Gå til innhold

Hvor lenge er det lengste dere har gått uten sex i et forhold?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og når en mann avviser kona, er det fordi han skal ha kontroll over henne?

Anonymkode: 6dc99...95a

Det er adskillig mindre vanlig, så det er kanskje ikke like godt undersøkt?

Jeg tror forøvrig at grunnen til at mange kvinner ikke vil ha sex med mannen er mer enn makt.

* Biologisk så er nok menn mer motivert for sex enn kvinner og har større kapasitet.

* Når forholdet skranter så blir mange mer egoistisk og tar det de vil ha og nekter partneren det de vet han/hun vil ha.

* Samfunnet vårt forteller oss at kvinner er motvillige offer, mens menn er overgripende kåtinger. Som det nok er noe sant i, men som også kan gjøre det lettere å gli inn i selvbekreftende roller

* Noen får for seg at de skal ha «betalt». At (f.eks.) seksualitet må knyttes opp mot «jobb vel utført» heller enn å være en intim tillitserklæring og glede med din utvalgte

Anonymkode: e8196...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi hun skal ha kontroll over ham.

Alt handler om makt for vestlige kvinner.

Anonymkode: 511b0...29c

Du har mye å lære om mellom menneskelige relajsoner, kroppen, seksualitet, mental helse og traumer.

Anonymkode: 3f89b...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er en enkel mann, får jeg hint om avvisning fra samboer så tar jeg kontakt med et par gamle venninner som jeg vet alltid stiller opp. De er selv begge gift. Har hatt denne relasjonen med de i snart 25 år. 

Den lengste sextørken med samboer var da hun kom i overgangsalderen, den var på nesten 5 måneder. Vi har vært sammen i 20 år. 

Anonymkode: d1c81...ae2

Enkel mann? Leste ekkel eg.. 

håper kona vet og syns det er greit du er utro… 

Anonymkode: 9797b...edf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er en enkel mann, får jeg hint om avvisning fra samboer så tar jeg kontakt med et par gamle venninner som jeg vet alltid stiller opp. De er selv begge gift. Har hatt denne relasjonen med de i snart 25 år. 

Den lengste sextørken med samboer var da hun kom i overgangsalderen, den var på nesten 5 måneder. Vi har vært sammen i 20 år. 

Enkel eller ekkel? Er kona klar over disse venninne dine?

hvorfor er lojalitet så uvanlig 

Anonymkode: 157e6...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jo litt dumt at du skriver at "det minste hint til avvisning så kontakter du venninner". Da skal det ikke mye til før du føler at du har grunn til å være utro. Og en sextørke på max 5 mnd når dere har vært sammen i 20 år er da ikke så ille? 

Når det er sagt. Jeg er en kvinne som liker sex, og har egentlig sagt til min mann at om han slutter å ville ha sex meg meg så får vi skille oss. Sex er viktig for meg. Lever med 1-2 ganger i uka gjennomsnittlig, men kunne hatt mye mer. Lengste sextørke her har vært på 6 uker etter en fødsel.

Anonymkode: 129d1...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 4 år, i tillegg til null sex under graviditetene og mange måneder etter. Egentlig kom aldri sexlivet skikkelig i gang igjen etter første fødsel. Skilt nå.

M40

Anonymkode: 5b278...4f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flintis skrev (11 timer siden):

Er det ikke vanlig med 6 uker da?

Jepp, en bør vente i 6 uker etter fødsel pga tilhelingprosess down there.

Anonymkode: 4b5c9...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år, da ga jeg opp. Men ikke først og fremst pga sextørken.

Anonymkode: 58505...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har mye å lære om mellom menneskelige relajsoner, kroppen, seksualitet, mental helse og traumer.

Du har mye å lære om mellommenneskelige relasjoner, kroppen og seksualitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har mye å lære om mellommenneskelige relasjoner, kroppen og seksualitet.

Ja, det er alltid mer å lære. 

Men du er desverre mest sannsynlig hjernevasket til å tro på ekstreme og trangsynte meninger, uten rot i virkeligheten. Eller delvis rot, men det er som en av la oss si 100+ røtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja, det er alltid mer å lære. 

Men du er desverre mest sannsynlig hjernevasket til å tro på ekstreme og trangsynte meninger, uten rot i virkeligheten. Eller delvis rot, men det er som en av la oss si 100+ røtter.

Du er dessverre hjernevasket. Det er nok ikke håp for deg, men kanskje kommende generasjoner blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er dessverre hjernevasket. Det er nok ikke håp for deg, men kanskje kommende generasjoner blir bedre.

Ja jeg er en vestlig kvinne, så det vet du jo 😊 

Men nei, si vestlig kvinne å vi vet hvilken type du er. Bli jordnær så kommer det til å gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 17.38):

Og når en mann avviser kona, er det fordi han skal ha kontroll over henne?

Anonymkode: 6dc99...95a

Ja, det er narsissistisk handling å avvise kroppslig kontakt og intimitet — og tro meg eller ei å det finnes også mannlige narsissistiske partnere der ute. 

Anonymkode: e2c8c...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 år uten sex og vært gift i 25 år. Ingen problemer med det. Sex er uansett gørrkjedelig 

Anonymkode: 26f3d...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 7.37):

For dere som er i forhold nå (evt tidligere) hva er det lengste dere har gått uten sex? Og hva var årsaken? For oss var det en gang han var bortreist i 4 uker, aldri vært fra hverandre så lenge siden den gang

Anonymkode: c2672...427

Syv uker etter en skiulykke.
Vært sammen i tyve år.

Anonymkode: bcb35...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt sikker, men ca 6 måneder i forbindelse med svangerskap og fødsel. Barna har blitt store nå og ting har heldigvis tatt seg opp igjen. 

Anonymkode: 2cb64...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 19.00):

Det er jo litt dumt at du skriver at "det minste hint til avvisning så kontakter du venninner". Da skal det ikke mye til før du føler at du har grunn til å være utro. Og en sextørke på max 5 mnd når dere har vært sammen i 20 år er da ikke så ille? 

Når det er sagt. Jeg er en kvinne som liker sex, og har egentlig sagt til min mann at om han slutter å ville ha sex meg meg så får vi skille oss. Sex er viktig for meg. Lever med 1-2 ganger i uka gjennomsnittlig, men kunne hatt mye mer. Lengste sextørke her har vært på 6 uker etter en fødsel.

Anonymkode: 129d1...55b

Hvor står det "minste hint " i det jeg skrev?  

Det må være vanskelig å være den andre i et forhold når de har for vane å tillegge slike adjektiver som endrer hele budskapet. 

Nå har vi stort sett et sunt seksualliv til å være femti år, men det har vært et par perioder i livet hvor det har vært sextørke, så når det har gått cirka en måned så tar jeg kontakt med de, eller så pleier de å ta kontakt med meg hvis de har behov for ventilere seksuelt.

/hilsen enkel mann, og to enkle kvinner  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tre år av tre første år av forholdet. Så sex fire ganger på ett år. Det er nå fire år siden. Hvorfor jeg blir vet jeg ikke. Frykten for å være alene, tror jeg.

Anonymkode: 8d712...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...