AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:50 #21 Del Skrevet torsdag kl 20:50 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig i alt. Hadde også skygget banen om det ikke var forståelse for at jeg ønsket å bruke nærmeste leder som referanse. Anonymkode: 8e939...0f4 Ops, "ikke ønsket å". Anonymkode: 8e939...0f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:50 #22 Del Skrevet torsdag kl 20:50 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hos meg snakket de med alle tidlige sjefer. 7 stykker. Det var ikke for lite... Anonymkode: fbdb3...fb8 Syv?! Det er jo helt spinnvilt. Hva slags jobb var dette? Anonymkode: 8e939...0f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:52 #23 Del Skrevet torsdag kl 20:52 strilamann skrev (49 minutter siden): Da er du helt på bærtur. Det er svært uvanlig å oppgi nåværende leder som referanse, og jeg tviler sterkt på at noen seriøse arbeidsgivere ikke forstår dette. Det er mange gode grunner for å ikke ville at nåværende arbeidsplass skal vite at man søker andre jobber, jobber man ikke engang kan vite om man vil ha eller ikke når man ikke engang har sett tilbud og forslag til kontrakt... For meg ville det å insisterer på å få oppgitt nåværende leder vært et megarødt flagg. Som arbeidsgiver som krever dette avslører man at man er fullstendig amatør og blottet for sosiale antenner, jeg hadde takket pent nei og valgt noen andre. 100 prosent enig. Anonymkode: 6f030...80b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:57 #24 Del Skrevet torsdag kl 20:57 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hos meg snakket de med alle tidlige sjefer. 7 stykker. Det var ikke for lite... Anonymkode: fbdb3...fb8 De hadde ikke helt god magefølelse på deg da virker det som Anonymkode: 38a22...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:18 #25 Del Skrevet torsdag kl 22:18 Har vært i lignende situasjon. Begynte i ny jobb. Mistrivdes sterkt og sjefen var ei heks som virkelig mislikte meg. På intervju for ny jobb svarte jeg enkelt at jeg ikke ønsket å oppgi nåværende leder fordi jeg bare hadde jobbet der i 2 mnd, men at de gjerne kunne snakke med min forrige leder gjennom 8 år. Fikk jobben likevel Anonymkode: 7ce7c...c8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:16 #26 Del Skrevet fredag kl 07:16 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ønsker ikke å oppgi nåværende, da jeg er relativ ny i jobben- og ønsker ikke at de skal vite at jeg jobber ekstra andre steder. Men at jeg kunne tilby gammel sjef og en kollega eventuelt. De virket sure av det svaret. Hva kan de kreve? Anonymkode: 6f030...80b Du må argumentere med hvorfor. Det er ikke sikkert de godtar det av den grunn, men for jeg som har jobbet med rekruttering, så ga vi mange unntak fra at siste leder måtte være med. For eksempel de som var redd for hva det ville betyr for fortsettelsen i den jobben de var i. Anonymkode: d87b5...8e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:20 #27 Del Skrevet fredag kl 07:20 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei. I Oslo kommune f eks er dette et krav. Det var det også på Ahus. Anonymkode: a1aca...408 Merkelig tankegang, spesielt innen helsevesenet som trenger folk, at man vil gå glipp av så mange gode kandidater. Anonymkode: 199c5...5c0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:39 #28 Del Skrevet fredag kl 07:39 Idioti, hvem vil si til sjefen sin at de tenker på å slutte. Dropp jobben. Anonymkode: 6e629...014 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:44 #29 Del Skrevet fredag kl 07:44 Nåværende, faktisk! 😂 Er vell ingen som gir nåværende sjef som referanse. Da finner dem jo ut at du søker på andre ting. Anonymkode: 48c89...c74 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:51 #30 Del Skrevet fredag kl 07:51 Men stemmer det faktisk at Oslo kommune krever to referanser inkludert nåværende sjef? Altså ingen har noensinne Oslo kommune som verken sin første eller andre arbeidsplass? Anonymkode: 199c5...5c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:25 #31 Del Skrevet fredag kl 08:25 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men stemmer det faktisk at Oslo kommune krever to referanser inkludert nåværende sjef? Altså ingen har noensinne Oslo kommune som verken sin første eller andre arbeidsplass? Anonymkode: 199c5...5c0 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Nåværende, faktisk! 😂 Er vell ingen som gir nåværende sjef som referanse. Da finner dem jo ut at du søker på andre ting. Anonymkode: 48c89...c74 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Idioti, hvem vil si til sjefen sin at de tenker på å slutte. Dropp jobben. Anonymkode: 6e629...014 AnonymBruker skrev (1 time siden): Merkelig tankegang, spesielt innen helsevesenet som trenger folk, at man vil gå glipp av så mange gode kandidater. Anonymkode: 199c5...5c0 Jeg skrev at jeg ikke ønsket å oppgi nåværende, men at jeg kunne gi en kollega som nummer to eventuelt. Nummer en ga jeg gamle arbeidsgiveren som jeg har jobbet hos I 14 år. Fikk til svar "Forstår." Ok...? Anonymkode: 6f030...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet fredag kl 08:28 #32 Del Skrevet fredag kl 08:28 AnonymBruker skrev (14 timer siden): "Jobber ekstra"? Da bør du lese kontrakten din nøye, der kan det stå noe om at du plikter å opplyse om at du jobber flere steder. Uansett. De kan selvsagt sette det som et krav, og du kan gjøre som du vil. Jeg ville imidlertid tenkt meg om to ganger hvis en potensiell arbeidsgiver surnet og ikke forstod at å oppgi nåværende leder som referanse kan være vanskelig. Anonymkode: 8e939...0f4 Plikter å opplyse om? Eller at de kan nekte deg å jobbe flere steder? Skjønner det om det er konkurrerende bedrifter, eller om det samlet blir over 100 % hos samme arbeidsgiver, f.eks. kommunen. Men det må da være lov å spe på en deltidsstilling uten at arbeidsgiver skal bry seg!?! Folk har utgifter som skal betales, tross alt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:31 #33 Del Skrevet fredag kl 19:31 strilamann skrev (23 timer siden): Da er du helt på bærtur. Det er svært uvanlig å oppgi nåværende leder som referanse, og jeg tviler sterkt på at noen seriøse arbeidsgivere ikke forstår dette. Det er mange gode grunner for å ikke ville at nåværende arbeidsplass skal vite at man søker andre jobber, jobber man ikke engang kan vite om man vil ha eller ikke når man ikke engang har sett tilbud og forslag til kontrakt... For meg ville det å insisterer på å få oppgitt nåværende leder vært et megarødt flagg. Som arbeidsgiver som krever dette avslører man at man er fullstendig amatør og blottet for sosiale antenner, jeg hadde takket pent nei og valgt noen andre. Dette er et krav i Oslo kommune, men er helt enig med deg. Jeg prøvde å være ærlig i et intervju om at jeg hadde en leder som ville bli veldig stresset hvis hun visste at jeg søkte jobber da vi var et lite team og jeg hadde en litt spesiell kompetanse. (Jeg visste også ar sjefen ville ta det personlig) Men de sa det var et ufravikelig krav. Og da måtte jeg bare si at jeg måtte trekke meg, var uansett ikke en drømmejobb, så. Anonymkode: 160e9...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:55 #34 Del Skrevet fredag kl 19:55 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette er et krav i Oslo kommune, men er helt enig med deg. Jeg prøvde å være ærlig i et intervju om at jeg hadde en leder som ville bli veldig stresset hvis hun visste at jeg søkte jobber da vi var et lite team og jeg hadde en litt spesiell kompetanse. (Jeg visste også ar sjefen ville ta det personlig) Men de sa det var et ufravikelig krav. Og da måtte jeg bare si at jeg måtte trekke meg, var uansett ikke en drømmejobb, så. Anonymkode: 160e9...db2 Utrolig rart, og synd for både Oslo kommune og mange dyktige nyutdannede blant annet. Men jeg sliter fortsatt med å tro at dette kan stemme på alle arbeidsplasser. Har man i blant annet helsevesenet virkelig råd til å ikke ansette nyutdannede, folk med bare en jobb bak seg, eller de mange som rett og slett bare ikke vil oppgi nåværende sjef? Anonymkode: 199c5...5c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå