AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:46 #21 Del Skrevet lørdag kl 10:46 Jeg tenker kanskje at alle reboundforhold starter raskt etter bruddet, men at ikke alle forhold som starter raskt er rebound? En kan, som flere skriver her, være emosjonelt på plass til å innlede et sunt forhold selv om det er relativt kort tid siden man skilte seg. Men når det er mer åpenbart at det er rebound. Forhold som starter rett etter skilsmissen, eller eventuelt overlapper, en flytter sammen og blir "bonusfamilie" med én gang, og mye tyder på at ikke begge to har bearbeidet skilsmissen. Har noen sett at det likevel kan bli et sunt og varig forhold? Anonymkode: e78c2...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:37 #22 Del Skrevet lørdag kl 11:37 De jeg kjenner til der har han vært nysingel og hun veldig forelsket i han. Jeg har ingen eksempel på at dette har gått bra. Hun ensom og fortvilt over hans manglende ditten og datten, han utro eller bare uengasjert. To har raskt blitt gravide og stuck med hverandre. De to kvinnene jeg kjenner som har gått raskt inn i nytt forhold der har de begge levd i dårlige forhold over år, utroskap fra mannens side, sofagris, frakoblet familien og forpliktelser, gjentatte forsøk på terapi, der hun blir forelsket i en kollega. Jeg hadde voktet meg for å bli sammen med en nysingel mann. Anonymkode: bbd20...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:42 #23 Del Skrevet lørdag kl 13:42 AnonymBruker skrev (2 timer siden): De to kvinnene jeg kjenner som har gått raskt inn i nytt forhold der har de begge levd i dårlige forhold over år, utroskap fra mannens side, sofagris, frakoblet familien og forpliktelser, gjentatte forsøk på terapi, der hun blir forelsket i en kollega. Hvordan gikk det med dem da? Anonymkode: e78c2...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:42 #24 Del Skrevet søndag kl 14:42 Men kan det bli noe annet etterhvert, selv om det kanskje begynte som desperat behov for å ikke være aleine? Anonymkode: e78c2...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:50 #25 Del Skrevet søndag kl 14:50 For min del var det nok et rebound. Valgte å gå inn i et forhold 5 måneder etter separasjon. Vi er sammen enda etter 9 måneder. Føles rett og jeg har blitt veldig glad i ham Anonymkode: 7f0fb...cae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:04 #26 Del Skrevet søndag kl 15:04 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Men kan det bli noe annet etterhvert, selv om det kanskje begynte som desperat behov for å ikke være aleine? Anonymkode: e78c2...5ea Ikke uten at de vonde følelsene faktisk bearbeides og at vedkommende jobber med seg selv! Og ikke minst sørger for å bearbeide alt rundt forrige forhold og bruddet. Kan jeg spørre hvem av de to du er? Har mange gode råd for veien videre hvis det er ønskelig, men rådene er sepvsagt veldig ulike avhengig av hvorvidt du er den som hoppet inn i noe raskt, eller den nye partneren. Anonymkode: 81a06...596 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:19 #27 Del Skrevet søndag kl 16:19 AnonymBruker skrev (På 15.2.2025 den 14.42): Hvordan gikk det med dem da? Anonymkode: e78c2...5ea Med hun ene ble det slutt etter ca 1 år, og hun gikk ganske raskt inn i nytt forhold, de er sammen enda, forlovet og flyttet nettopp sammen. Den andre går det også fortsatt bra med, men kanskje litt tidlig å si sikkert. Han har vel praktisk talt flyttet inn til henne. Hun har ett barn han har 3 i alderen 3-7. Begge gikk fra sine respektive ekteskap for å bli sammen. De vurderer på toppen av dette felles barn. Anonymkode: bbd20...de1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:42 #28 Del Skrevet søndag kl 21:42 Jeg er i et forhold som sett utenfra nok ser ut som et rebound forhold fordi jeg møtte kjæresten min raskt etter samlivsbruddet. De som kjenner meg vet at jeg brukte mange år på å prosessere samlivsbruddet i forkant, og at mitt nåværende forhold rett og slett oppstod fordi jeg tilfeldigvis møtte ham kort tid etter bruddet, ikke fordi jeg trengte å komme meg over ubearbeidede følelser ovenfor min eks. Anonymkode: 77712...e01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:56 #29 Del Skrevet søndag kl 21:56 Min eks møtte ei ny etter 2 måneder når han var ute på byen.. Vi hadde mye kontakt i løpet av de ukene, og han var på besøk hele helgen hjemme hos moren min bare et par uker tidligere (hvor jeg bodde midlertidig). Det var et veldig traumatisk brudd, og første store kjærlighet for begge, men med noen store nesten uløselige problemer.. Jeg klarte ikke å ha så stor tro på det nye forholdet hans, siden det var tydelig han i starten prøvde å ha en fot i hver leir... Men de giftet seg etter 1 år sammen, og nå 2 år senere er jeg ingenting annet enn glad på deres vegne.. Det knuste meg totalt det første året, men jeg har gjort stort arbeid med meg selv, som jeg ikke tror hadde vært mulig uten bruddet.. Og jeg har faktisk stor tro på at det er realistisk at jeg kommer til å få det mye bedre med en annen mann i fremtiden! Anonymkode: ca143...a40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:40 #30 Del Skrevet mandag kl 08:40 AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 9.53): Har du sett det selv? Det jeg ser av slikt, både egen personlig erfaring og blant venner og bekjente, er at slike forhold gjerne har en høyere risiko for usikkerhet, sjalusi og andre problemer. Har sett noen bare flere år, men har ikke opplevd noen av dem vare mer enn 4-5 år på det aller meste. Og da ustabilt nokså jevnt over alle årene, altså noen gode perioder, men alltid noe slags trøbbel eller ubalanse... Tror jeg vil si at de fleste nok har vart et sted mellom 1-2 år. Anonymkode: 81a06...596 Tror du er inne på noe. Jeg gikk inn i et forhold med en kvinne kun seks måneder etter at jeg mistet kona mi. Jeg likte selskapet, trengte nærheten og omsorgen hun gav, jeg var ensom og også selvfølgelig tiltrukket av henne. wgenrlig alt vel så langt, fordi hun tok «enkemannsbagasjen» min på strak arm, hjalp meg å bearbeide og løfte opp kona mi. Skikkelig raust og godt det der. men så begynte det som beskrives over her. Uro og misforståelser, gammelt rusk kom opp for oss begge ( hun kom rett ut av et annet forhold) og vi strevde med å ta vare på hverandre på grunn av dette. Mye triggere hos oss begge gjorde at vi ofte var i forsvar og hakket på hverandre osv. hadde vi begge tatt tid hver for oss til å finne oss selv før vi gikk inn i nytt forhold, tror jeg ting kunne funka bedre. Men vet jo ikke. Nå er vi da sammen enda, går i terapi hver for oS og sammen, så får vi se hvor vi lander. Anonymkode: 833b2...f2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:26 #31 Del Skrevet mandag kl 10:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du er inne på noe. Jeg gikk inn i et forhold med en kvinne kun seks måneder etter at jeg mistet kona mi. Jeg likte selskapet, trengte nærheten og omsorgen hun gav, jeg var ensom og også selvfølgelig tiltrukket av henne. wgenrlig alt vel så langt, fordi hun tok «enkemannsbagasjen» min på strak arm, hjalp meg å bearbeide og løfte opp kona mi. Skikkelig raust og godt det der. men så begynte det som beskrives over her. Uro og misforståelser, gammelt rusk kom opp for oss begge ( hun kom rett ut av et annet forhold) og vi strevde med å ta vare på hverandre på grunn av dette. Mye triggere hos oss begge gjorde at vi ofte var i forsvar og hakket på hverandre osv. hadde vi begge tatt tid hver for oss til å finne oss selv før vi gikk inn i nytt forhold, tror jeg ting kunne funka bedre. Men vet jo ikke. Nå er vi da sammen enda, går i terapi hver for oS og sammen, så får vi se hvor vi lander. Anonymkode: 833b2...f2a Var du ikke forelsket? Var det i utgangspunktet mer noe som passet fint i forhold til det du trengte der ig da? Når snudde det da? Anonymkode: e78c2...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:52 #32 Del Skrevet mandag kl 11:52 Jeg tror det kommer veldig an på hvordan kontakten er i det nye forholdet. Jeg gikk ganske raskt inn i et nytt forhold, men i det forholdet har vi jobbet hardt for å komme gjennom triggere, vanskelige ting som sitter/ satt i hver av oss osv. På en helt annen måte enn jeg noen gang har gjort før. De første månedene var bare slit egentlig og vi begge håpet at det ville lede til noe dypere og bedre, så vi sto i det begge to. Fra utsiden ser det sikkert ut som et rebound-forhold, men det er dypere og helt annerledes enn noe annet jeg har vært i. Anonymkode: 68d58...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:45 #33 Del Skrevet mandag kl 14:45 Min eks gikk inn i nytt forhold to uker etter det ble slutt mellom oss, og de gikk knallhardt inn i det med mine og dine barn og "one happy family" med en gang. Mine to barn var ikke veldig happy for farten det gikk i, men sa det nok aldri til han, kun til meg. Det knuste meg at han kunne gå videre så fort, og det er fortsatt vondt flere år etter. Men de holder sammen, og han gir henne alt han ikke ga meg i vårt forhold, så de er tydeligvis mer rett for hverandre. (Ikke fysiske ting, men tid, oppmerksomhet, kjærlighet osv) Anonymkode: 47b1e...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå