AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Har vært på tre intervjuer til en jobb med mange søkere, vet vi var tre kandidater i siste runde. Nå har det gått over en uke siden den dagen jeg skulle ha hørt fra dem. Kan man forvente å få avslag som et faktisk avslag over telefon eller e-post, eller er det like vanlig med indirekte avslag, som i null tilbakemelding? Ville du gitt det (enda) mer tid eller sendt en mail nå? Anonymkode: 941fd...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har vært på tre intervjuer til en jobb med mange søkere, vet vi var tre kandidater i siste runde. Nå har det gått over en uke siden den dagen jeg skulle ha hørt fra dem. Kan man forvente å få avslag som et faktisk avslag over telefon eller e-post, eller er det like vanlig med indirekte avslag, som i null tilbakemelding? Ville du gitt det (enda) mer tid eller sendt en mail nå? Anonymkode: 941fd...b1b Først; jeg blir så matt, det er så dårlig stil av arbeidsgiver. Så; de kan ha blitt forsinket, noen kan ha blitt syke osv. Men, dette burde de i så fall gi beskjed om. Man skal selvsagt også kunne forvente et skikkelig og ryddig avslag, med begrunnelse, på telefon etter tre intervjuer (selv om dette ofte ikke er virkeligheten). Jeg ville ringt i morgen. Av nysgjerrighet, hva slags jobb er det snakk om? Anonymkode: 815a1...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Først; jeg blir så matt, det er så dårlig stil av arbeidsgiver. Så; de kan ha blitt forsinket, noen kan ha blitt syke osv. Men, dette burde de i så fall gi beskjed om. Man skal selvsagt også kunne forvente et skikkelig og ryddig avslag, med begrunnelse, på telefon etter tre intervjuer (selv om dette ofte ikke er virkeligheten). Jeg ville ringt i morgen. Av nysgjerrighet, hva slags jobb er det snakk om? Anonymkode: 815a1...3fd Ts her, takk for svar. Jeg klamrer meg jo litt til håpet om at kanskje hele prosessen bare er forsinket, og vegrer meg derfor litt for å «mase» om svar. Jobben er en analytiker-stilling innen bank og finans. Anonymkode: 941fd...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her, takk for svar. Jeg klamrer meg jo litt til håpet om at kanskje hele prosessen bare er forsinket, og vegrer meg derfor litt for å «mase» om svar. Jobben er en analytiker-stilling innen bank og finans. Anonymkode: 941fd...b1b Jeg var nylig i ganske lik situasjon. Jeg var gjennom en omfattende prosess med flere intervjuer og case, som gikk over lang tid. Så ble det helt stille i flere uker. I disse ukene var jeg på flere andre intervjuer og det endte med at jeg fikk et tilbud jeg takket ja til. Da jeg ringte dem og fortalte dette, fikk jeg er surt svar om at jeg burde ha informert om at jeg var i andre prosesser. Dette var en jobb jeg i utgangpunktet var interessert i, men jeg mistet etter hvert lysten og ble skeptisk. For meg er det å ikke overholde frister og avtaler, spesielt etter at man har investert såpass mye i det som jeg hadde gjort, og det virker som at du har også, mangel på respekt. Jeg ønsker ikke en slik arbeidsgiver. Anonymkode: 815a1...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var nylig i ganske lik situasjon. Jeg var gjennom en omfattende prosess med flere intervjuer og case, som gikk over lang tid. Så ble det helt stille i flere uker. I disse ukene var jeg på flere andre intervjuer og det endte med at jeg fikk et tilbud jeg takket ja til. Da jeg ringte dem og fortalte dette, fikk jeg er surt svar om at jeg burde ha informert om at jeg var i andre prosesser. Dette var en jobb jeg i utgangpunktet var interessert i, men jeg mistet etter hvert lysten og ble skeptisk. For meg er det å ikke overholde frister og avtaler, spesielt etter at man har investert såpass mye i det som jeg hadde gjort, og det virker som at du har også, mangel på respekt. Jeg ønsker ikke en slik arbeidsgiver. Anonymkode: 815a1...3fd Så kjedelig å kaste bort masse tid og energi på en potensiell arbeidsgiver som ikke viser samme respekt tilbake, men kudos til deg som kunne melde deg selv ut av prosessen med dem. Jeg har (eller hadde) et veldig positivt inntrykk av selskapet, og rollen var litt drømmerollen for meg, merker det er litt vanskelig å gi slipp på uten en ordentlig avklaring. Kanskje jeg skal gjøre som deg og ta en tlf i morgen. Anonymkode: 941fd...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så kjedelig å kaste bort masse tid og energi på en potensiell arbeidsgiver som ikke viser samme respekt tilbake, men kudos til deg som kunne melde deg selv ut av prosessen med dem. Jeg har (eller hadde) et veldig positivt inntrykk av selskapet, og rollen var litt drømmerollen for meg, merker det er litt vanskelig å gi slipp på uten en ordentlig avklaring. Kanskje jeg skal gjøre som deg og ta en tlf i morgen. Anonymkode: 941fd...b1b Nettopp, det er skikkelig kjedelig. Kjenner at jeg faktisk blir litt sint. Jeg skjønner helt ærlig ikke helt hvordan de tør, folk snakker jo sammen - det er oppskriften på dårlig rykte og omdømme. Håper det ordner seg for deg på best mulig måte.Tvi tvi! Skriv gjerne hvordan det går. Anonymkode: 815a1...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå