Gå til innhold

Spisestuestoler i ulik farge??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger å bytte ut de vi har, men siden vi har små barn og dyr tenker vi å ikke bruke mye på det pr dags dato. Vi har 4 stoler som ikke brukes på spisestuen, i enkel stil med blått trekk, det er ikke mulig å få tak i blått trekk lenger. Men samme stol i grått, gult, beige. 

Hvor stygt, tacky er det å ha 4 i blått og 4 i en annen farge? 

Ellers i huset har vi mye grønt og blått, mørkt treverk,  et typisk småbarns hus uten en ren stil.

Anonymkode: c7101...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da jeg skulle kjøpe stoler til spisestua, som er jo nå 6 år siden, da var det "inn" at stolene skulle være forskjellige men matche allikevel litt. Mine er alle svarte men det er 3 forskjellige type stoler, 8 stoler totalt. 4 i svart tre, 2 svart skinn og 2 plaststoler. Jeg personlig føler det føles mer koselig, men det er også fordi jeg jobber "corporate" og har gjort det i 15+ år, og klart forbinder store bord + alle like stoler med møterom 😒 Det er fult mulig at det ikke er lengre inn, ja, da trender skifter så fort. Men tror ikke det er tacky.. Tacky må jo være det motsatte, hvis du går på bohus og kjøper de dyreste stoler bare fordi de er dyreste, uten å tenke om de passer stilen din eller engang bordet?

ps, søk på "mismatched dining chairs" på pinterest for å se mange eksempler

Anonymkode: 230c4...150

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spisestuestoler kan være umakne dersom alle stolene er litt ulike i form og farge. Dersom det er snakk om fire pluss fire like, ser det bare rart ut.

Anonymkode: 93c36...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går skkert helt fint. Vi har det sånn her. Har 12 spisestuestoler i rødlige toner og 6 spisestuestoler i blålige toner. De er ellers ehtl like bortsett fra fargene. Fungerer fint. Vi har plass til 14 personer rundt spisebordet, og da blir det litt blanding av stoler de gangene vi trenger alle.

Hvis det er bare sitteputa som har feil trekk, kan jo det ofte enkelt byttes. Trenger bare litt stoff, ei saks og en stiftemaskin.

Ellers finnes det jo trekk til å trekke over stolene som gjør at stolene ser helt like ut.

Anonymkode: cc4fc...eed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...