Gå til innhold

PMS, nerver, stress før helg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vinterferie, pakke bager, jobbe sent og jobbe tidlig fra hjemmekontor, mas fra andre familiemedlemmer i forbindelse med turen, dårlig nattesøvn og mensen på vel. 
Huset er en katastrofe etter en hektisk morgen med flere melt downs på vei ut.

Veltet en kaffekopp, glemte å kjøpe vasketabletter i går så kjører oppvask uten såpe

Gir snart opp

Anonymkode: 1ae8a...047

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da tar du en ting av gangen, også ber du resten av familien hjelpe deg, for om ikke reiser dere ikke på tur. Det er ikke bare mor sitt ansvar. 

God vinterferie!

Anonymkode: efa5d...e59

Skrevet

Men så tok du deg tid til å sette deg ned og legge inn et innlegg på KG fremfor å bare ta en pust i bakken?

AnonymBruker
Skrevet
lajlaj skrev (4 minutter siden):

Men så tok du deg tid til å sette deg ned og legge inn et innlegg på KG fremfor å bare ta en pust i bakken?

Skrive, det hjelper meg TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da tar du en ting av gangen, også ber du resten av familien hjelpe deg, for om ikke reiser dere ikke på tur. Det er ikke bare mor sitt ansvar. 

God vinterferie!

Anonymkode: efa5d...e59

Takk. TS

AnonymBruker
Skrevet

Ingen ting av det du skriver gjør at verden din raser sammen.

ta en oppgave om gangen.

Anonymkode: 20838...56e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er da ingenting. Glemt å kjøpe såpe og unger som er litt utagerende og vanskelig. Gi opp, virkelig. Da hadde du virkelig ikke overlevd om du hadde vært meg, skjønner jeg. Tror ikke du vet hvor godt du har det (uten at jeg kjenner deg) Luksus å kunne ha hjemmekontor, i tillegg å ha mulighet til å reise bort med familien. Men du kan vel kanskje bare bli hjemme? La de andre dra avgårde? 

Anonymkode: c8203...1d8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i en slags samme sko. 

Vi har hatt sykdom i tre uker, influensa og omgangssyke. Depresjon oppå dette. Begynner å komme til hektene nå, men er enda ikke helt i form. Utmattelsen er enorm, og jeg er så overvelda over situasjonen her hjemme. Ute av stand til å begynne et sted. Så her er jeg, titter innom KG og overser alt som må gjøres. Det er bare så ekstremt overveldende.

Huset flyter. Klær overalt, rene og skitne. Ingen rydder. Badet er bare sveipa raskt over med klor for å ta det verste. Kjøkkenet dynka i zalo av samme grunn. Gulvene er støvete og har flekker. Ei spybøtte (ubrukt heldigvis) står fremdeles med ene ungens seng, enda det er fire dager siden forrige spyanfall. Handling har vært grovt forsømma, og vi gikk minst ei hel uke uten middag. Ikke at noen hadde matlyst uansett... Kiloene har rast av meg, jeg er bokstavelig talt 15 kilo lettere og har vært innom sykehuset flere ganger for intravenøst, dehydrert og sengeliggende. 

Jeg har vaska spy og diarè med influensa på toppnivå, med den dypeste utmattelse og høyeste feberen. Jeg har sovet i utsvettet feberdyne altfor lenge, og det samme har barna. 

Sukk. Hvor skal en vel starte...

Anonymkode: 1b7fc...7b9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, TS. Er utslitt av familielivet for tiden og gruer meg til vinterferie. 

Anonymkode: fac8a...eb0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er da ingenting. Glemt å kjøpe såpe og unger som er litt utagerende og vanskelig. Gi opp, virkelig. Da hadde du virkelig ikke overlevd om du hadde vært meg, skjønner jeg. Tror ikke du vet hvor godt du har det (uten at jeg kjenner deg) Luksus å kunne ha hjemmekontor, i tillegg å ha mulighet til å reise bort med familien. Men du kan vel kanskje bare bli hjemme? La de andre dra avgårde? 

Anonymkode: c8203...1d8

For et idiotisk svar. Hva vet vel du om TS sitt liv? Kom deg ned fra din høye hest. 

Anonymkode: fac8a...eb0

AnonymBruker
Skrevet

Ville planlagt bedre :) Vi reis ALDRI noe sted fredag rette etter skolen… reise utpå lørdag, etter sen frokost og ting på stell. Bruke fredag ettermiddag på å pakke i ro og fred. Ungene har da pakket selv siden de kunne lese pakkeliste jeg skrev. Nå er de snart 7 og 9 og pakker rimelig bra uten lister. Hadde aldri skjedd om jeg pakket alt for dem på «gjemmekontor» og stresset i vei. Det er en hel uke ferie, hva er det å stresse med? Vi bare gir beskjed dit vi skal når vi kommer, så de vet om våre planer.

Ro ned, det et ferie! Er mitt beste råd :) 

Anonymkode: e3111...880

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er i en slags samme sko. 

Vi har hatt sykdom i tre uker, influensa og omgangssyke. Depresjon oppå dette. Begynner å komme til hektene nå, men er enda ikke helt i form. Utmattelsen er enorm, og jeg er så overvelda over situasjonen her hjemme. Ute av stand til å begynne et sted. Så her er jeg, titter innom KG og overser alt som må gjøres. Det er bare så ekstremt overveldende.

Huset flyter. Klær overalt, rene og skitne. Ingen rydder. Badet er bare sveipa raskt over med klor for å ta det verste. Kjøkkenet dynka i zalo av samme grunn. Gulvene er støvete og har flekker. Ei spybøtte (ubrukt heldigvis) står fremdeles med ene ungens seng, enda det er fire dager siden forrige spyanfall. Handling har vært grovt forsømma, og vi gikk minst ei hel uke uten middag. Ikke at noen hadde matlyst uansett... Kiloene har rast av meg, jeg er bokstavelig talt 15 kilo lettere og har vært innom sykehuset flere ganger for intravenøst, dehydrert og sengeliggende. 

Jeg har vaska spy og diarè med influensa på toppnivå, med den dypeste utmattelse og høyeste feberen. Jeg har sovet i utsvettet feberdyne altfor lenge, og det samme har barna. 

Sukk. Hvor skal en vel starte...

Anonymkode: 1b7fc...7b9

Takk og pris har vi ikke spysyken! Føler med deg! Høres ut som en sant mareritt

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ville planlagt bedre :) Vi reis ALDRI noe sted fredag rette etter skolen… reise utpå lørdag, etter sen frokost og ting på stell. Bruke fredag ettermiddag på å pakke i ro og fred. Ungene har da pakket selv siden de kunne lese pakkeliste jeg skrev. Nå er de snart 7 og 9 og pakker rimelig bra uten lister. Hadde aldri skjedd om jeg pakket alt for dem på «gjemmekontor» og stresset i vei. Det er en hel uke ferie, hva er det å stresse med? Vi bare gir beskjed dit vi skal når vi kommer, så de vet om våre planer.

Ro ned, det et ferie! Er mitt beste råd :) 

Anonymkode: e3111...880

Takk. Nå har vi lært. Haha. Aldri igjen. Tror vi rekker mye i løpet av lunsjpause og småpauser mellom Teamsmøter, men så blir det mer å gjøre en planlagt og alt går til h. Får ikke dratt til tenkt tid osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser heller aldri på ferie fredag etter jobb, tidligst lørdag ettermiddag. Og hvis det er en lengre ferie (en uke og over), og ikke bare en helg, så kommer vi alltid hjem lørdag, så vi har en dag å lande/komme i orden på før hverdagen tar oss.

Jeg var på helgetur alene forrige helg, altså uten mann og barn, og da måtte jeg pakke på hjemmekontor fredagen fordi jeg hadde jobba overtid tirsdag-torsdag og stupte i seng uten å orke å gjøre noe før turen. Og selv om jeg kun skulle på venninnebesøk og vi ikke skulle noe spesielt i helga, så gikk det halvannen time i pakking og rydding likevel (ville ikke reise fra et hjem som var bomba etter begge foreldre hadde jobba mye tidligere i uka). Nå hadde jeg helt ren samvittighet for å gjøre dette i arbeidstiden, fordi jeg hadde jobba mye overtid tidligere i uka, men om jeg skulle pakka for flere enn meg selv, så hadde halve dagen gått…

Anonymkode: c2962...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...