men nei, jeg hadde ikke kjøpt en bil fra 2018 som har gått så langt uten videre. Langt over garantitid, og det er nå ting begynner å koste med en bil som har gått langt. Har en 2018 modell selv, Auris som kun har gått 70000. Allikevel er det deler som må skiftes, ting som må fikses... Om han har tatt vare på bilen, fulgt alle servicer, byttet deler som koster, ok, men dog. Ville bedt om service historikk og ting som er byttet i det minste.

Anonymkode: 2cec0...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du tar feil her. 2018 er ikke gammelt for en bil og skal du ha noe splitter nytt (eller så å si) må du opp i flere hundre tusen.

2018 er ikke gammelt nei, men  180.000km er mye.. min 2018 bil hatt gått 54.000km

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde som prinsipp aldri kjøpt noe av spesielt stor verdi med så generelt høy risiko for konflikt fra familie og venner. En drosjekjørt Kia skulle jeg generelt sett hatt ganske stor rabatt for å vurdere, slik at jeg i dette tilfellet ville overtatt den nær gratis. Du må uansett forvente å legge mye penger i slitedeler og reparasjoner etterhvert. 

Anonymkode: 8ee78...43d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
monican94 skrev (4 timer siden):

Jeg søkte på Finn nå, med kriteriene:
nyere enn 2018
5 seter
Under 80 000 kr
Under 160 000 km
Bensin/diesel

Det kom opp 1(!) resultat da, en Hyundai I20…

Anonymkode: 08ef2...9c3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er en Kia 

Kilometerstand betyr veldig lite hvis den har hatt bra vedlikehold, altså komplett service historikk og gjerne litt ekstra. Det du skal være redd for er rust, rust og rust. Spesielt i understellet på de stedene som er vanskelig å komme til for rengjøring.

Men det hjelper ikke med bra historikk hvis du ikke følger opp med bra vedlikehold.

En annen ting er at det er bedre å kjøpe en bil som har gått 200.000 km med langkjøring enn en som har gått 100.000 km med småkjøring, dette er spesielt viktig hvis det er en dieselbil.

Anonymkode: e06c1...5c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...