Gå til innhold

Å føle seg mer hjemme i et annet land

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Andre som har opplevd det? Lurer litt på hva som kan forårsake at man føler seg mer hjemme i et land som egentlig er helt fremmed. Som regel synes jeg det er helt ok når ferien nærmer seg slutten, selv om jeg ikke trives så godt hjemme. Når vi har vært på ferie på akkurat dette stedet derimot stritter hele kroppen i mot når jeg skal hjem. Så er det flere uker hvor jeg føler meg deprimert når reisen er over. Jeg skjønner jo allikevel at det er annerledes å bo en plass enn å være på ferie.

Anonymkode: b5457...a7a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan kjenne på det. Men så tenker jeg på hvor jeg føler meg tryggest om jeg blir syk, mister jobben osv.

Hjemmefølelsen i andre land bunner mest i avslapping, fri og mulighet til å styre dagene selv og den slags. Jeg føler meg hjemme i Italia(har italiensk far) men når jeg kjenner godt etter er jeg glad hverdagen min er i Norge og ikke Italia.

Anonymkode: 4b5eb...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, absolutt. I mine øyne er nordmenn veldig konforme. I andre kulturer er det langt mer aksept for å skille seg ut og folk er mer fri. 

Men dersom du bor i et annet land sammen med folk fra andre kulturer vil du kjenne på friksjoner og irritasjonsmomenter du ikke kjenner til enda. Ingen land er perfekte.

Anonymkode: f6dd0...cfd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes både Singapore, Portugal og England er land jeg føler meg hjemme i ^^, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...