Gå til innhold

Hvordan takke nei til IRRITERENDE invitasjon? Greit å lyve?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er alltid hyggelig å bli invitert. Men er en type invitasjon som begynner irritere vettet av meg. Typisk av kompiser eller bekjente.

De ber meg med og jeg takker ja. Så kommer et spørsmål et par timer senere om jeg kan ta med venninner…. Jeg har noen få nære venninner, men de har roet ned med familielivet, de møter jeg heller til kaffe og shopping. 

Uansett. Jeg har ingen å be med. Og føler eneste grunnen jeg ble bedt var for å ta med mer damer. Og nå vil jeg ikke dra lenger. Hvordan er det ok å avlyse?

Hva hadde du gjort om du ble bedt med, men så fikk melding om å ta med venninner etterpå?

Anonymkode: b1d8a...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De håpel vel på flere jenter da. Er det noe å ta på vei over?

Ikke ta det personlig.

Hvis du ikke ønsker å gå, sier du bare at du ombestemte deg. Dette er et ikke-problem føler jeg?

Anonymkode: cb2b3...df7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svar da «forstår dere ønsket flere jenter/damer. Det kan jeg ikke være behjelpelig med. Jeg blir hjemme/finner på noe annet i stedet siden invitasjonen til meg var for å skaffe flere kvinner». 

Anonymkode: 1315d...ad5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er greit å lyve, men det er vel vel så greit å være ærlig? "Jeg avlyser . Nå vil jeg ikke dra lenger. Dette var en irriterende invitasjon.  Jeg føler eneste grunnen jeg ble bedt var for å ta med mer damer."

Anonymkode: aac77...82c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vits å lyve, svar at du ikke er interessert i å komme når du tydeligvis kun ble invitert for å dra med flere damer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare la vær å svare og så dukker du opp kun med deg selv. 

Anonymkode: b30b1...7d3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

«Sorry, men damer får dere skaffe selv. Ingen av mine venninner er desp nok for å gidde å bli med».

Så hiver du på noe med om du gidder eller ikke å dra. 

Anonymkode: d70e6...9d6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær høflig ærlig mee snert av humor. 

»Kan ikke denne gangen, men blir gjerne med neste gang. Og apropos ta med venninner: alle er opptatt nå bare til fremtidig prientering om det er tematikk». 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde bare svart at jeg ikke viste om noen venninner som var interessert, men at jeg kunne ta med noen kompiser om det var ønskelig med flere folk.

Anonymkode: cb4e5...718

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er alltid hyggelig å bli invitert. Men er en type invitasjon som begynner irritere vettet av meg. Typisk av kompiser eller bekjente.

De ber meg med og jeg takker ja. Så kommer et spørsmål et par timer senere om jeg kan ta med venninner…. Jeg har noen få nære venninner, men de har roet ned med familielivet, de møter jeg heller til kaffe og shopping. 

Uansett. Jeg har ingen å be med. Og føler eneste grunnen jeg ble bedt var for å ta med mer damer. Og nå vil jeg ikke dra lenger. Hvordan er det ok å avlyse?

Hva hadde du gjort om du ble bedt med, men så fikk melding om å ta med venninner etterpå?

Anonymkode: b1d8a...408

Dette er noe man selvfølgelig blir krenket  av i 2025. Er alltid hyggelig å bli invitert, men du må bare blir litt krenket, og lage litt drama ut av det likevel... 

Anonymkode: 95a9f...a63

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er noe man selvfølgelig blir krenket  av i 2025. Er alltid hyggelig å bli invitert, men du må bare blir litt krenket, og lage litt drama ut av det likevel... 

Anonymkode: 95a9f...a63

Og du ble krenket over at noen ikke gadd å dra med venninner til desperate kompiser som ikke evner å dra damer…

Anonymkode: d70e6...9d6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svar da «forstår dere ønsket flere jenter/damer. Det kan jeg ikke være behjelpelig med. Jeg blir hjemme/finner på noe annet i stedet siden invitasjonen til meg var for å skaffe flere kvinner». 

Anonymkode: 1315d...ad5

Dette. Tenker det er en god ting å være helt åpen og sette dem litt på plass. Så kanskje de ikke behandler folk slik igjen, sånn som ts blir behandlet her.

Anonymkode: cf765...e9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...