AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:41 #21 Del Skrevet søndag kl 15:41 AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 10.29): Vel, når jeg har søkt sosialhjelp, uansett hva det gjaldt, så har de bedt meg om dette. De har sagt at jeg kan stryke ut hvor pengene har gått, men de skal se alt som har kommet inn og ut. Så jeg bare skriver det som er min erfaring. Jeg måtte også alltid i minibank for å skrive ut dagens saldo. Mulig de har blitt flinkere på å følge egne regler i dag da, men det har ikke jeg lagt merke til. Søkte forøvrig støtte til tannbehandling fra sosialkontoret i fjor. Jeg er ufør og har forvaltningskonto, så egentlig har de ganske grei oversikt over min inntekt, men dog, måtte sende inn 3 måneders kontoutskrift. For alle kontoer. Ja, det ble mye papir og mye utstryking. De sier at de ikke skal se på hva du bruker penger på, men de skal se hvor mye som kommer inn og går ut. Hun skrev forresten at hun ble bedt om saldo- og sparekontoutskrift. Anonymkode: adfc3...d5d Hvis de ber om kontoutskrift 3 måneder tilbake i tid skal du få begrunnelse på hvorfor. For dette er ikke noe de skal kreve rutinemessig. Anonymkode: 60baf...50f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:46 #22 Del Skrevet søndag kl 15:46 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis de ber om kontoutskrift 3 måneder tilbake i tid skal du få begrunnelse på hvorfor. For dette er ikke noe de skal kreve rutinemessig. Anonymkode: 60baf...50f https://www.nav.no/samarbeidspartner/kontoutskrift-okonomisk-stonad Anonymkode: 60baf...50f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:47 #23 Del Skrevet søndag kl 15:47 AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 4.39): Ts: Takk! Vet du hvordan man får til å laste ned kontoutskrift for å kunne printe ut? Anonymkode: dc6c8...a7d Du tar bilde av skjermen og legger ved som vedlegg. Det er absolutt lettest om du ikke har printer. Anonymkode: 9a246...c93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:16 #24 Del Skrevet søndag kl 16:16 AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 4.39): Ts: Takk! Vet du hvordan man får til å laste ned kontoutskrift for å kunne printe ut? Anonymkode: dc6c8...a7d Skal du sende det i posten? Anonymkode: d6d33...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:22 #25 Del Skrevet søndag kl 16:22 AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 4.39): Ts: Takk! Vet du hvordan man får til å laste ned kontoutskrift for å kunne printe ut? Anonymkode: dc6c8...a7d Vanligvis holder det med screenshot, men om de krever dette kan du laste ned og printe på nav kontoret? Anonymkode: d6d33...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet søndag kl 16:32 #26 Del Skrevet søndag kl 16:32 AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 4.39): Ts: Takk! Vet du hvordan man får til å laste ned kontoutskrift for å kunne printe ut? Anonymkode: dc6c8...a7d Ja, alt er beskrevet både inne i nettbanken og på Google 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet søndag kl 16:33 #27 Del Skrevet søndag kl 16:33 AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 10.53): De har ikke rett til å vite hva du har brukt penger på. De skal bare se saldo på alle kontoene dine. Anonymkode: 525e7...55f Det stemmer men de kan be om utfyllende (denne kan du anonymisere) for å se inn og utgående summer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:34 #28 Del Skrevet søndag kl 16:34 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vanligvis holder det med screenshot, men om de krever dette kan du laste ned og printe på nav kontoret? Anonymkode: d6d33...9cf Å gå inn i nettbanken på nettverket på et offentlig NAV-kontor er det siste jeg ville ha gjort i forhold til sikkerhet; samme på biblioteket. Men lurer på hvorfor det skal være så vanskelig å laste ned PDF av kontoutskrifter; i banken min (DNB) er dette den enkleste sak i verden; man bare velger et av alternativene i øvre høyre hjørne (man kan også velge å skrive ut dokumentet; dette er standard over alt med mindre man har en uvanlig eller utdatert nettleser som ikke er kompatibel med enheten man bruker). Anonymkode: 77e3a...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet søndag kl 16:35 #29 Del Skrevet søndag kl 16:35 AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 1.40): Ts: Har ringt både skatteetaten og banken min, men får ikke tilgang på utskrift i nedlastbar form. Fullt klar over hvor man finner saldo og kontoutskrifter, men Nav spør om et samlet dokument, ikke screenshots av utskriftene fordelt på flere filer. Nav er nytt for meg og her er jeg ganske kunnskapsløs må jeg innrømme, ja:) Flott man har en arena her hvor man kan spørre om akkurat sånne ting fra folk som har mer erfaring!:) Takk for hjelpen fra dere andre:) Anonymkode: dc6c8...a7d Alle nettbanker skal ha nedlastbar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:43 #30 Del Skrevet søndag kl 16:43 AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 11.52): Hvis et voksent menneske ikke vet hvor man finner saldo og kontoutskrifter, og ikke vet hvordan man får printet de ut eller lagret de, da er man hjelpeløs. Og hvis man mot formodning ikke vet det, så klarer man vel å søke på nettet og finne ut av det selv uten å blottlegge hvor kunnskapsløs man er. Anonymkode: 73926...fe5 Trangen etter å bruke ordet "kunnskapsløs" fortsetter, ser jeg. Anonymkode: 1b22f...030 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:21 #31 Del Skrevet søndag kl 18:21 Ts: Tusen takk for hjelpen! Jeg fant ut av at det ikke går an med min bank å gjøre over tlf, men byttet til pc og fulgte rådene deres. Tror jeg gjorde det riktig:) Takk! Anonymkode: dc6c8...a7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:21 #32 Del Skrevet søndag kl 18:21 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å gå inn i nettbanken på nettverket på et offentlig NAV-kontor er det siste jeg ville ha gjort i forhold til sikkerhet; samme på biblioteket. Men lurer på hvorfor det skal være så vanskelig å laste ned PDF av kontoutskrifter; i banken min (DNB) er dette den enkleste sak i verden; man bare velger et av alternativene i øvre høyre hjørne (man kan også velge å skrive ut dokumentet; dette er standard over alt med mindre man har en uvanlig eller utdatert nettleser som ikke er kompatibel med enheten man bruker). Anonymkode: 77e3a...209 Ser poenget ditt, er mange som ikke har printer. trodde uansett søknadene kunne sendes digitalt overalt nå. Sist jeg trengte hjelp sendte jeg screenshot på,sms til saksbehandler. 😅 sist jeg måtte printe ut noe gjorde jeg det på nav. Det var cv da, for 20 år siden. Anonymkode: d6d33...9cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå