Gå til innhold

Reagerer på at typen nærmest ignorerer datteren etter leggetid

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det småbarn det er snakk om heter det Ferber, skrike metode.

Rødt flagg? Kanskje.

Anonymkode: 2a1a5...b90

Det er IKKE småbarn det er snakk om. Hun er 8 år! 

Anonymkode: 343cc...9d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødt flagg. Kommer ikke til å være der for deres felles barn når du er på kveldsvakt heller. Det blir hyggelig for den ettåringen som må vente en halvtime på far fordi han er midt i en runde. 

Anonymkode: 756f1...8a6

Litt forskjell på en 8 åring og en ettåring eller? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt forskjell på en 8 åring og en ettåring eller? 

Les HI - barnet er 6 år 

Endret av Carrot
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (4 timer siden):

Men man kan da ikke slute å ta seg av barne bare fordi man syns det skal sove? Barne skal ha omsorg uavhengig av far sin foretrukne timeplan.

Det kan ligge god omsorg i å forklare til barnet at nå er det natta og om natten ligger man i sengen. Hun er ikke en baby. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om hun legger seg halv 8, bruker 3 timer på å sovne, sovner ikke før kanskje halv 11, så blir det altfor lite søvn.

Om han er der for henne når hun sovner går det 10 ganger fortere , hun vil føle seg trygg. Så kan han med god samvittighet spille etter hun har sovna. 

Søvn har mye å si både psykisk og hvordan dagene er. Det har også mye å si for utvikling av hjernen.

Anonymkode: c9edc...13f

Det aner du ingenting om! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (1 time siden):

Les HI - barnet er 6 år 

Det er fortsatt veldig stor forskjell på en 6-åring og et spedbarn.

Anonymkode: e8b40...f07

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er fortsatt veldig stor forskjell på en 6-åring og et spedbarn.

Anonymkode: e8b40...f07

det er også stor forskjell på en 6 åring og en 8 åring. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det aner du ingenting om! 

Det vi vet, er at metoden han nå bruker IKKE fungerer.

Anonymkode: 0e837...266

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det vi vet, er at metoden han nå bruker IKKE fungerer.

Anonymkode: 0e837...266

Det vet vi heller ikke. Ts har jo bare sett dette en gang. Det kan ha vært en dårlig kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei!

Typen og jeg flyttet sammen for noen mnd siden. Det går veldig bra, men er en ting jeg reagerer på. Han har en datter på 6 år som han har 50%. Når klokken er halv 8 skal hun vær ferdig stelt og ha lagt seg. Etter han har gitt natta-klem og sagt god natt går han rett på pc´n og starter et game. Når det starter er han opptatt og utilgjengelig i ca en halvtime om gangen. Datteren hans sliter ofte veldig med å sove og kan bli liggende våken i opp til 3 timer i senga. Når dette skjer blir hun naturlig nok utålmodig og kommer gjerne innom soverommet hans der han sitter og spør om ulike ting som hun har kommet på, forteller ting, er redd for at det er monster under senga, vil ha vann osv. Når hun kommer tar han ikke øynene fra skjermen og bare svarer så kort som mulig, gjerne noe sånt som «nå må du legge deg, god natt» eller «det finnes ikke monster, god natt» osv. Det hender også at det plutselig kommer et rop/brøl fra han når han blir litt for ivrig i spillet, slik at datteren hører det (han prøver å la vær, men klarer det ikke alltid). Overreagerer jeg når jeg synes det er et stort rødt flagg? Nesten så jeg begynner å revurdere å få barn med han.

Anonymkode: 3e614...ed4

Hva med å finne ut hvorfor hun sliter med å sove på kvelden?...han burde vente med gaming til barnet har sovnet...

Anonymkode: efc69...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han ikke vente en halvtime med gamingen og lese litt for henne sånn at hun blir rolig og sovner? Hvis nei, så synes jeg han slurver med farsrollen sin… 

Anonymkode: 6e3a6...9e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener han gjør det helt riktig. Når det er sovetid skal det ikke skje noe spennende og barn skal ikke få mer oppmerksomhet enn høyst nødvendig. Det skal ikke være gøy å stå opp om natten, da skal det skje minst mulig. Her er det du som er det røde flagget. 

Anonymkode: 639d3...261

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han ikke vente en halvtime med gamingen og lese litt for henne sånn at hun blir rolig og sovner? Hvis nei, så synes jeg han slurver med farsrollen sin… 

Anonymkode: 6e3a6...9e6

Det kan jo godt hende han har både lest, strøket, sunget, lekt etc. men at barnet fremdeles ikke sovner. Sånn er våre barn noen ganger…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg mener han gjør det helt riktig. Når det er sovetid skal det ikke skje noe spennende og barn skal ikke få mer oppmerksomhet enn høyst nødvendig. Det skal ikke være gøy å stå opp om natten, da skal det skje minst mulig. Her er det du som er det røde flagget. 

Anonymkode: 639d3...261

Må si meg enig her, med mindre barnet faktisk er redd, men det vet vi jo ikke.

Mine kan lett klage på monstere uten at de faktisk er redde. det er en taktikk for å slippe å legge seg. At far ikke gir barnet masse oppmerksomhet og spretter opp fordi barnet er tørst tenker jeg er helt greit. Hun kan ta seg vann selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei hun er 6 år!!!

Anonymkode: d8fa8...eb6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 21.10):

Vi er begge veldig glad i alenetid så da finner vi gjerne på ulike ting, så vi er kompatible der. Men vi har også så klart kvelder vi tilbringer sammen og gjør ting i lag også:)

ts

Anonymkode: 3e614...ed4

Synes han har veldig lite empati for datteren når han holder på sånn jeg? Hvordan er han med deg da egentlig? Altså, på empati. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Nei hun er 6 år!!!

Anonymkode: d8fa8...eb6

Ok, leste feil, men argumentet står seg. Det er ikke et småbarn det er snakk om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (Akkurat nå):

Synes han har veldig lite empati for datteren når han holder på sånn jeg? Hvordan er han med deg da egentlig? Altså, på empati. 

Men hvor mye empati skal et barn som haler ut leggetid ha? Er det riktig tidspunkt å gi masse empati og oppmerksomhet når barnet ikke vil legge seg? Det er veldig vanlig at 6 åringer finner på ting (som monstere) fordi de kjeder seg når de ligger i senga. Det betyr ikke at de er livredde. 

Her går vi inn for å gjøre det kjedeligst mulig å stå opp. Selvsagt får de vann og slike ting, men vi følger straks tilbake igjen med en forklaring om at nå er det natta. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 14.07):

Er fristet til å si dump, men da sitter jo denne stakkars jenta igjen med denne dusten.

Du må ikke legge det på ts. Hun kan ikke bli i et forhold hun (muligens) ikke vil være i pga han ikke ser barnet med legging. Det blir for mye å legge på en stakkars kjæreste.

Anonymkode: 06131...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 21.10):

Vi er begge veldig glad i alenetid

Ikke få barn ⚠️

Anonymkode: 2e082...851

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...