Gå til innhold

Floskler,ordtak,klisjéer og sitater vi hater

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det verste er definitivt folk som sier gi 110% ….. hvordan fortelle at du ikke forstår grunnleggende matematikk uten å si det….

Anonymkode: f34e5...db7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
MegJa skrev (37 minutter siden):

Gjerne brukt om kjendiser som snakker ut om noe; " å lette på sløret ". 

:hoho: hahaha, ser det for meg, de bare: titt tei, her er jeg 🥹 bare letter litt på sløret, jeg. 🥹 

Anonymkode: d8d07...76f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

:hoho: hahaha, ser det for meg, de bare: titt tei, her er jeg 🥹 bare letter litt på sløret, jeg. 🥹 

Anonymkode: d8d07...76f

Ja, ikke sant! Har irritert meg over dette uttrykket ganske lenge altså :fnise: Følte det var på tide å få det ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Maskere.  Halve Norge mener visst de har diagnoser, men at ingen fanget dem opp fordi de er så "flinke til å maskere". Maskering virker å være en slags blankosjekk på diagnoser. Man trenger ikke ha noen synbare symptomer for alt kan bortforklares med at "man er så flink til å maskere" og "man sliter på innsiden. 

Forstå meg rett. Finnes sikkert folk som har reelle diagnoser og som klarer å holde det skjult. Men i svært mange tilfellet tipper jeg det er snakk om  hypokondere som føler de har alle diagnosene de har lest om på sosiale medier. 

Anonymkode: 53d05...272

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg ville aldri løyet til deg" eller lignende utsagn hvor man kommenterer at man er ærlig. Det blir helt meningsløst. Det er jo ingen som sier ifra om når de lyver. Skal man lyve så må man jo late som man er ærlig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

"Jeg ville aldri løyet til deg" eller lignende utsagn hvor man kommenterer at man er ærlig. Det blir helt meningsløst. Det er jo ingen som sier ifra om når de lyver. Skal man lyve så må man jo late som man er ærlig. 

Edit: Skriver også dette fordi jeg nettopp så en straffedømt bedrager som fortalte at han har nulltoleranse for løgn. For selvsagt sier han det, han kan ikke si at han er en som lyver for å svindle folk. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
miaw skrev (På 11.5.2025 den 22.14):

"Nytt år, nye muligheter "

Man har de samme mulighetene som før, selv om det er nytt år.

Nei, det vil alltid oppstå nye muligheter. Dette sier seg selv.

Anonymkode: d10f0...9c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 22.02):

Når en dør lukkes åpnes en annen :eeeh:

Greit nok at man skal være våken for alle muligheter i livet og slikt, men noen ganger er det faktisk slik at man mister muligheter uten at noen nye byr seg. Det får være grenser til krampaktig positivitet :balltre: 

Anonymkode: 8f931...d3f

Når dørene lukkes så kryper man ut vinduet 😉

Anonymkode: 9b2d9...8ff

Skrevet

«Jeg skal være helt ærlig med deg» - de tror de skaper tillit, men skapet det tvert motsatte. Jeg forventer ærlighet, så å dra den der er å røpe at man faktisk er uærlig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Boetica skrev (2 minutter siden):

«Jeg skal være helt ærlig med deg» - de tror de skaper tillit, men skapet det tvert motsatte. Jeg forventer ærlighet, så å dra den der er å røpe at man faktisk er uærlig. 

Enig med deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2025 den 9.00):

"Dette"

Altså fra annenhver overskrift i  våre patetiske nettavis. Sakset i dag:

- Kraftig advarsel mot dette

- Dette ble fatalt

- Gjør dette hver dag så lever du 10 år lenger

- Dette skulle han aldri gjort

- Slår alarm mot dette

- Ser du dette i doskåla må du ringe legen straks

- Dette kan være et stort feilgrep

Anonymkode: 6cc3c...97f

Du har gjort det feil hele livet.......

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I portrettintervjuer av gamle mennesker spørres det ofte "Hva angrer du mest på?" eller varianter av det spørsmålet. Nærmet alle svarer "Jeg angrer ikke på noe, det hjelper ikke å angre". 

Synes dette er håpløst av flere grunner. For det første. Selv om det ikke hjelper å angre, så betyr ikke det an man ikke angrer. Det er bedre å være glad enn å være trist, men det betyr ikke at alle er glade. Ikke alt man klarer å styre så godt som man ønsker. 

Men jeg synes også at det er et tullete spørsmål for de tingen man angrer mest på og ens største feiltak er sjeldent ting man ønsker å snakke om i avisa. Det man angrer mest på og skammer seg mest over er det man ikke ønsker å si høyt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Boetica skrev (24 minutter siden):

Er generelt skeptisk til folk som snakker om hvor gode verdier de har. Det er det å leve etter verdiene som er vanskelig, ikke det å skryte av hvor god person man er. 

Minner meg om en psykolog som ble intervjuet etter å ha kjørt livet sitt til grunne pga dumme valg. Han sa noe sånt som "Jeg skjønner ikke hvordan jeg kunne ta så dumme valg, jobben min er jo å advare mot disse valgene". Men det er jo mye vanskeligere å ta de rette valgene enn å gjennomføre dem.  

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

"Norges bursdag" 🤢

Anonymkode: f0b74...ab9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 17.17):

Det verste er definitivt folk som sier gi 110% ….. hvordan fortelle at du ikke forstår grunnleggende matematikk uten å si det….

Anonymkode: f34e5...db7

110% er da 100% matematisk korrekt...

Anonymkode: 6cc3c...97f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når folk beskriver vennskap som "vi er der lissom" og holder opp kryssede fingre 🤞🏻

Anonymkode: 263a1...7e5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat hva du spør om. Men irriterer meg over folk som lager nye ord for ting  man allerede har ord for. Ofte er det del av en markedsføring hvor f.eks selgeren prøver å få det til å se ut som de selger noe nytt siden de bruker nye ord. 

Opplever blant annet konsulenter som selger kurs lager nye ord for etablerte konsepter for at det skal fremstå som om kurset lærer bort noe kunden ikke vet fra før. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kleint

Innafor

Slike ord er jeg så lei av .

Videre "bunadspolitiet"som er oppfunnet av de som misbruker bunader på trass. Det er ikke fagfolk som opptrer slik. 

Anonymkode: c97d6...c0f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kleint

Innafor

Slike ord er jeg så lei av .

Videre "bunadspolitiet"som er oppfunnet av de som misbruker bunader på trass. Det er ikke fagfolk som opptrer slik. 

Misbruke bunad? Går det an å misbruke en bunad? Jøss 

Anonymkode: 840c3...ab8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2025 den 14.06):

Det er bundadspolitiet som har gitt seg selv  autoriteten til å bestemme hvordan andre skal kle seg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...