AnonymBruker Skrevet 14. februar #1 Del Skrevet 14. februar Hei! Vi er ganske fortvilte over naboen vår i etasjen over oss. Hun (kvinne 40-50år) har en svær forsterker i stua som hun bruker hver dag når hun gamer eller spiller musikk. Det gjør jo at lyden er ganske sjenerende for oss selv om hun ikke har så høyt volum. Det er liksom ikke vanlige lyder fra en nabo hvis dere skjønner. Hver kveld når vi ser tv hører vi hennes gaming og tven vår. Det er aldri en kveld uten ro her. I tillegg bråker det helt sinnsykt når hun kobler til og fra forsterkeren, har vi sovna når hun gjør det, bråvåkner vi og tror 3.verdenskrig er i gang før vi skjønner at det er henne. Vi har ikke klaget til Styret enda men vi har sendt henne en melding en gang da hun plutselig spilte drithøyt etter midnatt en tirsdags kveld. Jeg var oppe og banket på en gang men hun hører selvfølgelig ikke det med all den lyden så det var bare å gå ned igjen. Da skrudde hun av. Men hun virker litt utilregnelig og muligens rusa eller noe i den dur, så er ikke kjempegira på en konflikt med henne heller da hun virker ustabil. Jeg har vært sykemeldt en stund nå av andre årsaker og har skjønt at hun er hjemme og gamer hver eneste dag og kveld. Hun leier leiligheten så hun deltar ikke på fellesgreier i borettslaget heller så det er liksom umulig å få pratet med henne face to face. Oppsummert så vet jeg ikke helt hvordan vi skal håndtere dette men det er så slitsomt å leve med henne som nabo, at vi har vurdert flere ganger å flytte herfra. Vi er konfliktskye både jeg og samboer så vi synes dette er så vanskelig. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 19eb1...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #2 Del Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Vi er ganske fortvilte over naboen vår i etasjen over oss. Hun (kvinne 40-50år) har en svær forsterker i stua som hun bruker hver dag når hun gamer eller spiller musikk. Det gjør jo at lyden er ganske sjenerende for oss selv om hun ikke har så høyt volum. Det er liksom ikke vanlige lyder fra en nabo hvis dere skjønner. Hver kveld når vi ser tv hører vi hennes gaming og tven vår. Det er aldri en kveld uten ro her. I tillegg bråker det helt sinnsykt når hun kobler til og fra forsterkeren, har vi sovna når hun gjør det, bråvåkner vi og tror 3.verdenskrig er i gang før vi skjønner at det er henne. Vi har ikke klaget til Styret enda men vi har sendt henne en melding en gang da hun plutselig spilte drithøyt etter midnatt en tirsdags kveld. Jeg var oppe og banket på en gang men hun hører selvfølgelig ikke det med all den lyden så det var bare å gå ned igjen. Da skrudde hun av. Men hun virker litt utilregnelig og muligens rusa eller noe i den dur, så er ikke kjempegira på en konflikt med henne heller da hun virker ustabil. Jeg har vært sykemeldt en stund nå av andre årsaker og har skjønt at hun er hjemme og gamer hver eneste dag og kveld. Hun leier leiligheten så hun deltar ikke på fellesgreier i borettslaget heller så det er liksom umulig å få pratet med henne face to face. Oppsummert så vet jeg ikke helt hvordan vi skal håndtere dette men det er så slitsomt å leve med henne som nabo, at vi har vurdert flere ganger å flytte herfra. Vi er konfliktskye både jeg og samboer så vi synes dette er så vanskelig. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 19eb1...766 Mye skrivefeil!! Prøver på ny: Hei! Vi er ganske fortvilte over naboen vår i etasjen over oss. Hun (kvinne 40-50år) har en svær forsterker i stua som hun bruker hver dag når hun gamer eller spiller musikk. Det gjør jo at lyden er ganske sjenerende for oss selv om hun ikke har så høyt volum. Det er liksom ikke vanlige lyder fra en nabo hvis dere skjønner. Hver kveld når vi ser tv hører vi hennes gaming og tven vår. Det er aldri en kveld med ro her. I tillegg bråker det helt sinnsykt når hun kobler til og fra forsterkeren, har vi sovna når hun gjør det, bråvåkner vi og tror 3.verdenskrig er i gang før vi skjønner at det er henne. Vi har ikke klaget til Styret enda men vi har sendt henne en melding en gang da hun plutselig spilte drithøyt etter midnatt en tirsdags kveld. Da skrudde hun av etter en sms-utveksling om hvordan hun bare ville høre på yndlingslåta si osv. veldig rart. Jeg var oppe og banket på en gang men hun hører selvfølgelig ikke det med all den lyden så det var bare å gå ned igjen. Men hun virker litt utilregnelig og muligens rusa eller noe i den dur, så er ikke kjempegira på en konflikt med henne heller da hun virker ustabil. Jeg har vært sykemeldt en stund nå av andre årsaker og har skjønt at hun er hjemme og gamer hver eneste dag og kveld. Hun leier leiligheten så hun deltar ikke på fellesgreier i borettslaget heller så det er liksom umulig å få pratet med henne face to face. Oppsummert så vet jeg ikke helt hvordan vi skal håndtere dette men det er så slitsomt å leve med henne som nabo, at vi har vurdert flere ganger å flytte herfra. Vi er konfliktskye både jeg og samboer så vi synes dette er så vanskelig. Hva ville dere gjort? TS Anonymkode: 19eb1...766 Anonymkode: 19eb1...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #3 Del Skrevet 14. februar Ring politiet? Anonymkode: ce6e7...acc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #4 Del Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ring politiet? Anonymkode: ce6e7...acc Jeg tror ikke dette er noe sak for Politiet dessverre. Det er jo i utgangspunktet ikke brudd på husreglene heller siden det skal være stille mellom 23.00-07.00. Denne støyen er fra 07.00-23.00 som regel, av og til også mellom 23.00-02.00. Så det er det som gjør det så utrolig vanskelig for oss. Ts Anonymkode: 19eb1...766 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #5 Del Skrevet 14. februar En svær forsterker spiller ikke nødvendigvis høyere. Det spørs jo helt på hvor følsomme høyttalerne er, og åpenbart hvordan hun håndterer volumkontrollen. Jeg har en bitteliten sekswatter som virkelig kan plage naboen gitt riktige høyttalere og romakustikk. Sånn jeg leser innlegget er det ikke forsterkeren i seg selv som er problemet, men volumet. Det høres sikkert pedantisk ut, men jeg tenker taktisk her, og hvis du starter dialogen din med "forsterkeren din er for svær!", spenner du bein på deg selv i dialogen før du i det hele tatt har begynt. Ærlig talt, kan godt være hun ikke har tenkt over det engang. Du må nesten snakke med henne, ikke skyve ordensregler, styre eller politi foran deg. Prøv å appellere til empati først. Anonymkode: 3d89f...f4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #6 Del Skrevet 14. februar Skriv en lapp/brev om at dere opplever forsterkeren hennes som veldig høy/dere hører den svært godt når den blir skrudd av/på og om hun kan gjøre noe med dette hvis det er det som er problemet. Trenger jo ikke skrive hvem lappen er i fra. Kanskje tar hun hensyn, kanskje ikke - dere taper i hvert fall ikke på å skrive en liten lapp til henne om det Alternativer at jo å be styret i borettslaget om å varsle henne, eventuelt at de varsler den som er utleier som deretter kan ta det med leietaker? Ellers høre med Huseiernes landsforbund, https://www.huseierne.no/sameier-og-borettslag/?_gl=1*12jqd6s*_up*MQ..*_gs*MQ..*_ga*NDU0ODgyODQ1LjE3Mzk1Mzc4NzI.*_ga_MKGSGG8213*MTczOTUzNzg3MC4xLjAuMTczOTUzNzg3MC4wLjAuMA..&gclid=EAIaIQobChMIlY6IxJvDiwMV50eRBR3-WAzjEAAYASAAEgKOyfD_BwE Anonymkode: 6eaf8...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #7 Del Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Skriv en lapp/brev om at dere opplever forsterkeren hennes som veldig høy/dere hører den svært godt når den blir skrudd av/på og om hun kan gjøre noe med dette hvis det er det som er problemet. Trenger jo ikke skrive hvem lappen er i fra. Kanskje tar hun hensyn, kanskje ikke - dere taper i hvert fall ikke på å skrive en liten lapp til henne om det Alternativer at jo å be styret i borettslaget om å varsle henne, eventuelt at de varsler den som er utleier som deretter kan ta det med leietaker? Ellers høre med Huseiernes landsforbund, https://www.huseierne.no/sameier-og-borettslag/?_gl=1*12jqd6s*_up*MQ..*_gs*MQ..*_ga*NDU0ODgyODQ1LjE3Mzk1Mzc4NzI.*_ga_MKGSGG8213*MTczOTUzNzg3MC4xLjAuMTczOTUzNzg3MC4wLjAuMA..&gclid=EAIaIQobChMIlY6IxJvDiwMV50eRBR3-WAzjEAAYASAAEgKOyfD_BwE Anonymkode: 6eaf8...185 Tusen takk for råd. Det var lurt med en lapp! Det skal jeg skrive til henne. Og går selvsagt for den vennlige tonen. Anonymkode: 19eb1...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar #8 Del Skrevet 14. februar Størrelsen på forsterkeren er ikke det avgjørende for volumet men kan være viktig for kvaliteten. Virker som det er blottet for lyddemping. Skjønner virkelig ikke de som klarer å bo slik,musikk et alt for viktig mentalt i hverdagen min, med god kvalitet. Anonymkode: 4fbcd...fab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå