AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:47 #1 Del Skrevet fredag kl 09:47 I løpet av den siste måneden en økning på 12,2%, det siste året stigning på 50,2%. Slår avkastningen til både høyrente og de fleste fond.. Anonymkode: 6b20a...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:18 #2 Del Skrevet fredag kl 11:18 Jeg begynte å investere litt i sølv for noen(4?) år siden, og kjøpte også litt i fjor. Jeg tror sølv vil stige mer i pris, men jeg er ingen ekspert. I dag har i alle fall startet bra 😊 Anonymkode: 490c0...cca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:48 #3 Del Skrevet fredag kl 11:48 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg begynte å investere litt i sølv for noen(4?) år siden, og kjøpte også litt i fjor. Jeg tror sølv vil stige mer i pris, men jeg er ingen ekspert. I dag har i alle fall startet bra 😊 Anonymkode: 490c0...cca Det er bare starten. Trump sørger for handelskrig, resesjon og inflasjon. Sølv blir da en "nødhavn" som gjør at verdien fyker i været. Anonymkode: 6b20a...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RaulAngelsk Skrevet fredag kl 11:54 #4 Del Skrevet fredag kl 11:54 Det er ikke sølv som er nødhavn, gull er nødhavn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:57 #5 Del Skrevet fredag kl 11:57 RaulAngelsk skrev (1 minutt siden): Det er ikke sølv som er nødhavn, gull er nødhavn. I en slik situasjon er begge edelmetaller nødhavn. Anonymkode: 6b20a...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:14 #6 Del Skrevet fredag kl 13:14 Anonymkode: 6b20a...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:26 #7 Del Skrevet fredag kl 14:26 Hva mener du med å invistere i litt søv? Kjøper du sølvbarrer eller sølvbestikk eller hva? 🙈 Anonymkode: 54127...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:31 #8 Del Skrevet fredag kl 14:31 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva mener du med å invistere i litt søv? Kjøper du sølvbarrer eller sølvbestikk eller hva? 🙈 Anonymkode: 54127...92d Jeg kjøper sølvmynter. De er fritatt for moms så de er billigere, og det er rent sølv. Jeg har brukt tavex og gouldsource. Anonymkode: 490c0...cca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:59 #9 Del Skrevet fredag kl 16:59 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjøper sølvmynter. De er fritatt for moms så de er billigere, og det er rent sølv. Jeg har brukt tavex og gouldsource. Anonymkode: 490c0...cca Bør være mynter med valør på (Euro, Dollar, osv.) for da regnes de som gangbar valuta på linje med vanlige mynter. Og ja, i Norge er det ikke moms på valuta... Anonymkode: 6b20a...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:25 #10 Del Skrevet fredag kl 18:25 Er det lurt å kjøpe på topp? Og hvorfor skulle prisen øke hvis det blir krisetider? Historisk skjer det motsatte. Anonymkode: 10221...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:29 #11 Del Skrevet fredag kl 18:29 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det lurt å kjøpe på topp? Og hvorfor skulle prisen øke hvis det blir krisetider? Historisk skjer det motsatte. Anonymkode: 10221...bd8 Jeg går utifra at sølv og gull er valuta som blir sikrere i slike tider, dermed går det opp i verdi? Til dere som investerer i dette, er det en dårlig idé å starte å kjøpe litt gull og sølv nå? Burde jeg vente til en "dip" slik som med aksjer? Anonymkode: a801d...cb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet fredag kl 18:38 #12 Del Skrevet fredag kl 18:38 (endret) Jeg har mye sølvbestikk, og får normalt påfyll til jul og bursdag av eldre familiemedlem. Var litt mindre av det i en periode, men har veldig mye, og det blir ikke brukt. Blir ikke til å kjøpe mer selv. Er annet som er viktigere å prioritere her, både mer i hverdagen og i forhold til ulike scenarioer hvor en kan trenge noe i beredskap. Jeg visste ikke at det hadde steget så mye, så det var litt interessant. Endret fredag kl 18:39 av Daisy-love Manglet ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:10 #13 Del Skrevet fredag kl 19:10 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg går utifra at sølv og gull er valuta som blir sikrere i slike tider, dermed går det opp i verdi? Til dere som investerer i dette, er det en dårlig idé å starte å kjøpe litt gull og sølv nå? Burde jeg vente til en "dip" slik som med aksjer? Anonymkode: a801d...cb9 I likhet som med aksjer, så går kurven opp/ned hele tiden. (Spotpris). Men hvis du går inn på hjemmesiden til f.eks. Goldsource, og ser øverst i høyre hjørne, så er det en rute der det står "prisutvikling". Der er det grafer der en kan se utviklingen siste fem år. Og da er det en jevn gjennomsnittlig økning i løpet av perioden. Inflasjon, urolige tider og fare for krig pleier å trigge prisen på edelt metall for å nevne noe. Selv stoler jeg mer på fysiske verdier jeg har selv en papirverdier på børsen i disse tider. Anonymkode: 6b20a...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:48 #14 Del Skrevet fredag kl 22:48 AnonymBruker skrev (3 timer siden): I likhet som med aksjer, så går kurven opp/ned hele tiden. (Spotpris). Men hvis du går inn på hjemmesiden til f.eks. Goldsource, og ser øverst i høyre hjørne, så er det en rute der det står "prisutvikling". Der er det grafer der en kan se utviklingen siste fem år. Og da er det en jevn gjennomsnittlig økning i løpet av perioden. Inflasjon, urolige tider og fare for krig pleier å trigge prisen på edelt metall for å nevne noe. Selv stoler jeg mer på fysiske verdier jeg har selv en papirverdier på børsen i disse tider. Anonymkode: 6b20a...185 Er ine betraktninger fundert i historiske priser eller er det bare en godt etablert myte? De som hamstret gull i siste halvdel av 1930-tallet måtte sitte på gullbarrene sine helt til godt inn i 1970-åra før de kunne se antydning til verdiøkning. Hvis man i stedet hadde satt pengene i banken hadde man hatt en mye bedre utvikling. De siste 20 års voldsomme økning har vel vært gearet på stor fremtidstro og ikke krisetenkning. Altså det stikk motsatte. En krise/krig nå kan godt føre til fullstendig krakk i gullprisen, eller i hvert fall helt flat utvikling i lang tid hvis man legger historiske tall til grunn. Anonymkode: 10221...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå