Gå til innhold

Valentinesgave til barna?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser flere influensere kjøper gaver og baker og slikt til barna sine på valentinsdagen. Er dette vanlig? Burde jeg ut å handle noe til de? 🤪 Kommer ikke til å gjøre det altså. Men bare lurte på om dette liksom var vanlig... 

Anonymkode: 20f8c...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da jeg var liten lurte jeg på om det fantes "barnas dag", siden det er morsdag og farsdag. Mamma svarte at det er barnas dag 365 dager i året. 

Nå som jeg er mor selv er jeg 100% enig med henne. 

Anonymkode: 65a30...b84

• Liker 9
  • Hjerte 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men de må jo ha noe innhold i de meningsløse kanalene sine. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Handelsstanden har jo redusert det til at det er en begivenhet for alle man er glad, ikke bare romantisk kjærlighet.

Dere som gidder å følge influensere får bare slenge dere på👍

Anonymkode: 1230d...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei vettu hva. Det er nok anledninger fra før. Vi skal prakkes ned med kjøps- og gavepress fra de er i livmoren. Influensere får seile sin egen sjø. De får sikkert gavene gratis i tillegg til å tjene på reklamen.

Anonymkode: ae0c6...53b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Handelsstanden har jo redusert det til at det er en begivenhet for alle man er glad, ikke bare romantisk kjærlighet.

Dere som gidder å følge influensere får bare slenge dere på👍

Anonymkode: 1230d...38c

Som jeg skrev så henger ikke jeg meg på. Men lurte på om dette var en vanlig greie. Jeg ser på valentinsdagen som en romantisk dag for kjærester. Ikke for at gubben og jeg feirer heller altså 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som jeg skrev så henger ikke jeg meg på. Men lurte på om dette var en vanlig greie. Jeg ser på valentinsdagen som en romantisk dag for kjærester. Ikke for at gubben og jeg feirer heller altså 😂

Det er definitivt ikke vanlig. 

Anonymkode: 48f72...37a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker å kjøpe en liten godteriting i form av hjerter, og skrive et kort om hvor glad jeg er i dem. Det settes veldig pris på her iallefall 

Anonymkode: d4366...625

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skal man gi gave til barna på Valentine's Day? Det er jo en dag for romantisk kjærlighet.

Hvorfor må alt vris om til barn? 17.mai er barnas dag, julaften er barnas dag. Er Valentines det neste som også blir barnas dag?

Anonymkode: d18b3...1e3

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker å kjøpe en liten godteriting i form av hjerter, og skrive et kort om hvor glad jeg er i dem. Det settes veldig pris på her iallefall 

Det gjør du aldri de andre dagene i året? 

Anonymkode: 7b32d...d2c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slutt med dette gavehysteriet. Det holder å få gaver to ganger i året.

Anonymkode: 65361...123

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal man gi gave til barna på Valentine's Day? Det er jo en dag for romantisk kjærlighet.

Hvorfor må alt vris om til barn? 17.mai er barnas dag, julaften er barnas dag. Er Valentines det neste som også blir barnas dag?

Anonymkode: d18b3...1e3

Legg til Arbeidernes Dag, skal vi ta med Samenes dag og? Hva med alle dagene i påskeuken? Nyttårsaften/dag osv.

Det blir for dumt til slutt. 

Jeg håper jo liksom at foreldrene gir barna sine kjærlighet hver eneste dag og ikke trenger ENDA en dag å gi ENDA mer oppmerksomhet på. Vet barn hvordan verden der ute ser ut lenger? 🤦🏼‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ser flere influensere kjøper gaver og baker og slikt til barna sine på valentinsdagen. Er dette vanlig? Burde jeg ut å handle noe til de? 🤪 Kommer ikke til å gjøre det altså. Men bare lurte på om dette liksom var vanlig... 

Aldri hørt om. Men så er ikke jeg på influenserkjøret....og det er bevisst, for der foregår det utrolig mye tullball.

Her gjør vi ingenting ut av denne dagen. Det har nettopp vært jul med masse gaver og kos, og snart er det påske, fastelaven, 17. mai, bursdager osv. med enda mer kos. Må ha noen hverdager også.

Anonymkode: e2708...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Da jeg var liten lurte jeg på om det fantes "barnas dag", siden det er morsdag og farsdag. Mamma svarte at det er barnas dag 365 dager i året. 

Nå som jeg er mor selv er jeg 100% enig med henne. 

Anonymkode: 65a30...b84

Det er den 1. juni.

Feires ikke så tydelig i Norge da, men er godt markert i andre land, spesielt Øst Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det gjør du aldri de andre dagene i året? 

Åjo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var et ukjent fenomen i Norge før Posten i slutten av 1990-årene fant ut at man kunne bruke dette til å få folk til å sende flere brev og ga ut egne Valentin-frimerker i 1998, og Nille & co benyttet anledningen til å selge kinaprodusert søppel.

Da jeg var barn, visste alle hva engelsk fotball stod for, men ikke en sjel feiret Valentindagen eller Halloween; dette har like lite sammenheng med norsk kultur som ordet "influncer".

Anonymkode: b55e5...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har i de 16.årene vi har hatt barn, alltid hatt valentinesfrokost med barna. Da får de kort, og kanskje noe hjertegodis og en rose eller noe annet småtteri. Alltid veldig koselig❤️

Noen ganger koser vi oss med en treretters middag sammen alle fem, på kvelden. 

jeg og mannen bruker ellers ikke å feire denne dagen noe spesielt. 

Anonymkode: 1d983...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...