Gå til innhold

Spørsmål til kvinner 35-45 om menn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på følgende:
1. Sjekke du opp menn? Om du gjør det, hvordan gjør du det evnt?

2. Hvilke signaler er det menn har gjort eller sagt til deg før du skjønte at denne personen liker deg 

3. Hva vil du si grensen går mellom det å være hyggelig til menn du liker uten at det er ønske fra din siste til noe mer (alt fra nabo til jobb kollega av det motsatte kjønn) til menn du ønsker mer oppmerksomhet fra?

4. Har du blitt sammen med noen du synes virket kjedelig eller til og med ikke din type\mindre pen, for så å senere endre mening? Om ja fortell

5. Hva er ditt beste råd til menn som kunne tenkt seg å bli kjent med deg - som kunne føre til date\kjæreste på sikt.

Anonymkode: 88c85...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Nei, har vært for sjenert.

2. Avtaler ny date på daten man er på, ellers generell tilstedeværelse og veldig raskt svar på meldinger.

3. Det er vanskelig å si egentlig. Jeg er ganske sjenert generelt med mennesker jeg ikke kjenner godt.

4. Nei.

5. Vise genuin interesse og faktisk bruke tid sammen med meg. Vise at man er seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg lurer på følgende:

2. Hvilke signaler er det menn har gjort eller sagt til deg før du skjønte at denne personen liker deg 

3. Hva vil du si grensen går mellom det å være hyggelig til menn du liker uten at det er ønske fra din siste til noe mer (alt fra nabo til jobb kollega av det motsatte kjønn) til menn du ønsker mer oppmerksomhet fra?

4. Har du blitt sammen med noen du synes virket kjedelig eller til og med ikke din type\mindre pen, for så å senere endre mening? Om ja fortell

5. Hva er ditt beste råd til menn som kunne tenkt seg å bli kjent med deg - som kunne føre til date\kjæreste på sikt.

1. Om jeg liker noen på den måten så holder jeg meg litt i nærheten. Prøver å oppsøke personen litt om du skjønner.

2. Merka det på en fyr som så på meg litt for lenge og ble «freska» i det blikket når jeg så på han. Han så forelska ut. Også om han kommer bort å snakker om noe helt random som jeg ikke skjønner helt hvor kommer fra (ikke vanlig prat).

3. Kan bli ubehaglig dersom man føler det blir for mye av det gode. Hvis man begynner å gi personen så mye oppmerksomhet kan man like gjerne bare si det som det er. At man synes hun er søt, liker dem (selv om det føles kleint ser og da)

4. Nei, tror ikke damer endrer mening hvis du først har fått henne til å se deg «bak» det du mener er kjedelig. 

5. På en arbeidsplass legger man fort merke til om noen er hjelpsom og grei, og støttende. Ellers legger jeg ofte merke til folk som sier hei eller smiler.

Anonymkode: adbd6...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er akkurat like hyggelig mot alle, det er ingen grense.

4. Har du blitt sammen med noen du synes virket kjedelig eller til og med ikke din type\mindre pen, for så å senere endre mening? 

Nei, er det ikke kjemi innen de første fem minuttene blir det aldri det for min del.

Vær selvsikker, men ikke arrogant. Vær chill og laidback, men ikke likegyldig. Vis at du liker meg, men ikke mas. Vær fornøyd med deg selv og livet ditt uansett hvor du er, negativitet gidder jeg ikke.

Anonymkode: 13f15...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig dårlig til å sjekke opp selv, er vel av den gammeldagse typen som ønsker at han skal ta det første steget. Men jeg kan godt se ekstra på ham, kanskje spandere noe på ham om det er en jeg kjenner, eller vise "omsorg" på annen måte. Vise tydelig at jeg liker ham.

Du merker vel når noen liker deg, han holder blikket ditt, oppsøker deg og ser etter deg/kanskje leter etter deg om du ikke er et sted han forventer. Han ønsker å være der jeg er.

Grensen går vel ved at han blir altfor pågående. Han må "lese" meg litt, sånn at han tar det rolig, og ikke bare presser på.

Ja, jeg kan endre mening om folk. Har lært meg at selv om noen kan virke arrogante, eller at jeg får et litt negativt førsteinntrykk, så kan det endre seg. Nå er ikke hun mann, men en av mine beste venninner mislikte jeg i starten. Trodde aldri at vi skulle kunne fungere sammen (vi ble kolleger, og jeg syntes hun virket hoven og overlegen). Hun viste seg å være et fantastisk menneske når jeg først ble skikkelig kjent med henne.

Mitt beste råd er at han er villig til å ta initiativ. Han må vise at han vil ha meg, og vise at han virkelig liker meg som den personen jeg er. Jeg tenker at om han ikke er villig til å gjøre dette, så er han ikke tilstrekkelig interessert.

Anonymkode: 3430d...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips dersom du eller dere begge er sjenerte, er øve seg litt på folk som er veldig hyggelige og utadvendte for de bryr seg ikke så mye om du tester litt ( de er vant til det), når du blir tryggere på hva som funker (får folk til å slappe av rundt deg) humor eller liknende, så blir alt lettere.

Vil også anta at det er flere av de damene som går for kjemi ved første møte som angrer i etterkant. Voksne folk som tenker langsiktig pleier å bruke litt tid til å bli kjent. Så ikke stress😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er akkurat like hyggelig mot alle, det er ingen grense.

Nei, er det ikke kjemi innen de første fem minuttene blir det aldri det for min del.

Vær selvsikker, men ikke arrogant. Vær chill og laidback, men ikke likegyldig. Vis at du liker meg, men ikke mas. Vær fornøyd med deg selv og livet ditt uansett hvor du er, negativitet gidder jeg ikke.

Anonymkode: 13f15...554

Er du gift eller skilt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg lurer på følgende:

1. Nei, ikke nå lenger. Gjorde det før.

2. Blir innpåslitne, fysiske.

3. ?? Alle blir behandlet likt, ordinær høflighet. Et smil er kun det, ikke noe mer. Ønsker ingen romantisk relasjon til menn.

4. Nei

5. NA - Er ikke på markedet til dating/kjæresteting

Anonymkode: 21da1...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Et tips dersom du eller dere begge er sjenerte, er øve seg litt på folk som er veldig hyggelige og utadvendte for de bryr seg ikke så mye om du tester litt ( de er vant til det), når du blir tryggere på hva som funker (får folk til å slappe av rundt deg) humor eller liknende, så blir alt lettere.

Vil også anta at det er flere av de damene som går for kjemi ved første møte som angrer i etterkant. Voksne folk som tenker langsiktig pleier å bruke litt tid til å bli kjent. Så ikke stress😊

Som sjenert føler jeg med trygg når andre også er sjenerte. 

Anonymkode: ea342...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg lurer på følgende:

1. Nei ikke direkte, men kan flørte om jeg er interessert. 

2. Når blikkontakten stadig er der, når han finner påskudd for å snakke med med meg. Av og til får jeg komplimenter som ikke kan misforstås. Jeg opplever også at vi står nærmere hverandre når vi er interessert enn ellers. 

3. Skjønner ikke helt hva du spør om. Er jo like hyggelig mot alle, men flørter jo ikke om jeg ikke er interessert. 

4. Aldri. Det er heller ikke aktuelt. 

5. Vær hyggelig, si hei. Ta gjerne kontakt om du er interessert. Godta ett nei og ikke ta det personlig, alle passer ikke sammen med alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: ikke in real life, men har ikke hatt noe problem med å sende første meldingen etter match på apper, eller ta initiativ til første møte.

2: helt konkrete og direkte meldinger eller handlinger. Hinting og slikt oppfatter jeg svært sjeldent.

3: har ikke noe sånn konkret grense... Prøver være hyggelig med alle, og flørter tydelig med de jeg er interessert i.

4: nei, jeg blir ikke interessert i noen jeg synes er kjedelig... Har datet noen som ikke har vært helt min type, og da går det som det går, vi passer ikke, og det blir ikke noe mer. Går aldri inn i forhold med noen det ikke føles helt rett med.

5: vær tydelig på hva du vil, og vis med både ord og handling at du er interessert.

Anonymkode: 19a31...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg lurer på følgende:

1. Jeg sjekker ikke opp menn.

2. De er interessert i, og bryr seg om hvordan jeg tenker. 

3. Jeg er ikke en dame som vanligvis søker oppmerksomhet. Liker jeg han, og har tillit til han, så deler vi fortrolige temaer på et dypere plan.

4. Har ikke møtt noen mann jeg synes har vært kjedelig eller mindre pen. Jeg tenker ikke slik. Handler mer om jeg synes vi har noe interessant å kommunisere om. Deler vi samme verdier o.l. Verdier er veldig viktig for meg. At han respekterer meg for den jeg er. 

5. At han er seg selv. Ikke går på akkord med seg selv, uavhengig av hva jeg tenker og mener. At vi kan finne en felles forståelse sammen. Jeg har tro på å utvikle seg som menneske, for det blir jeg aldri ferdig med. At han ikke er dømmende overfor andre mennesker. Det er utrolig lite attraktivt i mine øyne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (5 timer siden):

1. Nei ikke direkte, men kan flørte om jeg er interessert. 

2. Når blikkontakten stadig er der, når han finner påskudd for å snakke med med meg. Av og til får jeg komplimenter som ikke kan misforstås. Jeg opplever også at vi står nærmere hverandre når vi er interessert enn ellers. 

3. Skjønner ikke helt hva du spør om. Er jo like hyggelig mot alle, men flørter jo ikke om jeg ikke er interessert. 

4. Aldri. Det er heller ikke aktuelt. 

5. Vær hyggelig, si hei. Ta gjerne kontakt om du er interessert. Godta ett nei og ikke ta det personlig, alle passer ikke sammen med alle. 

Punkt 1. Hvordan flørter du?
Punkt 3: Spm er ment som hvor din grense går fra vennskap høflighet, til du viser du er interessert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Punkt 1. Hvordan flørter du?
Punkt 3: Spm er ment som hvor din grense går fra vennskap høflighet, til du viser du er interessert

Da er det jo når jeg begynner å flørte med noen… Hvordan jeg flørter.. der er ikke så lett å beskrive slik at andre skal forstå det. Det handler jo veldig ofte om nyanser.

Det er en dans mellom to mennesker. Man smiler, blikkene møtes mer enn ellers. Man trekker nærmere hverandre. Er stemningen god så kan jeg finne på å blunke lurt eller legge en hånd på armen eller ryggen om det passer seg. Jeg drister meg bare til det om jeg har fått ett kompliment eller lignende. Jeg tar ellers aldri på hverken venner eller bekjente sånn (vet andre er mye mer til å klemme og ta på andre, men det er ikke jeg). 

Så er det jo lett å si dette var utrolig hyggelig, vi må treffes igjen! Du merker det på responsen om de er interessert. Enten så fjaser de det bort eller at det går i glemmeboka, da er de jo ikke interessert, eller så får du kontaktinfo og tar det derfra. 

Det er ikke sånn at jeg har noen replikker eller ett fast mønster. Jeg føler det jo når den andre ikke er sånn interessert, de hekter seg ikke på i samtalen på samme måte. 

Nettdating synes jeg er vanskeligere da det ofte føles veldig kunstig og rart til å begynne med når en treffes, men det blir litt det samme der også om man kommer over den første kleine kneika. Heldigvis møter man folk der også som føles som gamle venner og alt bare flyter fint fra første sekund. 

For å oppsummere og konkludere så er det vanskelig å vite forskjell på vennskapelig og flørt, du vet det egentlig ikke helt sikkert før det eskalerer videre til åpenbar flørt og man er helt tydelig. Det er jo denne dansen og usikkerheten som er det spennende med å treffe nye mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (8 minutter siden):

Da er det jo når jeg begynner å flørte med noen… Hvordan jeg flørter.. der er ikke så lett å beskrive slik at andre skal forstå det. Det handler jo veldig ofte om nyanser.

Det er en dans mellom to mennesker. Man smiler, blikkene møtes mer enn ellers. Man trekker nærmere hverandre. Er stemningen god så kan jeg finne på å blunke lurt eller legge en hånd på armen eller ryggen om det passer seg. Jeg drister meg bare til det om jeg har fått ett kompliment eller lignende. Jeg tar ellers aldri på hverken venner eller bekjente sånn (vet andre er mye mer til å klemme og ta på andre, men det er ikke jeg). 

Så er det jo lett å si dette var utrolig hyggelig, vi må treffes igjen! Du merker det på responsen om de er interessert. Enten så fjaser de det bort eller at det går i glemmeboka, da er de jo ikke interessert, eller så får du kontaktinfo og tar det derfra. 

Det er ikke sånn at jeg har noen replikker eller ett fast mønster. Jeg føler det jo når den andre ikke er sånn interessert, de hekter seg ikke på i samtalen på samme måte. 

Nettdating synes jeg er vanskeligere da det ofte føles veldig kunstig og rart til å begynne med når en treffes, men det blir litt det samme der også om man kommer over den første kleine kneika. Heldigvis møter man folk der også som føles som gamle venner og alt bare flyter fint fra første sekund. 

For å oppsummere og konkludere så er det vanskelig å vite forskjell på vennskapelig og flørt, du vet det egentlig ikke helt sikkert før det eskalerer videre til åpenbar flørt og man er helt tydelig. Det er jo denne dansen og usikkerheten som er det spennende med å treffe nye mennesker. 

Usikkerhet synes jeg bare er vondt. Ikke spennende i det hele tatt, men det er meg. For min del blir det først spennende når jeg føler meg trygg i relasjonen. Det er først da jeg virkelig kan utvikle meg i forhold til mitt potensiale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (23 minutter siden):

Usikkerhet synes jeg bare er vondt. Ikke spennende i det hele tatt, men det er meg. For min del blir det først spennende når jeg føler meg trygg i relasjonen. Det er først da jeg virkelig kan utvikle meg i forhold til mitt potensiale. 

Det burde ikke gjøre vondt med litt usikkerhet når man ikke er følelsesmessig investert i noen. Da er det nok lurt å jobbe litt med å finne litt mer trygghet i seg selv. 

Er det snakk om usikkerhet i forhold til en etablert relasjon så er jeg helt enig med deg. Den er ikke god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trek skrev (5 minutter siden):

Det burde ikke gjøre vondt med litt usikkerhet når man ikke er følelsesmessig investert i noen. Da er det nok lurt å jobbe litt med å finne litt mer trygghet i seg selv. 

Er det snakk om usikkerhet i forhold til en etablert relasjon så er jeg helt enig med deg. Den er ikke god. 

Jeg er veldig trygg på meg selv så det går bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er usikkerheten vond da? 

Fordi jeg bruker lang tid på å bli trygg på andre mennesker. Og mennesker som bruker begrepet usikkerhet, og mener det er et spenningsmoment skremmer meg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg gjør det ikke nå som jeg er i et forhold, men jeg gjorde det gjerne før, med suksess.

2. Jeg synes det er veldig vanskelig å tolke menn. Når vite om de bare vil ligge, eller om de faktisk ønsker noe mer?

3. Jeg synes det er kjempegøy å flørte uten at det betyr noe. Jeg flørter masse! Men, om jeg starter forsiktig med litt mer nærhet, kommer tett på, gjerne tar forsiktig på osv., betyr det noe mer. Da er jeg ikke truet av hans nærhet og er interessert i noe mer enn kun flørting.

4) Jeg har blitt sammen med en mann som jeg syntes var det jeg vil betegne som mindre pen. Jeg vil faktisk gå så langt som at jeg syntes han var stygg den aller første gangen jeg så ham 🙈 Men han sjarmerte meg i senk med sin selvsikkerhet, gode samtaler, sjarmerende smil, utadvendthet, praktisk anlagt og mye mer. Han var litt tøff utenpå men utrolig myk da jeg ble kjent med ham. Det varte ikke fordi vi begge var på en plass i livet som det ikke passet, men jeg tenker tilbake på ham som utrolig snill og sjarmerende.

5. Jeg er utrolig svak for selvsikre menn menn som flørter med et skjelmsk smil. Blir sjarmert i senk av det! Å tulle, være lun, morsom, se meg og bry seg om hva jeg sier og generelt gi meg oppmerksomhet, det gjør masse! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...