Lereè Skrevet 18. november 2002 #1 Skrevet 18. november 2002 Hei! Jeg er ganske så ny på disse sidene. Har riktignok vært innom her og tittet mange ganger, men har aldri fått meg til å skrive noe før i dag. Men nå trenger jeg litt tips her, nemlig til hårfrisyrer. Har surfa en god del selv, men de sidene jeg finner får man kun se frisyren fra en side, og da er det jo "umulig" å få et reelt inntrykk av det. Har alltid håret i vanlig hestehale eller løst, og før hadde jeg alltid kort hår, så har egentlig ikke noe særlig oversikt over hva som kler meg heller... Hadde vært så greit å bestemme meg i god tid så jeg kan finne tiara eller hårpynt om det skulle være det jeg trenger. Noen tips??? Hilsen meg! (Gifter meg 3 Mai neste år)
monja Skrevet 19. november 2002 #2 Skrevet 19. november 2002 Heisann! Du kan jo høre med en frisør neste gang du er innom. De har altid masse tips til kommende bruder....Jeg gjorde det. Skal ha tiara og slør, men likevel ha håret litt rufsete.....
Augustbrud02 Skrevet 19. november 2002 #3 Skrevet 19. november 2002 Jeg er enig med Monja. Dette kan frisøren din svare best på. Fint er det selvsagt hvis du har en viss anelse om hvordan du kunne tenke deg å ha håret ditt, og så kan du og frisøren din diskutere hva som kler dge og hva du har lyst til å ha. Diadem og slør er en smakssak, og det må du nesten selv bestemme om du vil ha. Forøvrig er det kjempelurt å ta en titt på folk som har lagt ut bilder fra sine bryllupt her, for der finner du jo masse flotte frisyrer i alle vinkler.
Gjest Madden Skrevet 19. november 2002 #4 Skrevet 19. november 2002 Helt enig! frisørene er jo utdannet til å finne frem til hva som kler oss! Jeg er så heldig at jeg har en tante som er frisør...så akkurat nå diskuterer vi frem og tilbake hva som blir best (jeg er litt sta! ) Jeg har veeeldig langt hår, og insisterer på å ikke gjøre NOE med det..går aldri med det utslått, men tenkte gjøre det i bryllupet! Min tante vil gjerne sette opp noe av det..så vi får se! Lykke til iallefall!! :D
Lereè Skrevet 19. november 2002 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2002 Dette var gode råd :D En prat med firsøren kan nok gi meg noen gode ideer om hva som kler meg, det er jo så mye fint jeg har sett på andre, så det store spørsmålet er jo bare hvordan det vil se ut på meg! Tusen takk, klem fra Lereè
Augustbrud02 Skrevet 19. november 2002 #6 Skrevet 19. november 2002 En prat med firsøren kan nok gi meg noen gode ideer om hva som kler meg, det er jo så mye fint jeg har sett på andre, så det store spørsmålet er jo bare hvordan det vil se ut på meg! Dette er det som er meningen med en prøvetime hos frisøren. Da prøver dere en frisyre dere tror blir fin, og du får sett om du blir fornøyd med den.
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2002 #7 Skrevet 19. november 2002 Hei! Hva slags frisyre du skal ha kan jo også avhenge litt av hva slags kjole du velger. En skikkelig bløtekakekjole "krever" kanskje mer pynt i håret, mens det til en enkel kjole kanskje passer bedre med noe modern. Så det kan jo være en idé å ha med bilde av kjolen til frisøren på prøvetimen. For min egen del var jeg bestemt på at jeg ville ha slør og kanskje noen blomster. Dessuten hadde jeg prøvd å spare håret såpass langt at det var muligheter for å sette det opp. På prøvetimen ble jeg først litt skeptisk, for frisøren bare kjente på håret mitt og viste meg noen bilder om hvordan hun tenkte seg det. Men på selve dagen hadde vi god tid og hun var absolutt lydhør for mine ønsker, og vi justerte det litt etterhvert som jeg så meg selv i speilet. Jeg ble ihvertfall veldig fornøyd med sluttresultatet! Hilsen Lille meg
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2002 #8 Skrevet 20. november 2002 kjempekort hår + tiara er stilig synes jeg!
Lereè Skrevet 20. november 2002 Forfatter #9 Skrevet 20. november 2002 Kjolen jeg skal ha kan vel kalles relativt enkel, men ikke av de enkleste Her er link til bilde av den så kan dere jo dømme selv og; http://www.foreverbridals.com/gownpix.asp?Style=32201 Tror det går greit med både "ordentlige" oppsettinger og litt enklere frisyrer til den. Skal til frisør og prate litt i morgen, så da får jeg se om jeg ikke får noen gode råd! Klem fra Lereè
zeta5 Skrevet 20. november 2002 #10 Skrevet 20. november 2002 Kjolen jeg skal ha kan vel kalles relativt enkel, men ikke av de enkleste Her er link til bilde av den så kan dere jo dømme selv og; http://www.foreverbridals.com/gownpix.asp?Style=32201 Tror det går greit med både "ordentlige" oppsettinger og litt enklere frisyrer til den. Skal til frisør og prate litt i morgen, så da får jeg se om jeg ikke får noen gode råd! Klem fra Lereè hei ! Har ikke forslg til hvordan du skal ha håret, men ville bare si : FOR EN MEGA LEKKER KJOLE !!!!!!!! :D
Lereè Skrevet 21. november 2002 Forfatter #11 Skrevet 21. november 2002 Hei Zeta! Tusen takk :D :D Synes jo selvfølgelig den er nydelig selv, men er nå veldig gøy å høre andre si det og! Så du fikk meg til å smile litt ekstra i dag :D Klem fra Lereè
monja Skrevet 21. november 2002 #12 Skrevet 21. november 2002 Hei! For en mega kjole!!! Den var dritfin.... Har du tenkt på tilbehør til den? Og hva sa frisøren?
aber Skrevet 21. november 2002 #13 Skrevet 21. november 2002 Så at det var en Gjest her inne som hadde vurdert å ha blomster i håret. Endte du opp med det til slutt? Min store drøm (vel, overdriver litt nå... ) er nemlig å ha blomster i håret når jeg gifter meg - jeg synes det er så nydelig. Men jeg har aldri helt fått svar på hva slags blomster som holder en hel dag uten å visne? Bytter man dem ut? Har man kunstige blomster? Hvordan fester man dem? Hm, mange spørsmål, kanskje jeg skulle startet en egen tråd? Vel, vel, håper uansett på svar!
Lereè Skrevet 22. november 2002 Forfatter #14 Skrevet 22. november 2002 Hei Monja! Takk for det :D Har ikke kommet så langt på tilbehør siden, har sett på en del, men er ikke helt sikker på hva som vil passe den/meg! Er ikke spesiellt flink når det gjelder slikt som dette skjønner du (klær/sminke/hår), eier for eksempel ikke fargesans, noe som var svært tydelig i min gamle leilighet... Så tips taes imot med takk! Frisøren virket både flink og hyggelig, og hadde flere tips! Så jeg har betsillt time neste uke for vanlig klipp, hvor vi skal se litt mer på det også (da skal jeg huske å ha med bilde av kjolen og!) Da skal vi og (hvis jeg fremdeles liker frisøren... ) bestemme dato for prøvetime. Klem fra Lereè :D
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2002 #15 Skrevet 22. november 2002 God morgen! Til Ilder; jeg er den gjesten som vurderte blomster i håret, og jeg hadde det. Det var røde roser i buketten min, så jeg fikk med (måtte jo betale for dem) flere løse roser og en bunt med brudeslør til frisøren. Dette ble puttet innimellom håret rett i forkant av sløret og ble festet med drøssevis av små spenner. Blomstene holdt seg ganske pene hele kvelden. Tror det kan være litt avgjørende at blomsten har litt tykk stilk som kan holde på vannet. Frisøren klaget litt på at rosene ikke var klartgjorte som hårpynt, men hun fikk festet dem for det. Tror klargjøringen innebærer at stilkene stives opp med ståltråd e.l., men det vet nok blomsterbutikken hvis du sier hva de skal brukes til. Til Lereé; Veldig enkel og pen kjole du har valgt! Du har jo muligheten til å pynte deg ganske mye med en slik kjole, eller velge å holde deg på en "ren" linje. Min mening i alle fall. Hvis du skal ha slør synes jeg ikke det bør gå lenger enn til korsryggen slik at det ikke dekker de fine broderiene på kjolen. Men det kan jo være fint å ta opp sølvdetaljene (for broderiene er sølvfarget, ikke sant?) i litt glitter i sløret. Og evt. en enkel tiara med "diamanter". Men jeg synes både slør, tiara og blomster blir altfor mye til en slik kjole. Det er jo også noe som heter "less is more". Dessuten er det jo litt avhengig av hva slags type du er. Er du liten og slank bør du ikke ha for mye pynt, men er du mer frodig tåler du sikkert mer pynt! Hilsen Lille meg.
