AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:26 #61 Del Skrevet lørdag kl 20:26 Det er vanlig at unge muslimske gutter får være med norske jenter til de er gifteklare. Guttene blir tatt i mot i jentas familie, men hun får skjelden møte hans familie. Jada, det kan være unntak. Anonymkode: dbbe6...3de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nooni Skrevet lørdag kl 20:40 #62 Del Skrevet lørdag kl 20:40 Jeg tenker at det viktigste du kan gjøre for jenta di er å snakke med henne om prevensjon og graviditet - og være sikker på at hun forstår konsekvensene. Man tenker gjerne at ting ordner seg når man forholder seg til en fin gutt, men her er det sterkere krefter involvert. Denne gutten kan være en fin gutt med fine verdier. Det betyr ikke at han klarer å stå opp mot familien sin. Sørg for å hold linjene åpne med din datter gjennom å være spørrende og ikke dømmende. Det er mitt forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:52 #63 Del Skrevet lørdag kl 20:52 16 år så hun skal kysse mange frosker før hun møter den rette. Foreldrene han hadde nok vært like bekymret som dere og de vet neppe om henne, og vil nok heller aldri få vite om dette forholdet heller. La de være forelsket slik som bare 16 åringer kan være og det går nok over av seg selv, som det også pleier å gjøre. Anonymkode: 292b6...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:52 #64 Del Skrevet søndag kl 16:52 Slapp av. De er 16. De jeg kjenner som ble kjærester på vgs, holdt sammen maks to år. Anonymkode: c21d1...868 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:09 #65 Del Skrevet søndag kl 17:09 AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 21.33): Vi har en datter på 16, hun har blitt kjæreste med en gutt i klassen. Begge går på videregående. "Problemet" er at han er muslim. Det er greit for oss at de er sammen. Men vi synes jo samtidig at det er litt skummelt, fordi det er så ukjent for oss. Vi kjenner ingen muslimer. Det virker som de har det fint. Han har vært her på besøk noen ganger. Men ettersom jeg har forstått er ikke hun velkommen til han. Og nå hadde foreldrene hans sagt at han ikke får være sammen med henne, fordi hun ikke er muslim... Og han sier han heller flytter fra familien, da han vil treffe hvem han vil. De vil ikke gjøre det slutt, og treffes nå i smug. Går på kino, henger litt på kjøpesenteret, og han har vært hos oss et par ganger etterpå. Og de treffes jo på skolen. Hvordan forholder vi oss til dette? Jeg synes plutselig dette ble litt skummelt. Hva kan han gjøre? Jeg spurte han om jeg skulle prate med foreldrene hans, men det var ingen vits. Det ville ikke forandre meningen dems. Er jo redd de vil støte på foreldrene hans når de henger sammen i byen. Kan de gjøre noe fysisk, mot han eller henne? Noen som har erfaring eller råd? Anonymkode: 03aa5...055 Foreldrene er jo ikke gutten. Han ønsker jo tydeligvis ikke å følge foreldrene, kanskje de vil forstå. I Norge syns jeg dette burde vært meldt til barnevernet, helt uaktuelt i Norge og praktisere dette tvangs opplegget sitt. Jeg er heldigvis voksen. Mannen er muslim. Aldri vært et problem. Han er europeer da, og foreldrene har bodd i Norge i mange mange år nå Anonymkode: 92677...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:07 #66 Del Skrevet søndag kl 20:07 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Foreldrene er jo ikke gutten. Han ønsker jo tydeligvis ikke å følge foreldrene, kanskje de vil forstå. I Norge syns jeg dette burde vært meldt til barnevernet, helt uaktuelt i Norge og praktisere dette tvangs opplegget sitt. Jeg er heldigvis voksen. Mannen er muslim. Aldri vært et problem. Han er europeer da, og foreldrene har bodd i Norge i mange mange år nå Anonymkode: 92677...a89 De fleste gir etter for det muslimske familiepresset. Anonymkode: daff4...a42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bbbb Skrevet søndag kl 20:29 #67 Del Skrevet søndag kl 20:29 Jeg hadde kjæreste som var muslim på VGS. Det gikk var helt fint mellom oss både under forholdet og når det tok slutt. Jeg har alltid hatt mange muslimske venner og det er veldig ulikt hvordan religionen blir praktisert - akkurat som for kristne. De er 16 år, så dette kommer nok ikke til å være veldig langvarig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:31 #68 Del Skrevet søndag kl 20:31 AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 21.57): Dere bør gjøre alt i deres makt for å forhindre dette før det går lenger. Anonymkode: 3edf8...e70 Det er vel sannsynlig at 16-åring må gjøre noen erfaringer selv. Man kan ikke skåne dem fra kjærlighetssorg samme hva. Uansett hvem de måtte like. AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 22.27): Hovedspørsmålet er hvor i verden han er fra? Ingen muslimer er like, heller ikke de fra samme land. Neste er at han umulig kan være veldig religiøs, siden de praktiserende muslimene ikke har kjærester og forhold vi er vant med. Der er det kun giftemål som gjelder. Og han kan faktisk gifte seg med henne hvis det kommer så langt, uten at hun må konvertere eller følge hans regler. Foreldrene hans kan ikke nekte det. Anonymkode: 48df9...ecd Dette! Handle mindre om Islam som religion, men MYE om kulturen, både fra landet, men sikkert også området og tilslutt kanskje også innad i enkelt-familier. Så det er egentlig verre enn om det handler om religion, han kunne konvertert, ferdig med det. Men å bryte med sin egen familie er det veldig få som klarer, naturlig nok. AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 23.19): Takk for mange svar. Kjente jeg ble mer engstelig jeg nå. Jeg kjenner ikke Islam så godt siden jeg ikke kjenner noen. Men har prøvd å lese meg litt opp på det. Vår datter er kristen som i at hun er døpt og konfirmert i kirken. Men hvis han går i mot sine foreldre slik han antyder, hva skjer da? Blir alle bånd til familien brutt? Han har tre mindre søsken som jeg har forstått han er veldig glad i. Kan en muslim bli kristen? Vet han går i moské. Om det er frivillig eller tvang vet jeg ikke. Å nekte henne å treffe han vet jeg heller ikke hvor lurt er. TS Anonymkode: 03aa5...055 Kommer helt an på familien. Helt umulig å si. Men endel går jo totalt i brudd ja. Det er en måte å ha kontroll på barna sine på. Selv er jeg gift med en muslim fra et arabisk land vest i asia. Aldri vært noe problem. Men vi møttes som unge voksne. Ikke som ungdommer. Vært gift i mange år vi godt tatt imot i hans familie. Og han i min jeg er ateist til og med. Allikevel gått helt fint. Men den familien din datter har møtt på er av den andre typen tydeligvis. Ville allikevel latt henne erfare dette selv… selv om man ser det trolig vil skjære seg, så er det nå sånn kjærligheten er da. Kunne vært en kristen nordmann som knuste hjertet hennes ved å være utro med venninna hennes. Altså, love hurts. Men også der lærer man av erfaringer. Anonymkode: 5a1d7...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:45 #69 Del Skrevet søndag kl 20:45 AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 21.52): Jeg måtte ikke konvertere. Jeg gjorde det etter rundt 10 år, men like lettsindt som de fleste konfirmeres liksom kristent. Jeg gjorde det kun fordi svigermor var bekymret for at jeg ikke kom til paradis når jeg dør, og det var å si en setning tre ganger og så leve livet mitt videre som før. Anonymkode: 4800e...a1d Du var med andre ord ikke bra nok dersom du ikke konverterte. Og du gav etter. Stakkars. Anonymkode: e5934...949 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:50 #70 Del Skrevet søndag kl 20:50 AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 2.20): Det er mulig på grunn av at de ikke er muslimer. Det er strengt forbudt i følge Koranen for kvinner å gifte seg med vantro ( ikke muslimske). Menn kan jo så klart gjøre det, om det oppdrar barna i den muslimske tro. (Flere troende). Anonymkode: 2b419...b90 De er muslimer. Men muslimer er mer enn ett folk og en kultur. Anonymkode: 6fba1...5c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:51 #71 Del Skrevet søndag kl 20:51 Han kommer til å være kjempeflott helt til han får tatt jomfrudommen til din datter, deretter kommer hun til å bli en motbydelig hvit hore. Anonymkode: 211ef...a44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:36 #72 Del Skrevet mandag kl 12:36 Her må du bare drite i hva som er politisk korrekt, og informere deg for å beskytte datteren din. Vær vaktsom, fremmedfrykt i en viss dose er sunt og fornuftig. Det hadde trolig reddet tenåringsjenta som ble gruppevoldtatt av de tre "nordfjordingene" og mange andre. Her hjemme lærer jeg barna mine opp i realiteter, ikke et ideal for hvordan jeg drømmer om at verden kunne fungert. Noe annet er å svikte ditt oppdrag som forelder og veileder. Anonymkode: 63357...ccf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå