AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:30 #61 Del Skrevet fredag kl 20:30 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ser flere influensere kjøper gaver og baker og slikt til barna sine på valentinsdagen. Er dette vanlig? Burde jeg ut å handle noe til de? 🤪 Kommer ikke til å gjøre det altså. Men bare lurte på om dette liksom var vanlig... Anonymkode: 20f8c...ea3 Selv om influensere gjør - betyr det ikke at det er normalt eller vanlig. Det er iallefall ikke normalt eller vanlig her i området/omgangskrets etc at man gir barna gave på Valentin. Har da ingenting med barna å gjøre det.. Anonymkode: e914c...a00 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:50 #62 Del Skrevet fredag kl 20:50 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For deg - andre har det annerledes. For oss har ikke dagen en erotisk og romantisk betydning, for oss er det er kjærlighetsdag hvor vi viser de rundt oss at vi setter ekstra stor pris på dem. Det er for eksempel vanlig å feire valentinsdagen med venner, om man er singel. Anonymkode: 1d983...fe1 Vi lever i et fritt land, og folk som tror på Odin, må gjerne gjøre 24. desember til en feiring av norrøn tro, liksom satanister kan gjøre dette til en merkedag for okkulte krefter eller nudister kan gjøre 17. mai til en nasjonal nakendag, men det betyr ikke at det er slik dagen skal feires. Som AnonymBruker Anonymkode: e8420...b8b tidligere påpekte, handler feiringer om kontekst: Sitat Å gi barn romantiske gaver på en dag dedikert til romantikk mellom voksne mennesker er i beste fall umusikalsk, og i værste fall fremstå lity creepy, avhengig av hvem som gjør det. 14. februar er ikke noe Nille har funnet på, og dagen handler ikke om røde plasthjerter laget i Kina; for å sitere Wikipedia: Sitat Valentinsdagen kan ha røtter i romersk feiring av gudinnen Juno, som representerte kvinner og ekteskap, og starten på lupercaliafestivalen, en fruktbarhetsfest som begynte 15. februar. Kort sagt er dette en dag viet voksen kjærlighet, og når folk forsøker å gjøre dette til en barnedag, blir dette like galt som å tre voksne ting over hodet på barn i andre sammenhenger; la barn få være barn. I min barndom var jeg lykkelig uvitende om hva 14. februar stod for, men satte pris på å bygge med Lego uten at foreldrene mine gikk inn for å ødelegge barndommens illusjoner. Det gjør man derimot idag ved å gjøre barndommen mer og mer kommersiell, og tullet med Valentins dag og Halloween er en del av dette, på samme måte som man kommersielle krefter presser barn til å tre inn i voksenverdenen med en IPhone og moteklær i barneskolen. Kanskje godtroende foreldre ikke tenker over dette, men ved å forsøke å gjøre 14. februar til en barnefeiring, er de med på opplegget til Nille & co, der hensikten er å gjøre folk mer og mer avhengige av materielle ting, ikke følelser; man kan godt være glad i noen uten å måtte vise dette med billig kinesisk plastjuggel. Er lykkelig over at jeg kunne få være barn uten rosa plasthjerter eller hjertesjokolade fra Nille. Anonymkode: b55e5...51b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:51 #63 Del Skrevet fredag kl 20:51 monican94 skrev (1 time siden): liker å kverulere du.. nei ! Jeg sier bare hva som står og at man ikke må kjøpe gave Anonymkode: 66dac...c36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:57 #64 Del Skrevet fredag kl 20:57 Nok en hysteri-ting! Anonymkode: d9957...e9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet fredag kl 21:04 #65 Del Skrevet fredag kl 21:04 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ser flere influensere kjøper gaver og baker og slikt til barna sine på valentinsdagen. Er dette vanlig? Burde jeg ut å handle noe til de? 🤪 Kommer ikke til å gjøre det altså. Men bare lurte på om dette liksom var vanlig... Anonymkode: 20f8c...ea3 Vi fikset alltid noe til barna ja. I dag kom far hjem med blomster til alle og en liten bamse med hjerte til barna. Barna setter nesten MER pris på blomster enn jeg gjør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:21 #66 Del Skrevet i går, 01:21 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor skal man gi gave til barna på Valentine's Day? Det er jo en dag for romantisk kjærlighet. Hvorfor må alt vris om til barn? 17.mai er barnas dag, julaften er barnas dag. Er Valentines det neste som også blir barnas dag? Anonymkode: d18b3...1e3 Valentine's day er alle hjerters dag, som er en dag for å vise kjærlighet til den/de du er glad i. Det kan være kjæreste, ektefelle, barn, foreldre, venner eller naboen for å nevne noen. Nå sier ikke jeg at vi skal adoptere trenden med å kjøpe og gi alt mulig til alle. Men, at dagen er forbeholdt romantiske relasjoner stemmer ikke. Anonymkode: 51e9a...f51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:57 #67 Del Skrevet i går, 01:57 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Valentine's day er alle hjerters dag, som er en dag for å vise kjærlighet til den/de du er glad i. Det kan være kjæreste, ektefelle, barn, foreldre, venner eller naboen for å nevne noen. Nå sier ikke jeg at vi skal adoptere trenden med å kjøpe og gi alt mulig til alle. Men, at dagen er forbeholdt romantiske relasjoner stemmer ikke. Anonymkode: 51e9a...f51 Den opprinnelige hensikten med dagen er å styrke kjærlighetsforholdet mellom mann og kvinne; at enkelte ønsker å utvanne dette, er så sin sak, men man sender ikke kort med røde hjerter på til naboen med mindre man satser på utroskap. Det samme gjelder barn, som har mange andre festdager å velge mellom. Forstår ikke denne woke trenden med at alle skal inkluderes over alt, og at man skal utvanne feiring av ting, slik folk ønsker å vifte med all slags flagg på 17. mai - er det så vanskelig å la den ene dagen være en nasjonaldag der Norge er i fokus? Det samme gjelder 14. februar; den moderne kulturvandalismen der man i inkluderingens navn vil inkludere alt og alle, er en uting - snart kan man ikke feire noe som helst fordi noen føler seg krenket av å ikke bli inkludert. Anonymkode: b55e5...51b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:59 #68 Del Skrevet i går, 01:59 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ser flere influensere kjøper gaver og baker og slikt til barna sine på valentinsdagen. Er dette vanlig? Burde jeg ut å handle noe til de? 🤪 Kommer ikke til å gjøre det altså. Men bare lurte på om dette liksom var vanlig... Anonymkode: 20f8c...ea3 Bortskjemte barn. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi har i de 16.årene vi har hatt barn, alltid hatt valentinesfrokost med barna. Da får de kort, og kanskje noe hjertegodis og en rose eller noe annet småtteri. Alltid veldig koselig❤️ Anonymkode: 1d983...fe1 Skremmende. Anonymkode: fcc8b...216 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lineaaa Skrevet i går, 02:01 #69 Del Skrevet i går, 02:01 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg bruker å kjøpe en liten godteriting i form av hjerter, og skrive et kort om hvor glad jeg er i dem. Det settes veldig pris på her iallefall Anonymkode: d4366...625 Jeg gjøre det samme! Vi markerer alle hjerters dag, som jo inkluderer vennskap og familie, ikke bare romantiske relasjoner. Altså ingen unødvenige kjøp, men en anledning/påminning til å si/gjøre noe fint for dem man er glad i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:01 #70 Del Skrevet i går, 02:01 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nok en hysteri-ting! Anonymkode: d9957...e9e Hva har det med hysteri å gjøre?? Anonymkode: 66dac...c36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:01 #71 Del Skrevet i går, 02:01 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bortskjemte barn. Skremmende. Anonymkode: fcc8b...216 😂😂 ja uff kjempe skremmende Anonymkode: 66dac...c36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:09 #72 Del Skrevet i går, 02:09 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 😂😂 ja uff kjempe skremmende Anonymkode: 66dac...c36 Barna blir bortskjemte. Det har vært en negativ ting siden tidenes morgen. Anonymkode: fcc8b...216 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #73 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Barna blir bortskjemte. Det har vært en negativ ting siden tidenes morgen. Anonymkode: fcc8b...216 Man blir ikke bortskjemt av kjærlighet Anonymkode: 66dac...c36 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #74 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Barna blir bortskjemte. Det har vært en negativ ting siden tidenes morgen. Anonymkode: fcc8b...216 Barna blir bortskjemte av at vi koser oss med god mat sammen, at de får en liten sjokolade og at de får blomster. Ja, da skjemmer jeg de mer enn gjerne bort. Til info: nå er de tenåringer og de gjør det samme tilbake - samt også et rause med venner denne dagen (og alle andre dager i året.. siden jeg nok må presiserer dette). Det er helt ok for meg å skjemme bort barna mine med kjærlighet. Det gjør jeg med glede! Anonymkode: 1d983...fe1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #75 Del Skrevet 15 timer siden Tydeligvis mange forskjellige meninger her. Både på å gi barna gaver denne dagen, og også hvem dagen er "tiltenkt". For meg vil valentinsdagen alltid være en "kjærestedag". Så for meg veldig rart å kjøpe rosebukett og div til et barn på 5 år f.eks. Men men, vi er alle forskjellige. Anonymkode: 20f8c...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #76 Del Skrevet 15 timer siden Hentet fra store norske leksikon. Anonymkode: 20f8c...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #77 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tydeligvis mange forskjellige meninger her. Både på å gi barna gaver denne dagen, og også hvem dagen er "tiltenkt". For meg vil valentinsdagen alltid være en "kjærestedag". Så for meg veldig rart å kjøpe rosebukett og div til et barn på 5 år f.eks. Men men, vi er alle forskjellige. Anonymkode: 20f8c...ea3 Så føler ikke kjærlighet for barna dine du? Anonymkode: 66dac...c36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #78 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 11.47): Ser flere influensere kjøper gaver og baker og slikt til barna sine på valentinsdagen. Er dette vanlig? Burde jeg ut å handle noe til de? 🤪 Kommer ikke til å gjøre det altså. Men bare lurte på om dette liksom var vanlig... Anonymkode: 20f8c...ea3 Herregud nei. Influensere er dritharry og de fleste ser ned på de nå. Folk ser ikke lenger opp til folk som selger livet sitt for penger, det er trashy og veldig kynisk. Anonymkode: 5ef82...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #79 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Så føler ikke kjærlighet for barna dine du? Anonymkode: 66dac...c36 De fleste trenger virkelig ikke en dag på å vise verden eller fasadekokerne at de elsket barnet sitt. Valentine er det ingen på vår jobb eller i vår krets som feier heller, dette er noe som ble adoptert fra usa og som 14-15åringer synes er stas. Anonymkode: 5ef82...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #80 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 16.59): Å herregud , er dere så uintelligente? Anonymkode: 66dac...c36 Fantastiske argumenter du kommer med . Hva med å kommentere det du selv siterer? Anonymkode: 5ef82...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå