AnonymBruker Skrevet fredag kl 01:16 #1 Del Skrevet fredag kl 01:16 Hei! Jeg skal søke sosialstønad fra Nav, og det sto man må sende saldoutskrift og sparekontoutskrift. Hvordan får man tak i det? Anonymkode: dc6c8...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 02:33 #2 Del Skrevet fredag kl 02:33 Nettbanken Anonymkode: 99d34...ce7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 03:13 #3 Del Skrevet fredag kl 03:13 Saldo får du i minibank, og kontoutskrift må du skrive ut fra kontoene dine i nettbanken, alle kontoer du disponerer. De siste tre måneder skal de ha, innkommende og utgående. Anonymkode: adfc3...d5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 03:39 #4 Del Skrevet fredag kl 03:39 Ts: Takk! Vet du hvordan man får til å laste ned kontoutskrift for å kunne printe ut? Anonymkode: dc6c8...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:55 #5 Del Skrevet fredag kl 06:55 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts: Takk! Vet du hvordan man får til å laste ned kontoutskrift for å kunne printe ut? Anonymkode: dc6c8...a7d Herregud! Snakk om å være hjelpeløs. Du kan f.eks lagre det som pdf og vedlegge det elektronisk. Anonymkode: 73926...fe5 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:53 #6 Del Skrevet fredag kl 09:53 De har ikke rett til å vite hva du har brukt penger på. De skal bare se saldo på alle kontoene dine. Anonymkode: 525e7...55f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:55 #7 Del Skrevet fredag kl 09:55 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herregud! Snakk om å være hjelpeløs. Du kan f.eks lagre det som pdf og vedlegge det elektronisk. Anonymkode: 73926...fe5 Herregud! Snakk om å være frekk og slem! Hvis du ikke får til å laste ned eller lage pdf kan du ta skjermdump eller bilde av skjermen og sende i e-post eller hvilken elektronisk løsning de bruker. Anonymkode: 69d09...461 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 09:55 #8 Del Skrevet fredag kl 09:55 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ts: Takk! Vet du hvordan man får til å laste ned kontoutskrift for å kunne printe ut? Anonymkode: dc6c8...a7d Ring banken din, telefonen er oppfunnet og banken er pliktig til å hjelpe deg. Anonymkode: 09426...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet fredag kl 09:59 #9 Del Skrevet fredag kl 09:59 (endret) Ta det opp i nettbanken og ta et screenshot og lagre bildet som fil og legg det ved, evt hvis du bare har telefon/pad ta screenshot der ved hjelp av telefonknapper/tab knapper og legg det ved som fil. I windows heter programmet du kan bruke "snipping tool" og kan letes fram ved å skrive "snip" på lete vinduet i windows 11 eller 10. Disse bildene kan også lagres eller skrives ut direkte Endret fredag kl 09:59 av NakenPanda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:00 #10 Del Skrevet fredag kl 10:00 Du kan ta utskrifter på biblioteket. Anonymkode: ec432...b27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 10:52 #11 Del Skrevet fredag kl 10:52 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Herregud! Snakk om å være frekk og slem! Hvis du ikke får til å laste ned eller lage pdf kan du ta skjermdump eller bilde av skjermen og sende i e-post eller hvilken elektronisk løsning de bruker. Anonymkode: 69d09...461 Hvis et voksent menneske ikke vet hvor man finner saldo og kontoutskrifter, og ikke vet hvordan man får printet de ut eller lagret de, da er man hjelpeløs. Og hvis man mot formodning ikke vet det, så klarer man vel å søke på nettet og finne ut av det selv uten å blottlegge hvor kunnskapsløs man er. Anonymkode: 73926...fe5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:10 #12 Del Skrevet fredag kl 11:10 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Saldo får du i minibank, og kontoutskrift må du skrive ut fra kontoene dine i nettbanken, alle kontoer du disponerer. De siste tre måneder skal de ha, innkommende og utgående. Anonymkode: adfc3...d5d TS skriver at de har bedt om saldoutskrift. Det kreves normalt sett kontooversikt og saldo på konto. Det er i enkelte tilfeller de ber om kontoutskrift. TS skriver ikke noe om at de har bedt om dette, så hvorfor svarer du at TS må sende inn dette? Anonymkode: 60baf...50f 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:40 #13 Del Skrevet lørdag kl 00:40 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis et voksent menneske ikke vet hvor man finner saldo og kontoutskrifter, og ikke vet hvordan man får printet de ut eller lagret de, da er man hjelpeløs. Og hvis man mot formodning ikke vet det, så klarer man vel å søke på nettet og finne ut av det selv uten å blottlegge hvor kunnskapsløs man er. Anonymkode: 73926...fe5 Ts: Har ringt både skatteetaten og banken min, men får ikke tilgang på utskrift i nedlastbar form. Fullt klar over hvor man finner saldo og kontoutskrifter, men Nav spør om et samlet dokument, ikke screenshots av utskriftene fordelt på flere filer. Nav er nytt for meg og her er jeg ganske kunnskapsløs må jeg innrømme, ja:) Flott man har en arena her hvor man kan spørre om akkurat sånne ting fra folk som har mer erfaring!:) Takk for hjelpen fra dere andre:) Anonymkode: dc6c8...a7d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:53 #14 Del Skrevet lørdag kl 00:53 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis et voksent menneske ikke vet hvor man finner saldo og kontoutskrifter, og ikke vet hvordan man får printet de ut eller lagret de, da er man hjelpeløs. Og hvis man mot formodning ikke vet det, så klarer man vel å søke på nettet og finne ut av det selv uten å blottlegge hvor kunnskapsløs man er. Anonymkode: 73926...fe5 Jeg vet mange som ville hatt problemer med dette. Spesielt hvordan man kan få lagret dem og lagt dem som vedlegg til en epost eller skrevet dem ut. Ja, man er kanskje hjelpeløs, i alle fall når det kommer til akkurat dette. Man kan jo være smart på andre måter der andre er hjelpeløse da. Trist å se attityden til noen her inne. Synes det er modig "å blottlegge hvor kunnskapsløs man er" jeg. Alle har vi områder hvor vi er "kunnskapsløse". Det har gjerne med erfaringer å gjøre. Eller utdanning. Eller interesse. Så det er ikke noe å skamme seg over. Anonymkode: 3a72f...c51 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 00:55 #15 Del Skrevet lørdag kl 00:55 AnonymBruker skrev (13 timer siden): TS skriver at de har bedt om saldoutskrift. Det kreves normalt sett kontooversikt og saldo på konto. Det er i enkelte tilfeller de ber om kontoutskrift. TS skriver ikke noe om at de har bedt om dette, så hvorfor svarer du at TS må sende inn dette? Anonymkode: 60baf...50f Håper alle som leser her inne og ser det over husker på, og vet, at NAV ikke kan kreve kontoutskrift. Det har vært mye saker i medier i det siste om nettopp dette og NAV selv skriver at det er alt for mange ansatte som ber om dette, selv om dette absolutt ikke er et krav ei lovlig å kreve. Husk på dette folkens! Hvis en NAV-ansatt krever det så vis de til NAVs egne uttalelser Anonymkode: b4fe2...4c8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:29 #16 Del Skrevet lørdag kl 09:29 AnonymBruker skrev (22 timer siden): TS skriver at de har bedt om saldoutskrift. Det kreves normalt sett kontooversikt og saldo på konto. Det er i enkelte tilfeller de ber om kontoutskrift. TS skriver ikke noe om at de har bedt om dette, så hvorfor svarer du at TS må sende inn dette? Anonymkode: 60baf...50f Vel, når jeg har søkt sosialhjelp, uansett hva det gjaldt, så har de bedt meg om dette. De har sagt at jeg kan stryke ut hvor pengene har gått, men de skal se alt som har kommet inn og ut. Så jeg bare skriver det som er min erfaring. Jeg måtte også alltid i minibank for å skrive ut dagens saldo. Mulig de har blitt flinkere på å følge egne regler i dag da, men det har ikke jeg lagt merke til. Søkte forøvrig støtte til tannbehandling fra sosialkontoret i fjor. Jeg er ufør og har forvaltningskonto, så egentlig har de ganske grei oversikt over min inntekt, men dog, måtte sende inn 3 måneders kontoutskrift. For alle kontoer. Ja, det ble mye papir og mye utstryking. De sier at de ikke skal se på hva du bruker penger på, men de skal se hvor mye som kommer inn og går ut. Hun skrev forresten at hun ble bedt om saldo- og sparekontoutskrift. Anonymkode: adfc3...d5d 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:58 #17 Del Skrevet lørdag kl 10:58 Da åpner du word så legger du inn skjermbilder av kontoene, så lagrer du det som et pdf dokument. Anonymkode: fae4a...063 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:53 #18 Del Skrevet lørdag kl 11:53 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel, når jeg har søkt sosialhjelp, uansett hva det gjaldt, så har de bedt meg om dette. De har sagt at jeg kan stryke ut hvor pengene har gått, men de skal se alt som har kommet inn og ut. Så jeg bare skriver det som er min erfaring. Jeg måtte også alltid i minibank for å skrive ut dagens saldo. Mulig de har blitt flinkere på å følge egne regler i dag da, men det har ikke jeg lagt merke til. Søkte forøvrig støtte til tannbehandling fra sosialkontoret i fjor. Jeg er ufør og har forvaltningskonto, så egentlig har de ganske grei oversikt over min inntekt, men dog, måtte sende inn 3 måneders kontoutskrift. For alle kontoer. Ja, det ble mye papir og mye utstryking. De sier at de ikke skal se på hva du bruker penger på, men de skal se hvor mye som kommer inn og går ut. Hun skrev forresten at hun ble bedt om saldo- og sparekontoutskrift. Anonymkode: adfc3...d5d Ts: Takk! Vet du om man kan stryke ut alle titler på utgifter og inntekter? Føler det blir litt invaderende om de ser hva jeg bruker penger på og hvem som f.eks vipser meg. Må jeg så må jeg selfølgelig. Nav er helt nytt for meg, så her er jeg helt grønn Anonymkode: dc6c8...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 14:16 #19 Del Skrevet lørdag kl 14:16 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts: Takk! Vet du om man kan stryke ut alle titler på utgifter og inntekter? Føler det blir litt invaderende om de ser hva jeg bruker penger på og hvem som f.eks vipser meg. Må jeg så må jeg selfølgelig. Nav er helt nytt for meg, så her er jeg helt grønn Anonymkode: dc6c8...a7d Du kan i utgangspunktet stryke ut alt utgående utenom husleie, strøm og innboforsikring. Det er stort sett det NAV tar hensyn til. Av inngående må ALT være med. Om en venninne Vippser deg en julegave eller en tilbakebetaling så er det og inntekt. Anonymkode: 65565...d41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet søndag kl 00:05 #20 Del Skrevet søndag kl 00:05 AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 7.55): Herregud! Snakk om å være hjelpeløs. Du kan f.eks lagre det som pdf og vedlegge det elektronisk. Anonymkode: 73926...fe5 Herregud! Snakk for deg selv..... Det er faktisk ikke alle som er teknisk anlagt, selv om kalenderen viser 2025.... 🙄 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå