Gå til innhold

Valentinesgave til barna?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 15.15):

Jeg tror deg.

Og nettopp derfor har man like stort behov for å markere 14. februar (som overhodet ikke har sammenheng med barn) som en fisk har behov for en flatskjerm; det man kan gjøre for barn idag, kan man også gjøre imorgen.

Den eneste grunnen til å feire 14. februar, måtte være hvis barnet har fødselsdag akkurat denne dagen; da blir årsaken til feiringen naturligvis helt annen. Men det kommersielle budskapet Nille & co kommer med for å selge kinesiskprodusert skrot når de henger opp noen hjerter, har ingen sammenheng med omtanke; hvis man ser bort fra butikkenes behov for å tjene mer.

Anonymkode: b55e5...51b

Dette.  Folk flest gjennomskuer det jo, men det er likevel noe veldig trist med det at så mange føler for at denne dagen, som er utvalgt for dem, skal være en slik dag. Jeg og mannen har vår egen spesielle dag, og det er ikke noe som kjøpe inn da heller. Folk har jo blitt sauer. Ikke rart ai snart tar over. 

Anonymkode: 5ef82...a7c

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For all del altså, men herregud, spør du meg. Alt mulig folk skal dille med. Noen som tror halvparten av alt folk gjør hadde vært en greie om det ikke var for å vise seg fram på en eller annen måte? Å ta etter den amerikanske overfladiske og narsissistiske konkurransekulturen er det siste vi bør strebe etter. 

At folk ser opp til andre pga livsstil og økonomi er så spesielt! Og for ikke å snakke om dem som faktisk soler seg i glansen av penger og kjendisstatus, mens sauene følger blåøyd med av malplassert beundring. 

Anonymkode: 94124...dd8

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hvorfor folk blir så sinte, fornærmet og engasjert på en negativ måte fordi noen liker slike dager. 

Jeg kjøpte hjerte sjokolade og laget kort til barna mine. Ene og alene fordi da jeg var liten så ønsket jeg meg det. Jeg savnet foreldre som lette etter grunner til å gjøre noe fint for meg. 

Det handler jo ikke noe om å kjøpe dill, men å gripe alle muligheter til å gjøre fine ting for hverandre. Ikke bare denne dagen så klart, men det skader jo ingen at man også gjør det denne dagen. 

Anonymkode: 24490...20e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 11.50):

Da jeg var liten lurte jeg på om det fantes "barnas dag", siden det er morsdag og farsdag. Mamma svarte at det er barnas dag 365 dager i året. 

Nå som jeg er mor selv er jeg 100% enig med henne. 

Anonymkode: 65a30...b84

Det stemmer for menn og kvinner også. Vi må bare gjøre så mye ut av det.

Anonymkode: 37929...9bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For all del altså, men herregud, spør du meg. Alt mulig folk skal dille med. Noen som tror halvparten av alt folk gjør hadde vært en greie om det ikke var for å vise seg fram på en eller annen måte? Å ta etter den amerikanske overfladiske og narsissistiske konkurransekulturen er det siste vi bør strebe etter. 

At folk ser opp til andre pga livsstil og økonomi er så spesielt! Og for ikke å snakke om dem som faktisk soler seg i glansen av penger og kjendisstatus, mens sauene følger blåøyd med av malplassert beundring. 

Anonymkode: 94124...dd8

Hill this answer

Anonymkode: 37929...9bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 16.56):

Fordi jeg elsker barna mine 

Anonymkode: 66dac...c36

Ah, sånn å forstå. Det gjør jo ikke vi andre. :knegg:

Skrevet
Kålrota skrev (2 timer siden):

Ah, sånn å forstå. Det gjør jo ikke vi andre. :knegg:

Å heerregud! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Så føler ikke kjærlighet for barna dine du?

Argumentet er like meningsløst som at foreldre ikke føler kjærlighet for barna sine fordi de ikke tar dem få en julekalender fra Kondomeriet.

Når man snakker om kjærlighet, må man kunne skille mellom eros og agape, og hvis foreldre ikke ser denne forskjellen, er det virkelig fare på ferde.

5-åringen er et barn, og trenger ikke å påtvinges hjertesjokolade og blomster fra onkel Willy.

Anonymkode: b55e5...51b

Skrevet

Nei nei! Influencere benytter jo en hver anledning til å selge. Jeg kjenner ingen som gjør dette, og håper virkelig ikke at det blir en greie. Vi kjøper ikke ting til morsdag eller farsdag heller. Det blir nok kjøping. 

Anonymkode: c1f40...150

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De fleste trenger virkelig ikke en dag på å vise verden eller fasadekokerne at de elsket barnet sitt. Valentine er det ingen på vår jobb eller i vår krets som feier heller, dette er noe som ble adoptert fra usa og som 14-15åringer synes er stas. 

Anonymkode: 5ef82...a7c

Ikke et eneste bilde av vår feiring har blitt delt med omverdenen. Er det vanskelig å forstå at folk ikke legger ut ting på some? Ingen andre enn våre barn som har sett vår feiring - så der tar du fullstendig feil. Har ingen ting med hverken fasade eller å vise verden noe som helst. 

Anonymkode: 1d983...fe1

Skrevet

Vi handlet ikke annet enn jordbær. Men vi prioriterte å gjøre noe hyggelig som familie. Så i stedet for å se film dro vi i svømmehallen. Jeg orker ikke dette kjøpe presset. Handel standen finner stadig på noe nytt vi skal «feire»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...