Gå til innhold

Kan han ha tatt tilgang til min telefon og PC ? eller er det en slags telepati ...synes dette er litt skremmende

vilvitealt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
vilvitealt skrev (17 timer siden):

så kanskje er svaret at jeg er paranoid rett og slett...kanskje jeg bør ta en tur til fastlegen og få psykofarmaka 😊

Enten så er det troll, eller så har ts psykisk utviklingshemming. Sorry for sistenevnte, men ingen voksne med normal iq og riktig mental alder er så..naiv.

Anonymkode: fb460...b24

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gentleman59 skrev (16 timer siden):

Du ble veldig forelsket efter å ha møtt en mann et par ganger? 
Telepati og magisk kontakt? Har du tatt opp dette med fastlegen din? 
Det ble nok ikke mistenksomt, hvis det hadde vært noe så hadde det vært mistenkelig. 

Tenk over hva du har delt med denne personen. Sannsynlig ligger svaret der. 
30 år i bransjen med "mistenkelige ektefeller", "mistenkelige forretningspartnere" tilsier at årsaken til at motparten har fått tak i informasjon befinner seg mellom stolen og tastaturet - i din ende. 

Vil du utdype hva du mener? 

Eksempler på ting jeg synes er merkelig angående han : Jeg hadde dagen før snakket med en venn om at hun kanskje har ADHD, altså ikke skriftlig, men vi var i samme rom. Neste kveld jeg og denne mannen chattet på facebook skriver han plutselig at han skal utredes for ADHD. En annen dag jeg snakket med en venn og jeg sa til henne noe slikt som " du har nøklene til å få et bedre liv, du må bare vite hvordan du skal bruke dem", skrev han til meg neste kveld " du har nøklene til at vi kan finne sammen , du må bruke dem"....

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Enten så er det troll, eller så har ts psykisk utviklingshemming. Sorry for sistenevnte, men ingen voksne med normal iq og riktig mental alder er så..naiv.

så frekk du er...nei, det er ikke troll, og jeg er ikke psykisk utviklingshemmet. Jeg er har universitetsutdanning og har eget foretak

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Burde stått i hi.

Anonymkode: eedd6...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke at du får så mye pes her. Stol på Magefølelsen din! Det er på ingen måte usannsynlig at han har installert overvåkning på telefonen din basert på hva du skriver. Det skjer nok hyppigere enn folk tror!

Bare se på han som filmet folk på badet under Arendalsuka, det høres for sprøtt ut til å være sant, men det var jo helt reelt.

Anonymkode: bf3a5...a61

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo. 

Anonymkode: 62646...1ec

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
vilvitealt skrev (1 time siden):

Vil du utdype hva du mener? 

Eksempler på ting jeg synes er merkelig angående han : Jeg hadde dagen før snakket med en venn om at hun kanskje har ADHD, altså ikke skriftlig, men vi var i samme rom. Neste kveld jeg og denne mannen chattet på facebook skriver han plutselig at han skal utredes for ADHD. En annen dag jeg snakket med en venn og jeg sa til henne noe slikt som " du har nøklene til å få et bedre liv, du må bare vite hvordan du skal bruke dem", skrev han til meg neste kveld " du har nøklene til at vi kan finne sammen , du må bruke dem"....

Hvilke digitale enheter var i samme rom da disse samtalene pågikk? Din telefon? Din PC?

Anonymkode: 7f99d...2c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke at du får så mye pes her. Stol på Magefølelsen din! Det er på ingen måte usannsynlig at han har installert overvåkning på telefonen din basert på hva du skriver. Det skjer nok hyppigere enn folk tror!

Bare se på han som filmet folk på badet under Arendalsuka, det høres for sprøtt ut til å være sant, men det var jo helt reelt.

Anonymkode: bf3a5...a61

Helt enig. Magefølelsen skal man lytte til. Det kan være mange grunner til at den sier ifra og det må ikke nødvendigvis være overvåkning men at han snakker ts etter munnen og ikke viser hvem han egentlig er.

Anonymkode: 924eb...087

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror absolutt at han har hacket seg inn ja. Det er visst ikke så vanskelig om man kan det. 

Anonymkode: d4e68...7fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan og være han har lagt inn skjult kamera i boligen din. Folk gjør mye rart.

Anonymkode: d4e68...7fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

er du over 50?

for ingenting annet kan unnskylde hvor digitalt analfabet du er. 

Anonymkode: c09f1...550

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

er du over 50?

for ingenting annet kan unnskylde hvor digitalt analfabet du er. 

Anonymkode: c09f1...550

Ikke for å være nedlatende altså, men det er skremmende mange godt voksne som daglig tar alt for stor risiko på nett. Å dele bilder, trykke på lenker, laste ned vedlegg... blir helt matt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvilke digitale enheter var i samme rom da disse samtalene pågikk? Din telefon? Din PC?

Min telefon , som jeg har ringt til han via messenger og sendt bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

domimik skrev (3 timer siden):

Ikke for å være nedlatende altså, men det er skremmende mange godt voksne som daglig tar alt for stor risiko på nett. Å dele bilder, trykke på lenker, laste ned vedlegg... blir helt matt. 

ja, jeg er 52...og ja, jeg innrømmer at jeg har langt ifra tilstrekkelig datakunnskap av det som kreves av dagens samfunn

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
vilvitealt skrev (2 minutter siden):

ja, jeg er 52...og ja, jeg innrømmer at jeg har langt ifra tilstrekkelig datakunnskap av det som kreves av dagens samfunn

Du må skaffe deg antivirusprogram, som noen tipset om. Ev få hjelp av noen til det. Bruk en av de kjente. Det koster litt, men er noe du trenger uansett. 

Anonymkode: 166d3...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
vilvitealt skrev (9 minutter siden):

Du er ikke alene om det. Jeg er 30 og er ikke komfortabel med alt pc opplegget. Bruker å spørre en kompis som kan mye, men er ofte jeg blir usikker. Spesielt når vi hele tiden skal godkjenne masse greier.

Anonymkode: 62646...1ec

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
vilvitealt skrev (16 timer siden):

Han sluttet å si det for ne uke siden

Sier enda mer om han. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt med både data og mobil til en databutikk, her jeg bor har vi en butikk hvor de selger og fikser pc'er, de avdekker på flekken om det er noe. 

Anonymkode: 8d76d...185

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Windows Defender ligger gratis på alle Windows PCer, og er god nok til det meste. Microsoft vil tross alt ha brukere uten virus.

Vil man ha noe annet er Avast gratis, men Windows sin er bra nok.

Men man trenger gjerne mer, for eksempel Malwarebytes, som også er gratis. 

Men det aller beste er å være mistroisk mot alle slags linker og vedlegg og alt sånt. Aldri åpne skjit som folk sender på den måten.

Her er noen videoer fra Youtube om å sjekke telefonen. Ja jeg ser ironien i å dele link 😂😂 Men du kan få de opp selv i Youtube ved å søke på 

"How to know if phone is" så foreslår youtube resten.

Jeg har ikke sett videoene selv, men håper de gir deg litt hjelp!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Windows Defender ligger gratis på alle Windows PCer, og er god nok til det meste. Microsoft vil tross alt ha brukere uten virus.

Vil man ha noe annet er Avast gratis, men Windows sin er bra nok.

Men man trenger gjerne mer, for eksempel Malwarebytes, som også er gratis. 

Men det aller beste er å være mistroisk mot alle slags linker og vedlegg og alt sånt. Aldri åpne skjit som folk sender på den måten.

Her er noen videoer fra Youtube om å sjekke telefonen. Ja jeg ser ironien i å dele link 😂😂 Men du kan få de opp selv i Youtube ved å søke på 

"How to know if phone is" så foreslår youtube resten.

Jeg har ikke sett videoene selv, men håper de gir deg litt hjelp!

Tusen takk for konstruktiv tilbakemelding 🙂 Dette skal jeg se på 🙂

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...