Lereè Skrevet 22. november 2002 Forfatter #16 Skrevet 22. november 2002 Hei lille deg :D Broderiene på kjolen er svakt sølvfarget ja. Tror ikke jeg skal ha slør, det er liksom ikke helt "meg", men en enkel tiara høres ut som en god idè! Tror det kan bli fint! Men jeg må jo si at det også høres veldig pent ut med ekte blomster i håret :D Ellers er jeg normalt høy, og slank, så det å ikke pynte for mye kan nok være en god idè Klem fra Lereè
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2002 #17 Skrevet 26. november 2002 Hei, det er Lille meg igjen! Vel, egentlig har jeg ikke så mye å komme med, men jeg skriver nå litt her for det.... Tror nok du blir vakker i kjolen, Lereé! Hvis du ikke vil ha slør, så er det jo bare til å la være. Det viktigste er jo at man skal føle seg vel på den store dagen, og dagen blir jo foreviget på mange bilder, så da bør man jo like hvordan man så ut!! Vet vel egentlig ikke hvorfor jeg endte opp med slør, men for meg er det litt en del av det å være brud. Dessuten dekket sløret meg til litt. Jeg hadde stroppløs kjole, men er ganske tynn i skuldrene. Men for å komme med noe forslag til deg - dersom du har lagt hår (omtrent som modellen med kjolen), kan du jo la håret henge ned som et slags slør! Eventuelt kan noe av håret ved ørene settes opp bakpå hodet og noen blomster festes innimellom. Vil du heller ha diadem, kan jo likevel sette opp noe av håret. Ellers er jo sånn "svinekam" lekkert og elegant. Kan kombineres med både blomster (fylle igjen "sprekken", hvis du skjønner hva jeg mener) og diadem. Det var nå noen forslag / synspunkt fra meg, men nå har du vel snart hatt time hos frisøren og kommet til en konklusjon?!? Lykke til! Hilsen Lille meg
Lereè Skrevet 26. november 2002 Forfatter #18 Skrevet 26. november 2002 Hei igjen lille deg :D Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke vil ha slør egentlig, har bare bestemmt meg for det helt fra starten. Synes jo slør er pent på andre, har sett flere bilder av bruder med slør og alle er jo pene! Men det er bare ikke meg, hvorfor kan jeg ikke helt forklare... Er først på Torsdag jeg skal ha "full" time hos frisøren, kanskje jeg finner ut mer da? Var jo og snakket med de, men da pratet jeg med en annen enn hun som i så fall vil fikse håret på selve dagen, så vi fant ut at jeg skulle bestille en time med henne. Ganske greit, tilfelle jeg ikke liker frisøren i det hele tatt..... :-? Jeg har nesten lik lengde på håret som modellen på bildet, litt lenger bare, så har jo muligheten til å ha det nede slik du skrev. Har egentlig litt lyst til å vise det litt løst og, for synes faktisk jeg har ganske pent hår, mulig det er noe innbilsk å si om seg selv men..... Samtidig er det ganske tykt og litt "kranglete" (fall i forskjellige retninger og slikt), så kan være litt risiko å ta da det noen ganger ikke "hører" i det hele tatt men blir helt kaos når det er løst! Kanskje en sånn frisyre som er både litt oppsatt og litt nede som du skrev om ville blitt fint? Huff nei, jeg vet ikke jeg!! At det er mulig å bli så usikker på noe sånt Får håpe det blir bedre etter at jeg har vært hos frisøren og får prøvd et par varianter! Klem fra Lereè
Gjest Anonymous Skrevet 29. november 2002 #19 Skrevet 29. november 2002 Jeg hadde blomster i håret da jeg giftet meg, og de holdt seg fine hele dagen. De var stivet opp med ståltråd etc. og dermed lett å forme. jeg hadde markblomster i buketten, og hadde tre prestekrager i slørfestet (istedenfor sånn pyntespenne som ble litt for dillete for meg), samt to små blomster på den ene siden av håret. Jeg ville heller ha det enn tiara, men det er jo smak og behag og avhengig av hvilken type person man er. Synes tiara kan være flott på andre, men er ikke hlet meg.
Lereè Skrevet 2. desember 2002 Forfatter #20 Skrevet 2. desember 2002 Nå har jeg vært hos frisøren, og er litt klokere Hun virket veldig flink, og skjønnte godt hva jeg mente, til tross for litt klønete beskrivelser fra min side... Dessuten klippet jeg det jo litt når jeg var der og, og hun klarte å gjøre det pent, slik at jeg ikke lette desperat etter en do med speil straks jeg kom ut, og det er jo et godt tegn! Konklusjonen ble i alle fall en oppsetting av typen litt oppe og litt nede... Dvs oppsatt, men med en del fallende ned og. Hun viste det på meg, og det likte jeg :D Til den frisyren kan jeg egentlig ha både tiara, blomster og annen pynt, så det må jeg jo velge da. Men kan jo titte på en del på nett før jeg bestemmer meg, for nå vet jeg jo hvordan frisyre jeg vil ha :D :D Klem fra Lereè!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå