catman Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Det gjelder altså denne artikkelen: https://www.nrk.no/vestland/snart-er-planlegginga-av-hordfast-pa-vestlandet-ferdig-_-men-kan-enda-opp-i-ei-skuff-1.17227516 Utbyggingsdirektør Kjell Inge Davik i Statens vegvesen er pådriver fra administrativ side. Sitat Davik i Vegvesenet forsvarar pengebruken. Mellom anna med at prosjektet er teknologisk komplisert. – Dette er det mest omfattande prosjektet me nokon gong har planlagt. 75 prosent av planleggingskostnadane er teknologiutvikling, seier Davik Sitat Han avviser at prosjektet no er skrinlagd for godt. Tom. i korrupte Erna si tid ba hun fylket om å prioritere siden det var så mange store veiprosjekt i regionen (E16, Hordfast, Sotrasamband, ringvei øst) og politikerne valgte klinkende klart E16. Det samme gjorde folket. Så hvordan kan administrasjonen, som er satt til å gjennomføre vedtak fra politikerne, holde på for seg selv? Virker som om vegvesen-folka blir helt yr av å drive spennende "teknologiutvikling". Rart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden catman skrev (3 timer siden): Det gjelder altså denne artikkelen: https://www.nrk.no/vestland/snart-er-planlegginga-av-hordfast-pa-vestlandet-ferdig-_-men-kan-enda-opp-i-ei-skuff-1.17227516 Utbyggingsdirektør Kjell Inge Davik i Statens vegvesen er pådriver fra administrativ side. Tom. i korrupte Erna si tid ba hun fylket om å prioritere siden det var så mange store veiprosjekt i regionen (E16, Hordfast, Sotrasamband, ringvei øst) og politikerne valgte klinkende klart E16. Det samme gjorde folket. Så hvordan kan administrasjonen, som er satt til å gjennomføre vedtak fra politikerne, holde på for seg selv? Virker som om vegvesen-folka blir helt yr av å drive spennende "teknologiutvikling". Rart! Fordi Fergefri E39 har vært en langsiktig strategi over flere 10 år og Hordfast er kun en detalj av helheten. Det at man hele tiden endrer politikk, er grunnen til at man snakker om at ting koster mye. 2 milliarder er egentlig ikke mye for forberedene arbeid og ser man på andre områder, ser man oggså at det pådrar seg enorme kostnader uten at det bygges noe. Utfordringen er at E16 slik den er tenkt er flikking, og ikke en helhetlig del av stamveinettet siden NTP hele tiden etablerer nye alternativer for Øst-Vest korridoren, og Sotrasambandet er strengt tatt ikke samfunnsøkonomisk forsvarlig. Dette er IKKE forsvar for Hordfast; jeg er en av de som vil skrape det. Men forklaring på hvorfor dette skjer. Utover det , er det ikke politikere eller folket som skal bestemme infrastruktur : det er behovene : tullet med at politikerene driver med omkamper på NTP basert på folkestemning, er grunnen til at vi ikke har et fungerende stamveinett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå