Lur Venn Skrevet 13. februar #1 Del Skrevet 13. februar Kjenner der knyter seg i magen bare jeg skriver dette. -jeg kjenner lusa på gangen - derom strides de lærde - det var helt sjukt - sinnsykt bra - damene først ( når Man åpner døra for en mann) - du skal aldri si aldri - vær deg selv - skulle ha gått til specsavers 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 13. februar #2 Del Skrevet 13. februar Lur Venn skrev (På 13.2.2025 den 18.48): Kjenner der knyter seg i magen bare jeg skriver dette. -jeg kjenner lusa på gangen - derom strides de lærde - det var helt sjukt - sinnsykt bra - damene først ( når Man åpner døra for en mann) - du skal aldri si aldri - vær deg selv - skulle ha gått til specsavers Ekspander Jeg klarer ikke leve uten «lusa på gangen»! Jeg er gammel og kjenner så mange luser!🥹 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 13. februar #3 Del Skrevet 13. februar Det er typisk norsk å være god 🤮 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 13. februar #4 Del Skrevet 13. februar Noe rødt i glasset 🤮 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 13. februar #5 Del Skrevet 13. februar Det gledes Litt rødt i glasset Folk som sier «gærningær» om penger 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 14. februar Forfatter #6 Del Skrevet 14. februar Frøkenfryden skrev (På 13.2.2025 den 19.27): Jeg klarer ikke leve uten «lusa på gangen»! Jeg er gammel og kjenner så mange luser!🥹 Ekspander Jeg kan komme opp med noe forslag til utrykk som betyr sånn cirka det samme, men det tar vi på bakrommet, egner seg ikke på trykk her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 14. februar Forfatter #7 Del Skrevet 14. februar Deg og dine er også et uttrykk jeg misliker. Sånn god jul til deg og dine. - noe godt i glasset - selvdrap 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 14. februar #8 Del Skrevet 14. februar Lag deg en god dag 😤 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 14. februar Forfatter #9 Del Skrevet 14. februar Nedfallsfrukt. Et idiotisk uttrykk som blir brukt av kommentatorer i omtrent hver eneste fotballkamp 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 15. februar Forfatter #10 Del Skrevet 15. februar - smaken er som baken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
forkjølajente Skrevet 15. februar #11 Del Skrevet 15. februar "Vi vet hvor vi bor" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 16. februar #12 Del Skrevet 16. februar - å klaske fisken på løken - noen er ute etter å skumme fløten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 16. februar #13 Del Skrevet 16. februar - jeg aner ugler i mosen - aldri så galt at det ikke er godt for noe - å ha noen på gress - alder er bare ett tall - å sitte på gjerdet - hva skjer'a bagera - det handler ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det - easy peasy / lett som en plett ... er utrykk som er veldig utbrukt og tynnslitt .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 20. februar Forfatter #14 Del Skrevet 20. februar fugl fønix skrev (På 16.2.2025 den 20.39): - jeg aner ugler i mosen - aldri så galt at det ikke er godt for noe - å ha noen på gress - alder er bare ett tall - å sitte på gjerdet - hva skjer'a bagera - det handler ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det - easy peasy / lett som en plett ... er utrykk som er veldig utbrukt og tynnslitt .. Ekspander Men viste du at ugler i mosen egentlig er ulver i mosen Eller ulver i myra som det blir på Norsk. Dette er opprinnelig et dansk ordtak 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 20. februar Forfatter #15 Del Skrevet 20. februar - kan ikke annet enn å klage 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 21. februar #16 Del Skrevet 21. februar Lur Venn skrev (På 20.2.2025 den 22.19): Men viste du at ugler i mosen egentlig er ulver i mosen Eller ulver i myra som det blir på Norsk. Dette er opprinnelig et dansk ordtak Ekspander Det viste jeg ikke, takk for info, lærte jeg noe nytt i dag og 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 21. februar #17 Del Skrevet 21. februar Lur Venn skrev (På 20.2.2025 den 22.19): Men viste du at ugler i mosen egentlig er ulver i mosen Eller ulver i myra som det blir på Norsk. Dette er opprinnelig et dansk ordtak Ekspander Til å være en som elsker metaforer er du voldsomt i opposisjon til ordspråk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 21. februar #18 Del Skrevet 21. februar Fin tråd du har laget her, Lur Venn 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 21. februar Forfatter #19 Del Skrevet 21. februar Boetica skrev (På 21.2.2025 den 15.56): Til å være en som elsker metaforer er du voldsomt i opposisjon til ordspråk Ekspander Ja fordi de er så tynnslitte, liker sånne som er litt finurlige og nye 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 21. februar #20 Del Skrevet 21. februar Misforstå meg rett. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå