Gå til innhold

Er det sånn det skal være

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, må bare utlufte litt her. Har altså en svært lat kjæreste. Vi har vært samboere i ett år. 

Han gjør null husarbeid, da mener jeg seriøst null. En sjelden gang bretter han klærne. Han tilbyr hjelp en svært sjelden gang dersom han ser at jeg er åpenbart er sur fordi jeg har mye å gjøre. Vi har stor leilighet og det er mye areal å vaske. Jeg gjør det helt alene, bad, kjøkken og stue. Han rydder også ikke alltid opp etter seg selv. Står brusbokser og tallerken etter han. Snus overalt. Senga rer han aldri opp. Støvsuger aldri. Jeg er lei! Noen ganger(sjeldent) så kan han lage middag. 
Det som også har startet å plage meg er at han klager og syter så. Vi begge jobber mye, men det skal påvirke han så negativt. Han forventet jeg skal kose på han og pleie på han som en unge. Jeg føler meg mer som ei mamma. Han forventer at jeg lager middager selv om jeg er sliten jeg og. Jeg føler ikke at jeg får lov å være sliten. 

Han er litt «hot and cold» også om dere skjønner. Noen ganger er han veldig kosete og kjærlig, sier han elsker meg. Men jo mer vi er sammen jo mindre får vi å snakke om og han viser meg mindre kjærlighet. Sier ikke like mye han er glad i meg og tar ikke på meg. Kysser ikke. Klemmer ikke.. Når jeg prøver å ta dette opp reagerer han med at jeg bare maser og er usikker. At det er plagsomt at jeg er så usikker.

Så hva er da normalt? Andre som har slike mannlige kjærester.. Skal man forvente dette hos en mann?

Anonymkode: c08e7...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare du vet hvorfor du egentlig er sammen med han. Men én ting kan jeg fortelle deg:

DETTE BLIR IKKE BEDRE!

Dette er den han er. Har du det greit med at han er sånn? Vil du ha det slik i 5, 10, 20 år? Vil du ha barn med han? Med den arbeidsfordelingen der vil husarbeid føles som ferie i forhold til å ta vare på et barn..

Det hot n' cold greiene lurer deg til å ville ha han mer. Du tar til takke med smuler etterhvert. Jeg vet nøyaktig hvordan det er, og hadde jeg kunnet velge om igjen hadde jeg kommet meg unna før vi fikk barn, selv om det hadde betydd å ikke få de barna jeg har nå 💔

Anonymkode: 05c9b...84b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke normalt. Hvorfor finner du deg i det?

Tenk deg å få barn med denne mannen? Det blir som å ha en baby og en tenåring....

Anonymkode: 37780...2ac

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare innse at det aldri vil bli bedre og velg en annen fremtid for deg selv.. 

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke få barn med ham. Bruk både p-piller og kondom. 

Jeg ville revudert hele forholdet. Du er jo moren hans

Anonymkode: 9d29b...1a3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på svarene deres. Trodde bare det var jeg som overreagerte og forventa mer. Synes det et vanskelig gå fra noen når man bor sammen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt ikke sånn det skal være. Løp mens du kan. Ikke få barn!!! 

Anonymkode: 01f65...6dd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart kommer det en tråd her inne fra eksen til TS. "Hvorfor slo kjæresten min opp med meg? Jeg er jo så snill"

Anonymkode: 9d29b...1a3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det høres ut som dette fungerer. Leit, men det blir neppe bedre. Jeg hadde ikke orket å ha den dynamikken du beskriver i forholdet, det hadde blitt slutt. Det er for usexy med en så tafatt og lite voksen fyr.

Anonymkode: 14f17...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å flytte fra ham. Det er ikke normalt.

Voksen mann og lar deg være hushjelp? J&?lig usexy. 

Anonymkode: 17ee9...dc8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld: løp!

Du er knulledukke, personlig slave og hushjelp.

Her i huset bidrar vi like mye. Ikke må vi spørre hverandre om å gjøre ting heller. Vi vet hva som trengs og begge deltar.

Anonymkode: ca03a...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har bodd med ham i ett år. Bare vær glad for at det ikke ble 15 år som jeg brukte på å ta til meg vettet og gå fra en gedigen mannebaby!! Rakk å få barn med ham...

Anonymkode: 252c0...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en pudding! Tror du må snakke med han og se om det blir bedre, ved at han faktisk forstår hvordan han har holdt på, og må endre seg. Hvis det ikke skjer, tenker jeg at du bør droppe han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mange menn er dessverre sånn, kun du kan velge om du VIL ha en sånn. Du kan jo forsøke å gi han et ultimatum å prøve ellers ville jeg gått... sett opp ukeplan med hvem som gjør hva når han ikke evner å se det selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre mange menn som egentlig skulle bodd hjemme hos mamma for alltid, men ble kastet ut… du har en sånn. Kom deg vekk! Det blir aldri bedre! Han vil ha en mamma, ikke være en partner. 

Anonymkode: 9ea9c...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, uansett hvor frustrert du blir er det noe du godtar, og alt du sier kan han bare kalle mas. Det er velkjent for menn at kvinner maser, og de er ofte innstilt på å tåle det. Det er bare å lukke ørene best mulig og tenke på noe annet. 

Mennesker lærer av konsekvenser, og man får ikke mer respekt enn man har for seg selv. DU aksepterer dette. Ellers hadde du tatt din hatt og gått . 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg setter pris på svarene deres. Trodde bare det var jeg som overreagerte og forventa mer. Synes det et vanskelig gå fra noen når man bor sammen da.

du kan velge bli og ta kampene selvsagt men da må du ta de hver dag hele tiden hvis du tror det er mindre vanskelig ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...