AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:24 #1 Del Skrevet torsdag kl 20:24 Ser på et hotell i København som er en del billigere på Booking enn på hotellets hjemmeside. Usikker på om jeg skal ta sjansen med Booking. Vet det er mange som bruker Booking, men ser på Trustpilot at det ikke er så smart. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 9be42...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet torsdag kl 20:53 #2 Del Skrevet torsdag kl 20:53 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ser på et hotell i København som er en del billigere på Booking enn på hotellets hjemmeside. Usikker på om jeg skal ta sjansen med Booking. Vet det er mange som bruker Booking, men ser på Trustpilot at det ikke er så smart. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 9be42...4e5 Bruker booking.com masse, aldri noen problemer overhode. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet torsdag kl 21:01 #3 Del Skrevet torsdag kl 21:01 Har brukt de flere ganger, funker bra! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet torsdag kl 21:03 #4 Del Skrevet torsdag kl 21:03 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ser på et hotell i København som er en del billigere på Booking enn på hotellets hjemmeside. Usikker på om jeg skal ta sjansen med Booking. Vet det er mange som bruker Booking, men ser på Trustpilot at det ikke er så smart. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 9be42...4e5 Bruker booking.com. Har ikke hatt problemer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:16 #5 Del Skrevet torsdag kl 21:16 Jeg har i de siste 10 årene booket alle mine opphold i utlandet via booking.com. Både hoteller og private hus og leiligheter. Har aldri oppleved noe som helst problemer og har også gått penger tilbake ved et par anledninger, der jeg har valgt å avbryte forholdet pga det ikke svarte til mine forventninger. Kommer til å fortsette å booke via de i fremtiden også. Har aldri klart å finne billigere ved å booke direkte vi hotellets hjemmeside. Fordelen er også ofte at man booke med gratis kansellering ganske så nært opp mot oppholdet. Jeg booker f.eks flere steder samtidig om jeg ikke er sikker på når jeg skal reise eller om jeg ikke vet helt hvor jeg vil bo. Ofte så stiger prisen nærmere avreise eller det er vanskelig å finne noe i deler av sesongen Så avbestiller jeg bare når jeg har bestemt meg. Anonymkode: f5b0a...37e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet torsdag kl 21:56 #6 Del Skrevet torsdag kl 21:56 Jeg bruker primært booking.com, og skal også bruke dem i sommer. Opplever dem som svært seriøse. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:06 #7 Del Skrevet torsdag kl 22:06 Booking er null stress med vanlig hotell. Det har vært noen saker der private utleiere har listet fiktive/feilaktige leiligheter og Booking har pekt på utleier i stedet for å ta ansvar som formidler. Anonymkode: e6d0b...fec 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:47 #8 Del Skrevet i går, 16:47 SPOCA skrev (18 timer siden): Jeg bruker primært booking.com, og skal også bruke dem i sommer. Opplever dem som svært seriøse. Tusen hjertelig takk! Betryggende ☺️ Hva tenker du om Hotels.com? Har du erfaring med dem? Anonymkode: 9be42...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:48 #9 Del Skrevet i går, 16:48 enkefru skrev (19 timer siden): Har brukt de flere ganger, funker bra! Takk, så snilt☺️ har du også prøvd Hotels.com? Anonymkode: 9be42...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:54 #10 Del Skrevet i går, 16:54 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tusen hjertelig takk! Betryggende ☺️ Hva tenker du om Hotels.com? Har du erfaring med dem? Anonymkode: 9be42...4e5 Både booking.com og hotels.com er trygge sider å bestille fra. Har brukt de begge mange ganger. Anonymkode: ffaac...ba5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:57 #11 Del Skrevet i går, 16:57 Jeg har ca. 20 bookinger i året med booking.com og kanskje 10-15 i året med hotels.com. Totalt sett godt over 100 bookinger med hver de siste årene. Jeg har aldri hatt noen problemer med noen av dem, og det er svært sjelden at jeg finner bedre priser ved å bestille direkte fra hotellet. Det er stort sett én ting jeg er nøye med, og det er at de har vurderinger fra tidligere gjester på det aktuelle overnattingsstedet. Hvis det er overnattingssteder som f.eks. står som ‘ny på booking.com’, uten vurderinger, styrer jeg unna. Anonymkode: f3f7e...1ec 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:09 #12 Del Skrevet i går, 17:09 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har ca. 20 bookinger i året med booking.com og kanskje 10-15 i året med hotels.com. Totalt sett godt over 100 bookinger med hver de siste årene. Jeg har aldri hatt noen problemer med noen av dem, og det er svært sjelden at jeg finner bedre priser ved å bestille direkte fra hotellet. Det er stort sett én ting jeg er nøye med, og det er at de har vurderinger fra tidligere gjester på det aktuelle overnattingsstedet. Hvis det er overnattingssteder som f.eks. står som ‘ny på booking.com’, uten vurderinger, styrer jeg unna. Anonymkode: f3f7e...1ec Takk, dette var veldig nyttig for meg. Snilt av deg å hjelpe ☺️ Anonymkode: 9be42...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:43 #13 Del Skrevet i går, 17:43 Vi har rundt 40-50 hotelldøgn i året, og bruker hotels.com og booking.com, i den rekkefølgen. Hotels.com fordi det genererer gode bonusovernattinger. Men noen ganger blir det av ulike grunner booking.com hvis f.eks prisen er mer enn 15% lavere eller hvis frokost er inkl der og ikke gjennom hotels. Begge deler fungerer utmerket. Har kun hatt krøll én eneste gang, det var med booking, men det var likevel litt min egen "feil". Et godt hotell i England var fullbooket både på hotels.com og på hotelles egen side. På booking sto det at de hadde ETT rom ledig. Jeg bestilte. Selvsagt var det ikke det da jeg parkerte bilen og gikk gikk inn 15 minutter senere... Det sagt: kjør på med booking (eller hotels). Anonymkode: 53361...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet i går, 18:31 #14 Del Skrevet i går, 18:31 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen hjertelig takk! Betryggende ☺️ Hva tenker du om Hotels.com? Har du erfaring med dem? Anonymkode: 9be42...4e5 Ja, jeg har samme gode erfaringer med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:08 #15 Del Skrevet i går, 19:08 Stod bak noen turister i sommer som hadde booket leilighet på campingplassen via booking.com. De ansatte fant de ikke i systemet på noe vis og når turistene tok kontakt med booking.com fikk de beskjed om at slikt kan skje og de skulle booke om rommet deres selv om resepsjonisten forklarte at det går ikke for her er fullbooket. (Hørte alt pga de var utenlandske og stod med translate app mens de snakket på høytaler). Har også vært mye i media om nordmenn som reiser til utlandet hvor hotellene ikke finner bookingen deres gjort fra nemnte sider og de har stått fast og tapt mye penger. Så jeg stoler ikke på de. Går nok som oftest bra, men drit kjipt om jeg er uheldig og står der den ene gangen det ikke går så bra. Anonymkode: 3edd7...213 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet i går, 19:35 #16 Del Skrevet i går, 19:35 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Stod bak noen turister i sommer som hadde booket leilighet på campingplassen via booking.com. De ansatte fant de ikke i systemet på noe vis og når turistene tok kontakt med booking.com fikk de beskjed om at slikt kan skje og de skulle booke om rommet deres selv om resepsjonisten forklarte at det går ikke for her er fullbooket. (Hørte alt pga de var utenlandske og stod med translate app mens de snakket på høytaler). Har også vært mye i media om nordmenn som reiser til utlandet hvor hotellene ikke finner bookingen deres gjort fra nemnte sider og de har stått fast og tapt mye penger. Så jeg stoler ikke på de. Går nok som oftest bra, men drit kjipt om jeg er uheldig og står der den ene gangen det ikke går så bra. Anonymkode: 3edd7...213 Feil kan skje. Selvfølgelig. Jeg opplevde f.eks at Ving en gang hadde klart å kansellere reisen vår. Altså: ting kan skje. Det sagt; jeg har primært brukt booking.com, vil tippe mellom 20-30 ganger det siste året, kanskje 100 ganger de siste 5 år. Ikke én eneste gang har jeg opplevd problemer. Vi har også leid bil og bestilt flyplasshenting (taxi) via dem. Klart det er kjipt at feil skjer, men synes det er merkelig å bruke det som skremselspropaganda. For øvrig har jeg reist med Ving igjen, til tross for deres famøse hendelse. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:19 #17 Del Skrevet i går, 20:19 SPOCA skrev (42 minutter siden): Feil kan skje. Selvfølgelig. Jeg opplevde f.eks at Ving en gang hadde klart å kansellere reisen vår. Altså: ting kan skje. Det sagt; jeg har primært brukt booking.com, vil tippe mellom 20-30 ganger det siste året, kanskje 100 ganger de siste 5 år. Ikke én eneste gang har jeg opplevd problemer. Vi har også leid bil og bestilt flyplasshenting (taxi) via dem. Klart det er kjipt at feil skjer, men synes det er merkelig å bruke det som skremselspropaganda. For øvrig har jeg reist med Ving igjen, til tross for deres famøse hendelse. Feil kan selvsagt skje, men en gjenganger hos booking.com og tilsvarende sider er at de ikke ordner opp når feilene skjer og legger skyld på utleier siden de bare er mellomledd. Er bare å lese alle 1 stjerners anmeldelsene på trustpilot så ser du det, er samme det går i hele veien. Og der er forskjellen Du står uten rettigheter når du bruker slike sider, mens når du bestiller via hotell eller reisebyrå direkte har du flere rettigheter når ting skjærer seg. Anonymkode: 3edd7...213 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:22 #18 Del Skrevet i går, 20:22 Jeg har bare brukt hotels.com men har bare gode erfaringer. Inkludert den ene gangen vi fikk et helt grusomt rom, og hotels.com ordnet opp og jeg slapp å betale for resten av oppholdet (selv om det var ikke-refunderbart) da vi regelrett rømte fra hotellet klokka sju neste morgen. Anonymkode: 32652...241 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet i går, 20:24 #19 Del Skrevet i går, 20:24 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Feil kan selvsagt skje, men en gjenganger hos booking.com og tilsvarende sider er at de ikke ordner opp når feilene skjer og legger skyld på utleier siden de bare er mellomledd. Er bare å lese alle 1 stjerners anmeldelsene på trustpilot så ser du det, er samme det går i hele veien. Og der er forskjellen Du står uten rettigheter når du bruker slike sider, mens når du bestiller via hotell eller reisebyrå direkte har du flere rettigheter når ting skjærer seg. Anonymkode: 3edd7...213 Vel, det er jo risikoen ved å fikse alt selv, sånn er det bare. Skal man booke via booking.com, så er det viktig å bruke noen som har fått mange anmeldelser, OG man må også gjerne kontakte hotellet i forkant. De bekrefter jo også bookingen gjerne i forkant. Ikke alle ønsker et fordyrende mellomledd. For øvrig: trustpilot tar jeg med en gedigen klype salt altså. De er ikke mye å stole på. Det er jo bare å se på alle de positive omtalene av f.eks Postnord. Så det tror jeg hva jeg vil om. Og den ene gangen det ble en feil via booking.com, så fikk vi hjelp med en gang. Så det problemet har vi aldri støtt på. Men, så velger vi som sagt hoteller med mange omtaler, gjerne hundre- og tusenvis. Gjerne på flere steder. Endret i går, 20:25 av SPOCA 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 22:28 #20 Del Skrevet i går, 22:28 SPOCA skrev (2 timer siden): Vel, det er jo risikoen ved å fikse alt selv, sånn er det bare. Skal man booke via booking.com, så er det viktig å bruke noen som har fått mange anmeldelser, OG man må også gjerne kontakte hotellet i forkant. De bekrefter jo også bookingen gjerne i forkant. Ikke alle ønsker et fordyrende mellomledd. For øvrig: trustpilot tar jeg med en gedigen klype salt altså. De er ikke mye å stole på. Det er jo bare å se på alle de positive omtalene av f.eks Postnord. Så det tror jeg hva jeg vil om. Og den ene gangen det ble en feil via booking.com, så fikk vi hjelp med en gang. Så det problemet har vi aldri støtt på. Men, så velger vi som sagt hoteller med mange omtaler, gjerne hundre- og tusenvis. Gjerne på flere steder. Her beviser du jo nesten poenget mitt, jeg er super fornøyd med postnord og kjenner ingen som har problemer med de velger de over posten så sant jeg kan velge Media har omtalt booking.com så det er ikke akkurat noe jeg finner på. Vet trustpilot må tas med en klype salt, men er jo stort sett positive omtaler som blir jukset med for å få bedriften til å se bedre ut så velger å tro på de kombinert med alt som har vært i media over årene. Vil også presisere at det sjeldent er billigere via booking.com om du sammenligner direkte med valgt hotell feks. Har selv på en måte brukt booking.com til mindre turiststeder som ikke har hjemmeside, for å få mer informasjon og bilder, men har heller ringt direkte og booket for samme pris men da med garanti. Og så er det jo veldig bra at så mange er fornøyde Håper ts blir fornøyd også! Anonymkode: 3edd7...213 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå