AnonymBruker Skrevet 22. februar #41 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 8.33): De har gratis uke, så hvis det er fire episoder klarer jeg det fint på en uke. Kan godt betale for en mnd også. Men noe av ulempen med Prime synes jeg er at det er vanskelig å finne ut hva de har og som er tilgjengelig i Norge, uten å først betale. Anonymkode: ed3a7...c74 Hvis du laster ned appen kan du se alt hva de har uten å betale noe som helst. Altså ikke se på innholdet, men se alt de har der. Anonymkode: 9cf6a...ff6
Tantemor Skrevet 22. februar #42 Skrevet 22. februar ELSKER serien, den grep meg helt fra starten og jeg har følt så inderlig med dem og deres historie. Jeg er så glad for at de fikk gifte seg til slutt 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #43 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvis du laster ned appen kan du se alt hva de har uten å betale noe som helst. Altså ikke se på innholdet, men se alt de har der. Anonymkode: 9cf6a...ff6 Takk for tips, skal vurdere det senere. Men kommer nok til å si opp igjen nå som jeg har sett ferdig serien, er ikke så mye spennende der sånn ellers. Tantemor skrev (11 timer siden): ELSKER serien, den grep meg helt fra starten og jeg har følt så inderlig med dem og deres historie. Jeg er så glad for at de fikk gifte seg til slutt 🥰 Enig, den var veldig god og hadde fortjent et større pulibkum enn den får på Prime. Den er i en helt annen klasse enn Atlantic crossing, som diktet vilt. Serien om Harald og Sonja har holdt seg veldig nær virkeligheten, og vært veldig respektfull rundt det lille de må dikte rundt hva som ble sagt og gjort mellom dem privat. Anonymkode: ed3a7...c74 3
Tantemor Skrevet 23. februar #44 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for tips, skal vurdere det senere. Men kommer nok til å si opp igjen nå som jeg har sett ferdig serien, er ikke så mye spennende der sånn ellers. Enig, den var veldig god og hadde fortjent et større pulibkum enn den får på Prime. Den er i en helt annen klasse enn Atlantic crossing, som diktet vilt. Serien om Harald og Sonja har holdt seg veldig nær virkeligheten, og vært veldig respektfull rundt det lille de må dikte rundt hva som ble sagt og gjort mellom dem privat. Anonymkode: ed3a7...c74 Ja den skulle absolutt blitt sendt på tv2 eller NRK 😃
AnonymBruker Skrevet 23. februar #45 Skrevet 23. februar For en nydelig serie! Anonymkode: c599b...b06 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar #46 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for tips, skal vurdere det senere. Men kommer nok til å si opp igjen nå som jeg har sett ferdig serien, er ikke så mye spennende der sånn ellers. Enig, den var veldig god og hadde fortjent et større pulibkum enn den får på Prime. Den er i en helt annen klasse enn Atlantic crossing, som diktet vilt. Serien om Harald og Sonja har holdt seg veldig nær virkeligheten, og vært veldig respektfull rundt det lille de må dikte rundt hva som ble sagt og gjort mellom dem privat. Anonymkode: ed3a7...c74 Det ligger en serie der som heter The marvelous mrs Maizel. Anbefales. Anonymkode: bcb57...91f
AnonymBruker Skrevet 23. februar #47 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): For en nydelig serie! Anonymkode: c599b...b06 Syns også fremstillingen av Dagny Haraldsen var veldig fin, selv om hun ikke lignet fysisk. Men akkurat så varm og klok og støttende som både kongen og dronningen har fremstilt henne i ettertid. 🥰 Åh, som jeg håper at kongeparet ser serien. Men sikkert en påkjenning å se, spesielt dronningen er jo kjent som ganske lettrørt 🥰 Er noe av serien spilt inn i dronningens barndomshjem mon tro, eller er det laget i studio? Det hjemmet står jo nå på Maihaugen og kan besøkes der, Så også fugleværelset på slottet i serien, men de har vel neppe kommet seg inn der for å filme. Anonymkode: ed3a7...c74
AnonymBruker Skrevet 23. februar #48 Skrevet 23. februar Må legge til at jeg også synes fremstillingen av kong Olavs lange prosess med å godta ekteskapet også er veldig god. Han er striks og avfeier det i starten, men må gradvis skifte mening. Og han hadde jo ingen fasit på om dette faktisk ville bli slutten på monarkiet eller ikke. En annen ting er jo også at Harald og Sonja til slutt måtte vente så lenge at det kunne kostet dem muligheten til å få barn. De hadde jo visse problemer der, med et par spontanaborter. Men selv om jeg personlig gjerne ville sett en fortsettelse av serien, tenker jeg nettopp det blir for privat og at det var veldig greit å slutte etter bryllupet som i eventyrene Skal jeg kritisere serien for noe som helst må det evt være at politikerne fremstilles som litt vel karikert. Den onde justisministeren og den svært så ubesluttsomme Per Borten. Men helt gull at de tok med scenen der kona til Borten trodde det var en som utga seg for kongen, det har jeg hørt henne fortelle om i et intervju 😅 Anonymkode: ed3a7...c74 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar #49 Skrevet 23. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men helt gull at de tok med scenen der kona til Borten trodde det var en som utga seg for kongen, det har jeg hørt henne fortelle om i et intervju 😅 Anonymkode: ed3a7...c74 Kona til Bratteli, unnskyld 😅 Ellers synes jeg også de har fått til hele tidskoloritten i serien utrolig bra. Vanligvis i serier der det er ungdommer med, skinner det veldig godt gjennom at de er fra vårt årtusen. Men ikke her. Kanskje fordi Sonja og Harald hadde en ganske formell omgangskrets. Anonymkode: ed3a7...c74 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar #50 Skrevet 24. februar Tantemor skrev (14 timer siden): Ja den skulle absolutt blitt sendt på tv2 eller NRK 😃 Her er den dokumentaren som veldig mye av serien er bygget på. https://tv.nrk.no/serie/kongefamilien/sesong/2020/episode/NNFA01000620 Anonymkode: ed3a7...c74 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar #51 Skrevet 27. februar Var en skikkelig fin tv-serie. SKulle ønske det var flere episoder. Dyktige skuespillere. Anonymkode: a89d3...797 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #52 Skrevet 29. mars Nå har jeg også endelig begynt på denne! Jeg har bare sett én episode, men jeg liker den godt så langt. God casting (og det er ikke lett!), så herlig gjenkjennelig med denne første forelskelsesfasen (bare at han er kronprins, lizzm). Anonymkode: 9414e...8a8
AnonymBruker Skrevet 29. mars #53 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 23.14): Håper de viser bryllupet. Men ikke at de fortsetter i mange sesonger som the Crown, den bør i hvert fall avsluttes før Durek kommer inn i bildet. 😅 Det er jo f.om. Martha begynner å snakke med engler og Durek kommer inn i bildet det virkelig begynner å nærme seg bra såp🙃For å ikke snakke om siste sesongen av de norske monarkiets historie som vi er inne i nå🙈 Jeg tipper derimot at denne Harald og Sonja serien er et forsøk på reparasjon av monarkiets fall siste årene. Så det blir neppe mer enn denne sesongen. Anonymkode: 925a2...c70
AnonymBruker Skrevet 30. mars #54 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er jo f.om. Martha begynner å snakke med engler og Durek kommer inn i bildet det virkelig begynner å nærme seg bra såp🙃For å ikke snakke om siste sesongen av de norske monarkiets historie som vi er inne i nå🙈 Jeg tipper derimot at denne Harald og Sonja serien er et forsøk på reparasjon av monarkiets fall siste årene. Så det blir neppe mer enn denne sesongen. Anonymkode: 925a2...c70 Ja, vi får inderlig håpe det. 😆 Anonymkode: 9414e...8a8
AnonymBruker Skrevet 31. mars #55 Skrevet 31. mars Nå har jeg sett hele. Synes den var koselig, særlig Sonja likte jeg. Også tidvis veldig bra kostymer (Sonjas klær!!) og tidsriktige steder, særlig Sonjas hus. Den bar likevel litt preg av å være en norsk produksjon med lavt budsjett: - Cheap intro - Delvis dårlig manus, spesielt knyttet til journalistene og politikerne mot slutten. Endimensjonale karakterer. Det ble litt mye «Harald tør ikke» og «Harald stirrer». Sonjas mors bønn til Gud var et forferdelig fortellergrep. - Flere dårlige skuespillere i mindre roller Anonymkode: 9414e...8a8
AnonymBruker Skrevet 31. mars #56 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sonjas mors bønn til Gud var et forferdelig fortellergrep. Anonymkode: 9414e...8a8 Jeg syntes det var fint, hun var dypt religiøs og en sterk støttespiller for Harald og Sonja gjennom alle år. Anonymkode: ed3a7...c74 2
AnonymBruker Skrevet 1. april #57 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg syntes det var fint, hun var dypt religiøs og en sterk støttespiller for Harald og Sonja gjennom alle år. Anonymkode: ed3a7...c74 Men like fullt et amatørmessig og dårlig fortellergrep. Man kunne vist dette på mye bedre måter. Anonymkode: 9414e...8a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå