AnonymBruker Skrevet 28. februar #121 Skrevet 28. februar Synes vi er altfor "flinke" til å herme etter svenskene. Eksempler: - Hei (i stedet for hade/adjø, har irritert meg leeenge, jeg bruker det ALDRI i den betydningen) - Å være på G - Typ - Jeg elsker deg (i steden for "Jeg er glad i deg", som er typisk norsk (ser det i oversettelser på TV etc., at jeg elsker deg blir omgjort til jeg er glad i deg). Svenskene sier "Jag älskar dig" "hela tiden" 😄. Og kaller nære og kjære "Hjärtat", så det kommer vel også snart. Sikkert mange flere, men kommer ikke på dem i farten. Anonymkode: 9b0ea...221 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar #122 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 16.45): I det siste har det blitt veldig populært å kalle ungen sin for «arvingen» 🤮, selv når det er ganske innlysende at den ungen kommer ikke til å arve spesielt my Anonymkode: d73cf...6b5 Hater arvingen. Eller kidsa, prinsessa og prinsen. Anonymkode: c8bb8...60f 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar #123 Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hater arvingen. Eller kidsa, prinsessa og prinsen. Anonymkode: c8bb8...60f Enig! Har også hørt et annet frastøtende uttrykk: Sneipen (Som i sigarett-sneipen. Det var en som omtale sin lille sønn på den måten.) Anonymkode: 9b0ea...221 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #125 Skrevet 21. april Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere. Bullshit!! Man blir skjørere og mer sårbar av å oppleve vonde ting. Anonymkode: e8ecb...e61 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #126 Skrevet 21. april Når en dør lukkes åpnes en annen Greit nok at man skal være våken for alle muligheter i livet og slikt, men noen ganger er det faktisk slik at man mister muligheter uten at noen nye byr seg. Det får være grenser til krampaktig positivitet Anonymkode: 8f931...d3f 5
Laraa Skrevet 21. april #127 Skrevet 21. april Når noen takker for seg i en facebookgruppe: - Dette er ikke en flyplass. Du trenger ikke å annonsere din avgang. Kommentarfeltet når en kjendis har fått seg kjæreste eller skal skilles: -Hadde spaghetti til middag i dag jeg, hvorpå noen svarer: og jeg kjøttboller. eller....på tide å klippe gresset i hagen. Det var kanskje gøyalt de hundre første gangene noen skrev det. Nå fremstår det bare som lite kreativt og udatert. 3
Gentleman59 Skrevet 21. april #128 Skrevet 21. april Lur Venn skrev (På 13.2.2025 den 19.48): Kjenner der knyter seg i magen bare jeg skriver dette. -jeg kjenner lusa på gangen - derom strides de lærde - det var helt sjukt - sinnsykt bra - damene først ( når Man åpner døra for en mann) - du skal aldri si aldri - vær deg selv - skulle ha gått til specsavers M65: Kjære TS, lille venn, dine sproglige historiske evner synes små og smale. For øvrig; man sier ikke "- damene først ( når Man åpner døra for en mann)". Man sier "damene først" når man åpner døren for en kvinne. TS, du bør nok til Specsavers. Og til din opplysning, søte lille deg TS: Men lar en kvinne gå først ned trappen og man går foran henne opp trappen, og, om du er i tvil; man lar hennes gå innerst på fortauet. Her kommer KG og feministene og sutrekoppene til å gå i fistel. Jeg gleder meg.
AnonymBruker Skrevet 21. april #129 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 24.2.2025 den 13.33): "Pust med magen". Altså, man kan ikke puste med magen. Man puster med lungene. Magen fordøyer maten man spiser. Anonymkode: c1d58...e11 Man puster med store deler av kroppen, også magen- og tarmene. Mange særlige unge damer er redd for utspilt mage når de puster, og lar ikke magen bevege seg ut og inn drastiske nok; de kutter ned på lufttilførselen. De puster ikke (nok) med magen. Anonymkode: d06e1...eb7 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. april #130 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere. Bullshit!! Man blir skjørere og mer sårbar av å oppleve vonde ting. Anonymkode: e8ecb...e61 *"Det som ikke dreper meg gjør meg sterkere." Det er en aforisme av Nietzsche. Anonymkode: f0b74...ab9
AnonymBruker Skrevet 22. april #131 Skrevet 22. april Et familiemedlem sier alltid det "var det beste/verste æ har spist". Det er liksom ingenting i mellom. Spesielt om restaurantmat. Irriterende. Anonymkode: 403d2...c19
AnonymBruker Skrevet 22. april #132 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): Når en dør lukkes åpnes en annen Greit nok at man skal være våken for alle muligheter i livet og slikt, men noen ganger er det faktisk slik at man mister muligheter uten at noen nye byr seg. Det får være grenser til krampaktig positivitet Anonymkode: 8f931...d3f Det er så sant. De siste årene har jeg bare fått massevis av dører slengt i trynet gang på gang på gang. Ikke en eneste en ny har åpnet seg, selv om jeg har prøvd. Og ellers: Å kaste under bussen Det gledes Det gratuleres …og andre s-endinger med «det» først. Anonymkode: 4ccb4...089
AnonymBruker Skrevet 22. april #133 Skrevet 22. april "Man kan ikke sammenligne epler med pærer"- det brukes ofte feil eller som en hersketeknikk hvor man selv skal definere de to tingene som skal sammenlignes, ofte slik at det blir i favør av det man selv ønsker som løsning. Så lei av det utrykket - finn på noe nytt! Anonymkode: 47b8a...206 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #134 Skrevet 22. april "Det finnes ikke dårlig vær, det finnes bare dårlige klær" - Nei for pokker. Det finnes ikke dårlige klær, det finnes bare skitvær. Og i Norge har vi veldig mye av sorten. "Det skjer når du minst venter det" - Ren løgn. Eller, det spesifiseres for så vidt ikke hvor lenge man skal gå rundt og minst vente det, mulig det er noe der. Fakta er vel uansett at for mange skjer det ingenting om man ikke legger inn en liten innsats. Anonymkode: e5c5f...d07
MegJa Skrevet 23. april #136 Skrevet 23. april Smil til Verden og Verden smiler til deg. ( Eller som Nemi ville sagt det; Smil til Verden, og Verden gir deg en bot ).
miaw Skrevet 11. mai #137 Skrevet 11. mai "Nytt år, nye muligheter " Man har de samme mulighetene som før, selv om det er nytt år.
AnonymBruker Skrevet 12. mai #138 Skrevet 12. mai "Ei litta" når det ikke stemmer grammatikalsk, og heller ikke virker som det faller naturlig mtp personens dialekt Anonymkode: 51a3c...ce9 1 1
MegJa Skrevet 12. mai #139 Skrevet 12. mai Gjerne brukt om kjendiser som snakker ut om noe; " å lette på sløret ".
Tradegy Skrevet 12. mai #140 Skrevet 12. mai Alt som ligger i "en reise" (utenom en faktisk tur..). Madammen/Regjeringa om kona 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå