Gå til innhold

Hvor lenge bør man forvente at tursko holder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk et par tursko til jul i 23. har gått rundt 70 mil i de og det er nå hull og de drar inn vann. Elsker skoene, det er salamon. Tidligere modeller har jeg hatt i mange år, så veldig skuffet nå egentlig over de. Samtidig har jeg gått mye mer enn tidligere. De brukes i alt slags terreng, går mye utenfor sti og i en del kratt. 
Bør man forvente bedre holdbarhet enn dette? Hvor lenge varer deres tursko? 

Anonymkode: 46d0b...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har Salomon ultra mid gtx og hatt de i minst 8 år - helt fantastiske!! Vært på trolltunga, i skog og mark, på asfalt/grus , overalt. Ingen hull, eller synlig slitasje. Kan ta inn pittelitt vann, men det er så lite at det går greit. De er jo ganske gamle nå, kanskje kvaliteten var bedre før? Eneste minuset er at de er glatte på våt stein. Virker som om du er mer i terreng enn meg, slites kanskje fortere da..aner ikke.

Anonymkode: f3e95...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på hvor godt man steller med de. 

Anonymkode: 25aad...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får turskoene kjørt seg en del mer, og jeg regner ett par i året cirka, og det utenom løpesko som det går 2-3 par av. Jeg bytter mellom vinter og sommer - hikingsko, så der blir normalt annet hvert år, eller litt oftere de byttes. Bruker mest Merrell sine hikingsko. De kan ta inn vann etterhvert, og har fått hull om jeg drar det langt å kjøpe nye, men særlig sommerversjonen slites mest under, og ingen hull i dem. De tar inn noe vann da. 
Jeg har noen gamle for vinteren liggende om jeg trenger det. Her er det høyt forbruk av sko, og så stort forbruk er nok ikke vanlig.

Hørt joggesko skal tåle 40-70mil før de må byttes, men de er jo ofte mykere enn tursko. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har Salomon ultra mid gtx og hatt de i minst 8 år - helt fantastiske!! Vært på trolltunga, i skog og mark, på asfalt/grus , overalt. Ingen hull, eller synlig slitasje. Kan ta inn pittelitt vann, men det er så lite at det går greit. De er jo ganske gamle nå, kanskje kvaliteten var bedre før? Eneste minuset er at de er glatte på våt stein. Virker som om du er mer i terreng enn meg, slites kanskje fortere da..aner ikke.

Anonymkode: f3e95...95d

Det er vel de samme jeg har, og hadde også før disse. Og de hadde jeg i mange år, så har tenkt selv om de har blitt dårligere? 
Ja, de kan være litt glatte på våt stein, men gjør opp for hvor gode de er på beina og hvor god støtte de er i ankelen. Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kommer an på hvor godt man steller med de. 

Anonymkode: 25aad...080

Gjør vel det vanlige skyller de godt etter bruk, impregnere de. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Daisy-love skrev (17 minutter siden):

Her får turskoene kjørt seg en del mer, og jeg regner ett par i året cirka, og det utenom løpesko som det går 2-3 par av. Jeg bytter mellom vinter og sommer - hikingsko, så der blir normalt annet hvert år, eller litt oftere de byttes. Bruker mest Merrell sine hikingsko. De kan ta inn vann etterhvert, og har fått hull om jeg drar det langt å kjøpe nye, men særlig sommerversjonen slites mest under, og ingen hull i dem. De tar inn noe vann da. 
Jeg har noen gamle for vinteren liggende om jeg trenger det. Her er det høyt forbruk av sko, og så stort forbruk er nok ikke vanlig.

Hørt joggesko skal tåle 40-70mil før de må byttes, men de er jo ofte mykere enn tursko. 

Jeg bytter ikke noe annet enn på helt varme sommerdager, tar har jeg noen terreng joggesko. Ellers brukes de vinter som sommer, ser du da ville ha byttet etter like lang tid som meg. Jeg gikk mindre før, gikk også mer på sti enn nå. Mulig de ikke tåler like mye da, jeg krysset også bekker. Jeg sverger til Salomon, eneste skoa jeg ikke har måtte gå inn, så skal gi de en sjans til. Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bytter ikke noe annet enn på helt varme sommerdager, tar har jeg noen terreng joggesko. Ellers brukes de vinter som sommer, ser du da ville ha byttet etter like lang tid som meg. Jeg gikk mindre før, gikk også mer på sti enn nå. Mulig de ikke tåler like mye da, jeg krysset også bekker. Jeg sverger til Salomon, eneste skoa jeg ikke har måtte gå inn, så skal gi de en sjans til. Ts

Salomon har jeg hørt er veldig gode sko. De er for smale for meg (de typene jeg har prøvd), og jeg trenger som deg ikke å gå inn Merrell, og da har vi jo funnet hver vår sko som passer vår fot som jo er det viktigste.
Jeg har forede på vinteren. Ganske tykke, også uten for på sommeren, samt større størrelse på vinterskoene, så føler jeg må bytte litt. Hender jeg tar vinterskoene som tåler mer vann på sommeren om det er ordentlig drittvær da. Høres ut som du kjører skoene hardt og da må en oftere bytte, men det er jo en del av å være et aktivt friluftsmenneske å kunne se og oppleve, og være i naturen og ikke ta så mange hensyn. Verdt oftere skobytte her for det 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1- 2 år med mye bruk. Har man mange par man bytter mellom, tar det selvsagt lenger tid før de slites. 

Anonymkode: 440d0...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...