Gå til innhold

Bli sykepleier i 30årene med barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er gift med barn i bhg/barneskole og ønsker å utdanne meg som sykepleier. Er nå regnskapskonsulent. 

Noen med lignende erfaring som har tips og råd?

Anonymkode: 712b6...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er ikke i helt samme livssituasjon som deg, men deler gjerne erfaring. Du ender sannsynligvis opp med tredelt turnus, og du må jobbe på røde dager. "Juleferie" er ikke et begrep for sykepleiere, hvertfall ikke der jeg jobber. I tillegg er stressnivået høyt, fleksibiliteten lav, og lønnen kompenserer ikke.  Disse tingene tærer på meg, hvertfall.

Men! Det er en meningsfull jobb som trengs å gjøres. Man føler seg nærmest privilegert som får hjelpe og bli kjent med alle slags mennesker. Arbeidsdagene er varierte og går kjempefort. 

Men jeg ønsker meg bort. Da jeg startet som sykepleier hadde jeg et ønske om mann og barn, men det ønsket ble langsomt kvalt da jeg så hvor lite energi jeg hadde til overs. Så jeg er i gang med å planlegge en fluktrute.

Men jeg er bare én random person på nettet. Håper du får flere svar 😄

Hva er det som trekker deg mot sykepleien?

Anonymkode: 9d6e8...382

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er omvendt av den første som svarte. Jeg driter i hvor "meningsfullt" det er. 

Å jobbe turnus er godt for oss som hater rutine og kjedelige a4 dager. Har du noen gang hørt barn klager på at en forelder jobber turnus? Det har ikke jeg, til tross for at svært mange jobber i helse. Godt for samlivet er det også da man får egentid.

Anonymkode: a67ed...4fa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Er ikke i helt samme livssituasjon som deg, men deler gjerne erfaring. Du ender sannsynligvis opp med tredelt turnus, og du må jobbe på røde dager. "Juleferie" er ikke et begrep for sykepleiere, hvertfall ikke der jeg jobber. I tillegg er stressnivået høyt, fleksibiliteten lav, og lønnen kompenserer ikke.  Disse tingene tærer på meg, hvertfall.

Men! Det er en meningsfull jobb som trengs å gjøres. Man føler seg nærmest privilegert som får hjelpe og bli kjent med alle slags mennesker. Arbeidsdagene er varierte og går kjempefort. 

Men jeg ønsker meg bort. Da jeg startet som sykepleier hadde jeg et ønske om mann og barn, men det ønsket ble langsomt kvalt da jeg så hvor lite energi jeg hadde til overs. Så jeg er i gang med å planlegge en fluktrute.

Men jeg er bare én random person på nettet. Håper du får flere svar 😄

Hva er det som trekker deg mot sykepleien?

Anonymkode: 9d6e8...382

Jeg har alltid vært veldig interessert i helse og faktisk lest mye av pensum av interesse. Har også opplevd mye sykdom i nær omgangskrets og merker det gir meg mye å hjelpe og bistå i ulike settinger. Trives generelt med en aktiv hverdag :)

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg er omvendt av den første som svarte. Jeg driter i hvor "meningsfullt" det er. 

Å jobbe turnus er godt for oss som hater rutine og kjedelige a4 dager. Har du noen gang hørt barn klager på at en forelder jobber turnus? Det har ikke jeg, til tross for at svært mange jobber i helse. Godt for samlivet er det også da man får egentid.

Det har du rett i. Så du trives med sykepleie..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok utdanningen på deltid med jobb ved siden av og to barn på barneskolen. Det gikk helt fint, men hadde mye dårlig samvittighet pga at jeg ikke kunne være med barna så mye jeg ønsket. Ferdig utdannet som 40-åring.

Jeg trives godt i yrket, og som sykepleier har du mange jobbmuligheter. Jeg har ikke angret en dag :)

Lykke til :) 

Anonymkode: 0cb9f...b9b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har alltid vært veldig interessert i helse og faktisk lest mye av pensum av interesse. Har også opplevd mye sykdom i nær omgangskrets og merker det gir meg mye å hjelpe og bistå i ulike settinger. Trives generelt med en aktiv hverdag :)

Det har du rett i. Så du trives med sykepleie..?

Veldig! Men jeg har evnen til å skille jobb og privatliv. Jeg trives med hektisk jobb + jeg legger genuin kjærlighet og bekymring det det hører hjemme, nettopp hjemme.

Jeg trives på jobb fordi kartlegging, problemsøking og tiltak er gøy. Å si at jeg er veldig opptatt av mennesket det handler om hadde vært løgn. Det høres brutalt ut, men tror dette er en god side av meg som sykepleier. Jeg vil se resultater av arbeidet mitt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde aldri gått fra regnskap til sykepleier.

Anonymkode: 5032a...129

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg tok utdanningen på deltid med jobb ved siden av og to barn på barneskolen. Det gikk helt fint, men hadde mye dårlig samvittighet pga at jeg ikke kunne være med barna så mye jeg ønsket. Ferdig utdannet som 40-åring.

Jeg trives godt i yrket, og som sykepleier har du mange jobbmuligheter. Jeg har ikke angret en dag :)

Lykke til :) 

Anonymkode: 0cb9f...b9b

Så hyggelig å høre. Er redd for den samvittigheten ja..

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Veldig! Men jeg har evnen til å skille jobb og privatliv. Jeg trives med hektisk jobb + jeg legger genuin kjærlighet og bekymring det det hører hjemme, nettopp hjemme.

Jeg trives på jobb fordi kartlegging, problemsøking og tiltak er gøy. Å si at jeg er veldig opptatt av mennesket det handler om hadde vært løgn. Det høres brutalt ut, men tror dette er en god side av meg som sykepleier. Jeg vil se resultater av arbeidet mitt.

Det høres logisk ut ja :) bra du trives!

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde aldri gått fra regnskap til sykepleier.

Anonymkode: 5032a...129

Okei men da trives du i regnskapsjobben din tenker jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor du vil bort fra regnskap, og hva lønnen er..? Jeg går andre veien nå, fra sykepleier til muligens regnskap. Holder på med en bachelor i økonomi og administrasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...