AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:58 #1 Del Skrevet torsdag kl 17:58 Ja, jeg skjønner at de kan det.. Men har dere opplevd/sett det selv? At forhold som alle sier bare er rebound, åpenbart bare for å trøste meg/komme over den forige/alt for tidlig osv osv, kan bli et seriøst forhold og vare? Selv om det kanskje begynte "feil", flyttet sammen for tidlig, osv. Vil høre historier fra de som har sett det, ikke fra alle andre som mener noe om det ☺️ Anonymkode: e78c2...5ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet torsdag kl 20:52 #2 Del Skrevet torsdag kl 20:52 Hva tenker du selv om forholdet deres? Er du sammen med en som er mye eldre/yngre.... Er det store kulturelle forskjeller dere imellom.... Er det ting som tilsier at det ikke skal kunne fungere.... Sist men ikke minst om du vil det skal fungere, da må du jobbe for det uansett hva andre sier her eller i vennekretsen din.... Om du tviler på at det kan fungere.... Da er kampen allerede tapt...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:43 #3 Del Skrevet i går, 07:43 Jeg lurer på om det med at disse forholdene aldri varer er en myte folk trøster seg med. At forhold kan utvikles etterhvert, uavhengig av om starten var helt ideell. Har noen erfaring med det? At man hoppet inn i noe rett etter skilsmissen, som virket som desperat rebounding, men så blir det et stabilt og trygt forhold likevel. Anonymkode: e78c2...5ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:53 #4 Del Skrevet i går, 08:53 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lurer på om det med at disse forholdene aldri varer er en myte folk trøster seg med. At forhold kan utvikles etterhvert, uavhengig av om starten var helt ideell. Har noen erfaring med det? At man hoppet inn i noe rett etter skilsmissen, som virket som desperat rebounding, men så blir det et stabilt og trygt forhold likevel. Anonymkode: e78c2...5ea Har du sett det selv? Det jeg ser av slikt, både egen personlig erfaring og blant venner og bekjente, er at slike forhold gjerne har en høyere risiko for usikkerhet, sjalusi og andre problemer. Har sett noen bare flere år, men har ikke opplevd noen av dem vare mer enn 4-5 år på det aller meste. Og da ustabilt nokså jevnt over alle årene, altså noen gode perioder, men alltid noe slags trøbbel eller ubalanse... Tror jeg vil si at de fleste nok har vart et sted mellom 1-2 år. Anonymkode: 81a06...596 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:57 #5 Del Skrevet i går, 08:57 Hva i all verden er et "rebound forhold"? Anonymkode: aa7eb...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:59 #6 Del Skrevet i går, 08:59 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva i all verden er et "rebound forhold"? Anonymkode: aa7eb...f94 ett man går inn i fordi man er lei seg for det som tok slutt og savner noen i livet sitt - der noen kan være hvemsomhelst som dekker behovet der og da.. Anonymkode: 690a2...09e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:17 #7 Del Skrevet i går, 09:17 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har du sett det selv? Det jeg ser av slikt, både egen personlig erfaring og blant venner og bekjente, er at slike forhold gjerne har en høyere risiko for usikkerhet, sjalusi og andre problemer. Har sett noen bare flere år, men har ikke opplevd noen av dem vare mer enn 4-5 år på det aller meste. Og da ustabilt nokså jevnt over alle årene, altså noen gode perioder, men alltid noe slags trøbbel eller ubalanse... Tror jeg vil si at de fleste nok har vart et sted mellom 1-2 år. Anonymkode: 81a06...596 Jeg er usikker. Har ikke tenkt så mye over det før, når folk rundt meg har blitt sammen med noen raskt etter brudd. Tidligere i livet var det jo gjerne sånn, at man hoppet litt raskt fra et forhold til et nytt. Har ikke sett det nå i godt voksen alder, med barn og langt samliv bak oss. Anonymkode: e78c2...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:22 #8 Del Skrevet i går, 09:22 Nei, for det er ikke ekte følelser innvolvert i et reabond forhold. Anonymkode: e5677...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:27 #9 Del Skrevet i går, 09:27 Kommer jo an på hva man mener. Ofte kan det jo se ut som rebound fra utsiden selv om det ikke nødvendigvis er det. Anonymkode: 80c23...2f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:52 #10 Del Skrevet i går, 09:52 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er usikker. Har ikke tenkt så mye over det før, når folk rundt meg har blitt sammen med noen raskt etter brudd. Tidligere i livet var det jo gjerne sånn, at man hoppet litt raskt fra et forhold til et nytt. Har ikke sett det nå i godt voksen alder, med barn og langt samliv bak oss. Anonymkode: e78c2...5ea Er du den som har hoppet raskt inn i noe nytt? Isåfall er jo psykologien veldig klar og tydelig på disse tingene når det gjelder bearbeidelse av følelsene er den avgjørende faktoren. Ikke tid alene. Altså, en person kan være singel i to år, men likevel ha ubearbeidede og/eller undertrykkede følelser fra forrige forhold. Eller fra barndom, for den saks skyld. Disse problemene vil alltid skape trøbbel i forhold, på en eller annen måte. Hvis du er den som et blitt sammen med en som nylig gikk fra et langvarig forhold, så vil jeg råde deg til å vurdere hans evne til å reflektere over egne følelser. Har han faktisk bearbeidet dem, eller har han bare fortrengt alt og ikke ønsker å ta tak i det? For da vil det luske under overflaten, og du vil bli den skadelidende. Anonymkode: 81a06...596 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden Jeg traff kona 2 mnd etter brudd med min x. Var nedfor, men ble stup forelsket i kona. Snart sammen i 20 år. Bare tull at man må gå singel lenge etter brud. De som er laget som meg trives i forhold, de finner også ny partner raskt etter brudd, tenker jeg. De som er motsatt roter rundt i av/på forhold hele livet. Anonymkode: f5868...146 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg traff kona 2 mnd etter brudd med min x. Var nedfor, men ble stup forelsket i kona. Snart sammen i 20 år. Bare tull at man må gå singel lenge etter brud. De som er laget som meg trives i forhold, de finner også ny partner raskt etter brudd, tenker jeg. De som er motsatt roter rundt i av/på forhold hele livet. Anonymkode: f5868...146 Jeg tenker at det handler mer om at man er mentalt og emosjonelt ferdig, med forrige partner. Har man et reflektert forhold til det så kan det gå, mens andre trenger tid til å bearbeide og reflektere. Det er ingen fasit eller tidsramme på dette. Det er individuelt. Men det er ingen hemmelighet at noen menn aktivt bruker damer til det formålet. En rebound. Noen gjør det bevisst og andre ubevisst. Endret 12 timer siden av Irak 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden Selvfølgelig kan det det. Det kommer jo bare an på hvor godt man passer sammen. Man kan ha flaks å møte den perfekte partner i en rebound. Anonymkode: ea42a...192 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Er du den som har hoppet raskt inn i noe nytt? Isåfall er jo psykologien veldig klar og tydelig på disse tingene når det gjelder bearbeidelse av følelsene er den avgjørende faktoren. Ikke tid alene. Altså, en person kan være singel i to år, men likevel ha ubearbeidede og/eller undertrykkede følelser fra forrige forhold. Eller fra barndom, for den saks skyld. Disse problemene vil alltid skape trøbbel i forhold, på en eller annen måte. Hvis du er den som et blitt sammen med en som nylig gikk fra et langvarig forhold, så vil jeg råde deg til å vurdere hans evne til å reflektere over egne følelser. Har han faktisk bearbeidet dem, eller har han bare fortrengt alt og ikke ønsker å ta tak i det? For da vil det luske under overflaten, og du vil bli den skadelidende. Anonymkode: 81a06...596 Kanskje, men det kommer an på hva slags person vi snakker om. En ny partner kan få han til å gå videre i livet. Det skjedde meg. Aldri noe problem relatert til det. Tenker også at de vonde følelsene jeg hadde forsterket det gode i livet og forelskelsen i kona, da jeg møtte henne. Det fortsatte bare videre og videre. Aldri angret. Anonymkode: f5868...146 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden Har dårlig erfaring med rebound. Har både vært rebound og hatt rebound. Ingen av de forholdene varte mer en ett år maks, helst mindre. For min egen del sammenlignet jeg rebounden min med exen hele tiden og var helt tydelig ikke klar for nytt forhold. Var nylig sammen med en fyr som nettop hadde separert seg fra konen. Hun var så vidt ute av huset før han innledet forhold med meg. Jeg ble aldri trygg på han og det endte med et smertefullt brudd. Mitt råd: vær forsiktig! I begynnelsen er alt rosenrødt, men det varer ikke lenge. Anonymkode: 80a40...d6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 18.58): Ja, jeg skjønner at de kan det.. Men har dere opplevd/sett det selv? At forhold som alle sier bare er rebound, åpenbart bare for å trøste meg/komme over den forige/alt for tidlig osv osv, kan bli et seriøst forhold og vare? Selv om det kanskje begynte "feil", flyttet sammen for tidlig, osv. Vil høre historier fra de som har sett det, ikke fra alle andre som mener noe om det ☺️ Anonymkode: e78c2...5ea Veldig få forhold varer i våre dager egentlig. Mitt forhold som varte i 6,5 år startet som rebound fordi eksen slo opp med meg etter 8 måneder 😂 Anonymkode: 0703c...344 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11 timer siden #17 Del Skrevet 11 timer siden En venninne avsluttet et forhold rett før hun flyttet utenlands for å studere tidlig i 20-årene, og fikk seg ny kjæreste som bodde på samme studenthjem veldig raskt. Resten av venninnegjengen mumlet vårt om rebound, behov for trygghet i nye omgivelser og å ta det første man fant - vi hadde ikke mye tro på dette på sikt. 20+ år senere er de gift og har barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #18 Del Skrevet 11 timer siden Jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men min mann hadde gått ifra sin ex for 2-3 mnd siden da vi møttes. De hadde ikke engang solgt felles bolig. Vi har vært sammen i 8 år snart, gift i 4 år. 2 barn. Anonymkode: 60f50...c88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #19 Del Skrevet 10 timer siden Om andre mennesker refererer til forholdet som en rebound er jo irrelevant. Det er jo bare de som er i forholdet som kan definere det. Et «rebound»-forhold er jo per definisjon er midlertidig forhold for å gjøre seg ferdig med eksen. Hvis man er ferdig med eksen allerede og/eller forholdet varer, så har det aldri vært en rebound. Det du egentlig spør om er om forhold som starter relativt raskt etter et tidligere langvarig forhold/ekteskap kan vare, og det kan det selvsagt. Jeg ble skilt fra min eks-kone etter 15 års samliv og 7 års ekteskap, og traff en ny ganske raskt. Vi har vært sammen i 8 år, og gift i 5. Jeg kjenner flere i ekteskap nummer to som traff en ny ganske raskt. Vi er forskjellige, men en skilsmisse med barn er ikke noe de fleste av oss tar lett på, og det har gjerne gått et par år med strabaser før man går, og følelsene har vært borte en stund. Anonymkode: df97f...62b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 10 timer siden #20 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (På 14.2.2025 den 10.27): Kommer jo an på hva man mener. Ofte kan det jo se ut som rebound fra utsiden selv om det ikke nødvendigvis er det. Anonymkode: 80c23...2f0 Både min partner og jeg kom fra lange samliv med barn som var avsluttet under ett år tidligere. Mange var selvsagt avventende og til en viss grad bekymret for vårt beste da de mente vi fremdeles var sårbare og hadde mye følelser og erfaringer som ikke var prosessert. Det er en rørende omtanke, og til en viss grad var det riktig for oss begge. Da vi ble sammen hadde vi truffet hverandre og hatt et flyktig forhold mange år tidligere. I mellomtiden møttes vi aldri og hadde ingen kontakt. Likevel hadde det tidligere flyktige forholdet satt dype spor i oss begge, skulle det vise seg. I dag har vi vært sammen lenger enn forholdene vi kom ut av. Ingen av oss har noensinne sett oss tilbake, ingen av oss sammenligner den andre mot andre. Vi tar det dag for dag, men har et evighetsperspektiv og gønner på med maks kjærlighet. Det er vår enkle oppskrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå