Gå til innhold

Reagerer på at typen nærmest ignorerer datteren etter leggetid

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 20.51):

Hei!

Typen og jeg flyttet sammen for noen mnd siden. Det går veldig bra, men er en ting jeg reagerer på. Han har en datter på 6 år som han har 50%. Når klokken er halv 8 skal hun vær ferdig stelt og ha lagt seg. Etter han har gitt natta-klem og sagt god natt går han rett på pc´n og starter et game. Når det starter er han opptatt og utilgjengelig i ca en halvtime om gangen. Datteren hans sliter ofte veldig med å sove og kan bli liggende våken i opp til 3 timer i senga. Når dette skjer blir hun naturlig nok utålmodig og kommer gjerne innom soverommet hans der han sitter og spør om ulike ting som hun har kommet på, forteller ting, er redd for at det er monster under senga, vil ha vann osv. Når hun kommer tar han ikke øynene fra skjermen og bare svarer så kort som mulig, gjerne noe sånt som «nå må du legge deg, god natt» eller «det finnes ikke monster, god natt» osv. Det hender også at det plutselig kommer et rop/brøl fra han når han blir litt for ivrig i spillet, slik at datteren hører det (han prøver å la vær, men klarer det ikke alltid). Overreagerer jeg når jeg synes det er et stort rødt flagg? Nesten så jeg begynner å revurdere å få barn med han.

Anonymkode: 3e614...ed4

Albert Åberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 21.02):

MTja, bare etter leggetid om de ikke får sove da. Er ikke så ofte han gamer når hun er våken.

ts

Anonymkode: 3e614...ed4

Om det ikke er ofte ser jeg ikke helt problemet?

Med mindre hun gråter/viser angst.

Det å surre inn og ut av rommet til et barn som trenger å øve seg på å roe seg selv er ikke en god ide det heller.

Men vanskelig å vurdere 🤷‍♀️ 

Utenom en kortere periode i eldre alder var ikke samsoving løsningen for oss, det bare gjorde barnet MER våken. 

Perioden mee natteskrekk/mye mareritt ble det dog å være sammen på soverommet. 

Hva opplever du ellers da mtp samvær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 14.59):

Det er IKKE småbarn det er snakk om. Hun er 8 år! 

Anonymkode: 343cc...9d5

Hun er 6 år. Men barn er barn uansett alder.

Anonymkode: 06131...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...