AnonymBruker Skrevet 22. februar #41 Del Skrevet 22. februar "Tap og vinn med samme sinn" Det er så typisk norsk nisseland-mentalitet. Anonymkode: d493d...715 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #42 Del Skrevet 22. februar Fininger/fina Noe godt i glasset Trøsten er at andre har det værre(altså nei, de synes jeg veldig synd på!) Vi må se det an Anonymkode: d1e91...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 22. februar #43 Del Skrevet 22. februar «Ta vare» - grøss, anglisisme av verste sort 😖 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 22. februar #44 Del Skrevet 22. februar Som flere andre har nevnt så kjenner jeg nakkehårene stritte når noen gjøker bruker uttrykket "misforstå meg rett"... og så lirer de bare av seg en masse svada og tomprat. Eller noe kritikk som de forsøker å pakke inn. Kjenner jeg gnisser tenner i irritasjon de gangene jeg er på Facebook, og det tilfeldigvis har snødd en plass et sted eller fler i Norge. Da kommer de evinnelige innleggene med "Tiddelibom".... HVA I HULESTE ER VITSEN? Klarer de ikke å se at det snør (i et land som Norge...) uten å alltid poste bilde på Facebook eller andre medier og bruke det tåpelige uttrykket "tiddelibom"??? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #45 Del Skrevet 22. februar «Jeg er ikke rasist/homofob/imot likestilling/negativ til dette, men…» *høre på at vedkommende umiddelbart uttaler seg rasistisk/homofobisk/nedlatende og negativt til dette…» Anonymkode: 0f558...245 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #46 Del Skrevet 22. februar "Nisseland" Anonymkode: f0b74...ab9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 22. februar #47 Del Skrevet 22. februar "Blod er tykkere enn vann" (alle bruker det feil, det betyr det motsatte av det alle tror) "Ta vare" 🤮 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #48 Del Skrevet 22. februar Uanonym bruker skrev (5 minutter siden): "Blod er tykkere enn vann" (alle bruker det feil, det betyr det motsatte av det alle tror) "Ta vare" 🤮 Ja, jeg leste hele det uttrykket en gang, det er brukt feil. Anonymkode: 75fce...69e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #49 Del Skrevet 22. februar Er sååå lei av disse klisjeene i annenhver diskusjon; "Er det rart det er krig i verden?" Woah, dritbra argument, kom du på det helt sjæl? "Vi lever faktisk i 20xx (sett inn aktuelle år)!". Uslåelig argument igjen der ja "1950 tallet ringte og ville ha x/y/z tilbake!" Kreativ sjel du! Og så hater jeg når folk sier "nitten pil og bue". Anonymkode: 263a1...7e5 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 22. februar #50 Del Skrevet 22. februar Når man omtaler en gruppe mennesker som en bukett. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 22. februar #51 Del Skrevet 22. februar Det er i motbakke det går oppover.. Det er ikke gull alt som glitrer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 22. februar #52 Del Skrevet 22. februar Uanonym bruker skrev (16 minutter siden): "Blod er tykkere enn vann" (alle bruker det feil, det betyr det motsatte av det alle tror) Åh? Hva er det "alle" tror da? Jeg ble veldig nysgjerrig nå, om jeg er blant dem. Men jeg tror jeg har rett, utifra hva jeg finner på nett nå. Men hva mener du "alle" tror det uttrykket betyr? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C8H10N4O2 Skrevet 22. februar #53 Del Skrevet 22. februar Mammahjertet blør 😬🥴 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 22. februar #54 Del Skrevet 22. februar Million skrev (1 minutt siden): Åh? Hva er det "alle" tror da? Jeg ble veldig nysgjerrig nå, om jeg er blant dem. Men jeg tror jeg har rett, utifra hva jeg finner på nett nå. Men hva mener du "alle" tror det uttrykket betyr? De fleste bruker vel uttrykket i betydningen "familie betyr mer enn venner", mens det opprinnelig betyr det motsatte. Det er et uttrykk fra middelalderen, som egentlig lød noe i retning av "paktens blod er tykkere enn livmorens vann" - altså båndet til dine blodsbrødre var sterkere enn til dine biologiske søsken. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 22. februar #55 Del Skrevet 22. februar Uanonym bruker skrev (Akkurat nå): De fleste bruker vel uttrykket i betydningen "familie betyr mer enn venner", mens det opprinnelig betyr det motsatte. Det er et uttrykk fra middelalderen, som egentlig lød noe i retning av "paktens blod er tykkere enn livmorens vann" - altså båndet til dine blodsbrødre var sterkere enn til dine biologiske søsken. Ingen av kildene jeg fant skriver noe om det. Kan du linke? Jeg er interessert. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 22. februar #56 Del Skrevet 22. februar Uanonym bruker skrev (22 minutter siden): "Blod er tykkere enn vann" (alle bruker det feil, det betyr det motsatte av det alle tror) "Ta vare" 🤮 Men vann flyter lettere...svarer jeg da når folk begynner sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #57 Del Skrevet 22. februar Slå ring rundt/om. Politikere elsker det utrykket. 🤢 Anonymkode: e016f...e2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #58 Del Skrevet 22. februar På seg selv kjenner man andre. Sa min narsissistiske eksmann hver gang man prøvde å si i fra om noe så høflig man kunne. Anonymkode: 794ad...04f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #59 Del Skrevet 22. februar Million skrev (5 minutter siden): Ingen av kildene jeg fant skriver noe om det. Kan du linke? Jeg er interessert. Jeg har også lest det der, sto i en artikkel en gang tror jeg, på engelsk. Blood of the covenant is thicker than water of the womb Anonymkode: 75fce...69e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 22. februar #60 Del Skrevet 22. februar Lur Venn skrev (På 14.2.2025 den 19.52): Nedfallsfrukt. Et idiotisk uttrykk som blir brukt av kommentatorer i omtrent hver eneste fotballkamp Ja ,nå hørte jeg en stand-up komiker si det ordet og nedfallsfrukt da hun tøyset om influencere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå