Gå til innhold

Hvis alle overvåkningskameraene plutselig forsvant...

ThereGoesBob

Anbefalte innlegg

Hva ville da skjedd? Vi er jo et samfunn som blir overvåket hvoren vi går, ikkesant. Litt morsom problemstilling. Noen synspunkt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe, jeg tenker at en blir tatt bilde av uansett, men er uinteressant så jeg gjør det jeg har tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde i hvert fall punktert noen bildekk tilhørende et par tidligere mannlige kolleger som har trakassert meg. Eneste grunn til at jeg ikke gjør det er pga overvåkning overalt.

Anonymkode: d7daa...878

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker ikke over at det er overvåkning, så jeg hadde levd likt.

De som er kriminelle har kanskje blitt verre. Men de er jo allerede svært ille.

Anonymkode: 6074d...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trådens tittel er egentlig ganske skremmende, og viser hvilket samfunn vi faktisk lever i; når "hvis alle overvåkningskameraene plutselig forsvant" høres ut som en utopi på lik linje med "tenk om alle kriger tok slutt", burde det være grunn til å tenke etter.

I 1970-årene hadde man ikke overvåkningskameraer verken i butikkene eller på gatehjørnene, og samfunnet fungerte helt fint uten at alt måtte filmes. Ingen hadde smarttelefon, og barna kunne leke fritt uten å være redde for at opptakene av dette skulle bli lagt ut på nett; folk snakket sammen på skolene eller på jobben uten å stirre på hver sin skjerm. Overvåkning og kontroll var noe man var opptatt av i DDR og Sovjetunionen, men ikke i den frie verden.

Tenk i hvilken grad man har ødelagt samfunnet siden den gang.

Anonymkode: 42fbf...1b3

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Trådens tittel er egentlig ganske skremmende, og viser hvilket samfunn vi faktisk lever i; når "hvis alle overvåkningskameraene plutselig forsvant" høres ut som en utopi på lik linje med "tenk om alle kriger tok slutt", burde det være grunn til å tenke etter.

I 1970-årene hadde man ikke overvåkningskameraer verken i butikkene eller på gatehjørnene, og samfunnet fungerte helt fint uten at alt måtte filmes. Ingen hadde smarttelefon, og barna kunne leke fritt uten å være redde for at opptakene av dette skulle bli lagt ut på nett; folk snakket sammen på skolene eller på jobben uten å stirre på hver sin skjerm. Overvåkning og kontroll var noe man var opptatt av i DDR og Sovjetunionen, men ikke i den frie verden.

Tenk i hvilken grad man har ødelagt samfunnet siden den gang.

Anonymkode: 42fbf...1b3

Men det var også mye mer kriminalitet på den tiden enn det er i dag.

Om det er overvåkingskameraene som er grunnen vet jeg ikke, men jeg trur veldig mange ikke gjør det i dag fordi sjangsen for å bli tatt er så mye større. Risiko og belønning

Interessant spørsmål. Personlig trur jeg at jeg hadde tatt sjangsen på noen tyverier.

Anonymkode: 35932...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om det er overvåkingskameraene som er grunnen vet jeg ikke, men jeg trur veldig mange ikke gjør det i dag fordi sjangsen for å bli tatt er så mye større. Risiko og belønning

Interessant spørsmål. Personlig trur jeg at jeg hadde tatt sjangsen på noen tyverier.

Det var ikke mer kriminalitet før.I dag var er det jo helt lovløst. I hvert fall ikke langt unna.

Endret av Adrenalina1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Adrenalina1 skrev (5 timer siden):

Det var ikke mer kriminalitet før.I dag var er det jo helt lovløst. I hvert fall ikke langt unna.

Feil. Slå det opp. Det var mer kriminalitet før årtusenskiftet enn i dag. Det sier i hvert fall Politiet og SSB.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde ikke hatt noen betydning for min del, jeg tenker aldri over om jeg er overvåket eller ei.

Anonymkode: 63ebb...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Empati? 

Skaff deg det 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føles godt å være naturlig god. Skjønner ikke at så mange ikke er det, hva skjedde? Har dere en annen hjerne?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThereGoesBob skrev (16 timer siden):

Hva ville da skjedd? 

Alle nesepillere og rumpekløere ville ha benyttet sjansen til å pelle seg i nesen og klø seg i rompa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...