Gå til innhold

Å leke rollespill med barn 4-6 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna mine elsker rollespill og det ‘kjekkeste i hele verden er når jeg er med og leker ‘liksom lek med dem. Men som en gammel mamma på 42 år føles dette ofte nærmest umulig. Jeg klarer det maks 3-5 min. Prøver å se for meg de voksne skuespillerne i barne-TV som overdriver stemmer og gester, men jeg er jo ingen skuespiller. Alt virker bare påtatt og kleint og jeg aner ikke hva jeg skal si. Men jeg prøver stort sett alltid litt likevel, siden det betyr så mye for dem. I dag klarte jeg hele 8 minutter med ‘Daidalos’ lek. Med labyrinter og oppgaver. Det gikk fint helt til 5 åringen insisterte på at jeg skulle være en robot. Da holdt jeg ut 30 sekund og klarte ikke finne frem til rollen jeg mestret noen lunde greit noen minutter før. Så måtte gi meg etter dette.

Jeg prøver å være sammen med barna 1-1 minst 30 min hver dag. Vi spiller og tegner ofte sammen. Men det er altså lek som i rollespill jeg sliter med og lurer på hva triksene til dere foreldre som klarer dette er?

Ønsker alle tips til kjekk rollelek for både voksne og barn🥳😅

Anonymkode: 4c6fe...ded

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du overtenker dette mer enn det barna dine bryr seg om hvor "bra" du gjør rollene. Det viktigste for de er sannsynligvis at du faktisk er med på leken ❤️

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med forrige taler, barna dine forventer nok ikke at du skal være en veldig god skuespiller! Her har vi veldig mye rollespill (selv om jeg synes det er gørr kjedelig), men snakker med helt vanlig stemme og lar barnet styre det meste av leken. Jeg driver absolutt ikke med noe impro-forestilling, men stiller heller barnet spørsmål og lar det ta regien.

De krever stort sett ikke mer enn at man er med og responderer på det de gjør. Det viktigste er bare at du er med!

Anonymkode: 70f56...717

• Liker 1
Skrevet

er non komfort foran alder som teller her, du syns det er flaut..  jeg syns også det om det er andre voksne til stede men med bare ungene slår jeg meg løs for de eeeelsker det 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...