Gå til innhold

Sier han ikke har utviklet følelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datet en i 5 uker og møtt hverandre 4 ganger. Avstand på noen timer så ingen problem å ta helgetur. Men han sier at han ikke har utviklet følelser, men aldri har gjort det før så det la han ikke så mye vekt på. Men at han liker meg veldig godt, føler jeg forstår han, at han kan være seg selv og har troen på at dette skal gå bra. At han ønsker å satse på dette her etc.. 

Greien er at han snakker veldig mye om fremtiden og var veldig intens i begynnelsen. Men merker at han er blitt noe mer reservert. Kanskje fordi han skjønte han var veldig intens. Men i helgen når han var med meg så snakket han om alt han ville gjøre med meg bla bla. Flink å opprettholde kontakten når han drar og vil snakke på tlf etc. Flink å ringe/sende mld. 

Men han sier at han håper virkelig dette fungerer. Men er for tidlig til å ta et standpunkt nå, noe som er klart etter kun 5 uker. Han kjører vanvittig langt for å se meg så er ingen tvil om at intr er der. Men stusser jo litt over dette med følelser. Han har aldri vært i et langvarig forhold heller til info. Så blir jo litt usikker… Hva ville dere tenkt?!

Til info så sier han at han har lyst til å få dette til å fungere. 

Anonymkode: 22afe...f6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville tenkt du er utsatt for lovebombing og future faking. 

Anonymkode: afd9c...28c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være det kan bli noe, men jeg hadde ikke hatt sex med han.

Anonymkode: b4a27...fc3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen bruker tid på å utvikle følelser.

Jeg selv er sånn person og da blir jeg også fort usikker underveis, man tenker på om de følelsene ikke kommer osv. plutselig så dukker de opp. 
Så det er nok bare å gi det tid. 

Anonymkode: 96633...892

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan jo være det kan bli noe, men jeg hadde ikke hatt sex med han.

Hadde ikke kysset heller. Ville vi skulle ha funnet på ting og kjennt om det er noe der uten det fysiske, for vil ikke vøre nær noen som ikke liker meg.

Har også tenkt at å lage planer når han ikke liker meg er frekkt, fordi tror han jeg skal leve livet med hvilken som helst mann? Ser det ut som jeg bare sitter å venter på å bli valgt liksom? Å ikke bryr meg om etter kjærlighet  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke forelskelsesfølelsen for å elske noen og få et fantastisk forhold sammen.. forelskelsen vil forsvinne, og det er langt ifra sikkert at en forelskelse ender opp i kjærlighet. Ikke glem det

Anonymkode: d19e7...c5f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man trenger ikke forelskelsesfølelsen for å elske noen og få et fantastisk forhold sammen.. forelskelsen vil forsvinne, og det er langt ifra sikkert at en forelskelse ender opp i kjærlighet. Ikke glem det

Mm, også forelsker de seg i smug på andre da de finner noen som kler deres egenskaper bedre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mm, også forelsker de seg i smug på andre da de finner noen som kler deres egenskaper bedre. 

Han sier at han aldri har vært med noen som forstår meg så bra som han etc.. Og i følge er vi ganske like mentalt! Men samtidig veldig ulike på enkelte ting. Så en kompabilitet er der absolutt, men spørs om det er nok. Han vil jo at jeg skal flytte etter han og han er redd for at jeg kan bli litt alene der. Men kort vei for meg å besøke familie etc. 

Han sier at han skjønner ikke at jeg orker han, fordi han påstår han er litt sær, men samtidig at dette lover bra. Så han er litt tvetydig.. kanskje fordi han er litt redd og usikker. Forteller om meg til alle vennene sine, møtte søsteren hans i helgen og snakket om meg til broren sin også. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han sier at han ikke har utviklet følelser, ikke har vært i et langvarig forhold og heller ikke har hatt følelser tidligere; hvorfor nå, med deg? Lurer du ikke litt på om du bare er "det nærmeste" han kommer, og at han på så vis tar til takke fordi han tross alt ønsker seg hele pakken og alt det som kommer med et forhold/en kjæreste?

Kommer du til å fylle en rolle, funksjon, ta en plass i livet hans som han ønsker seg; eller er du den han -lager plass til- fordi du er du? 5 uker er tidlig, men ikke for tidlig for å sette standarder for deg selv og tenke på hvor du ser at du havner i denne situasjonen.

Og sett at du ender opp med å utvikle masse følelser for ham, men han aldri gjør det med deg - men dere satser sammen og blir et par; hvordan vil det føles på sikt? Hvor lenge vil du ha det slik? Er det verdt å gå inn i en sånn relasjon?

Anonymkode: 31802...5ac

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han sier at han aldri har vært med noen som forstår meg så bra som han etc.. Og i følge er vi ganske like mentalt! Men samtidig veldig ulike på enkelte ting. Så en kompabilitet er der absolutt, men spørs om det er nok. Han vil jo at jeg skal flytte etter han og han er redd for at jeg kan bli litt alene der. Men kort vei for meg å besøke familie etc. 

Han sier at han skjønner ikke at jeg orker han, fordi han påstår han er litt sær, men samtidig at dette lover bra. Så han er litt tvetydig.. kanskje fordi han er litt redd og usikker. Forteller om meg til alle vennene sine, møtte søsteren hans i helgen og snakket om meg til broren sin også. 

Tro på det han sier. Hvis han sier st han ikke forstår at du prker han, så avslører han hva han tenker uten å forklare hvorfor. Samme måte som at fhvis noen sier "du fortjener bedre" så vet de noe om seg selv som de ikke har vist enda,  og det er bare å komme seg unna.

Jeg håper ikke du har hatt sex med denne fyren enda, men hvis du har det,  er det selvsagt sexen han kjører langt for. Denne mannen høres iike ut som en trygg og stabil kjærestekandidat...

Anonymkode: 52725...55b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tro på det han sier. Hvis han sier st han ikke forstår at du prker han, så avslører han hva han tenker uten å forklare hvorfor. Samme måte som at fhvis noen sier "du fortjener bedre" så vet de noe om seg selv som de ikke har vist enda,  og det er bare å komme seg unna.

Jeg håper ikke du har hatt sex med denne fyren enda, men hvis du har det,  er det selvsagt sexen han kjører langt for. Denne mannen høres iike ut som en trygg og stabil kjærestekandidat...

Anonymkode: 52725...55b

Jo, vi har hatt sex. Men han er veldig lite seksuell av seg mtp at det er nesten jeg som insjer til sex og intimitet når han kommer. Knapt kysser etc… Det er ikke før de siste 2 gangene han har begynt å bli mer trygg og tatt mer insj til intimitet. 

Vi snakker veldig bra på tlf og kommunisert ganske bra hittil. Veldig fin å snakke med og føler jeg kan åpne meg mer enn tidligere relasjoner. Men du sier jo noe her og dere kan gjerne komme med innspill på hvordan jeg kan ta dette opp med han. Jeg liker han, men er ikke stormende forelsket, og det har jeg sagt til han. Jeg er en type som blir veldig fort betatt, men ikke denne gang. Men det er fordi jeg tror at det kan utvikle seg til en dypere relasjon. Dette har jeg også nevnt, at de guttene jeg fort blir veldig «forelsket i» er de samme det går like fort over også. Så det er nødvendigvis ikke så bra !

AnonymBruker
Skrevet

Gi det en måned til. Han er jo ærlig med deg om hvordan han føler det, og det er i hvertfall positivt. Det er jo mulig han trenger lang tid på å utvikle følelser. Et bekjentskap på fire uker hvor man bare har møttes fire ganger er ganske kort synes jeg. 

Anonymkode: 7aa2f...518

• Liker 4
Skrevet

Hva legger han i følelser og hva legger du i det? Det å like noen nok til å ville tilbringe tid med dem og til at man ser for seg fremtidige greier sammen er jo følelser det også? Det at man ikke kan se for seg en fremtid uten en person er noe som kommer ettersom båndet mellom mennesker vokser frem, den intense sommerfugler i magen følslen som beskrives som forelskelse er en forræder som gir deg rosa skylapper og som gjør at du ignonrerer røde flagg i haug og dunger og så etter en stund sitter der og sier "men han va ikke sånn før" mens du egentlig vet at du valgte ignorere det fordi du var så opptatt av forelskelsen, ikke av personen.. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er fullt mulig at dette kan utvikle seg til noe mer tenker jeg. Gi det litt tid og tilbring mer tid sammen. Vis at du er glad i han.

Han er jo åpenbart interessert i deg, men virker som han ikke har så god selvtillit på dette området. Virker som han er sjenert eller har dårligere erfaringer med kvinner, og da skal det litt tid å slippe følelsene løs.

Jeg er kvinne, men sånn ellers kunne jeg vært han. 

Anonymkode: d67ed...5a5

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han håper dette vil "fungere" på tross av at han ikke har utviklet følelser?

Glad jeg ikke er på markedet for jeg forstår ingen ting av dagens dating.

Anonymkode: 3b577...c97

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Rart av ham å snakke om fremtiden og at du kan flytte bort til der han bor, når han ikke har følelser for deg. 

Anonymkode: d2197...5e9

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo, vi har hatt sex. Men han er veldig lite seksuell av seg mtp at det er nesten jeg som insjer til sex og intimitet når han kommer. Knapt kysser etc… Det er ikke før de siste 2 gangene han har begynt å bli mer trygg og tatt mer insj til intimitet. 

Vi snakker veldig bra på tlf og kommunisert ganske bra hittil. Veldig fin å snakke med og føler jeg kan åpne meg mer enn tidligere relasjoner. Men du sier jo noe her og dere kan gjerne komme med innspill på hvordan jeg kan ta dette opp med han. Jeg liker han, men er ikke stormende forelsket, og det har jeg sagt til han. Jeg er en type som blir veldig fort betatt, men ikke denne gang. Men det er fordi jeg tror at det kan utvikle seg til en dypere relasjon. Dette har jeg også nevnt, at de guttene jeg fort blir veldig «forelsket i» er de samme det går like fort over også. Så det er nødvendigvis ikke så bra !

Han lar deg jakte han, han jakter ikke deg. Dette er så typisk manipulerende oppførsel! 

Anonymkode: afd9c...28c

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig igjen i han. Man finner ikke noe galt eller en grunn til at man ikke får følelser så man forsøker å tvinge seg selv.

Om han har flaks finner han en dag en dame som faktisk setter følelsene i sving. Pr nå kjenner han nok mest på forventningspress, mest fra seg selv.

Anonymkode: 397a0...e23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Slik tenker du som gjemmer seg bak høye murer

AnonymBruker
Skrevet

Lovebombing… Han hadde allerede hatt følelser for deg, om de kom til å komme

Anonymkode: dff15...5e9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...