AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:31 #41 Del Skrevet fredag kl 16:31 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ja, men da kan de lage klausuler i forhold til sykdommer som kan ha sammenheng med kreftsykdommen. Det burde vært en folkerett å kunne kjøpe forsikring! Det blir det samme som at hvis jeg brakk foten for 10 år siden, så kan jeg ikke få forsikring for andre skader i benet resten av livet, selv om det ikke har med bruddet i foten å gjøre? Jeg har hatt mye plager med senebetennelse i nakke og skulder. Skal ikke jeg få erstatning hvis jeg faller på glatten og knuser skulderen min da? Fordi jeg har vært plaget med stramme muskler tidligere? Anonymkode: 10656...306 Det du sier gir null mening. Å skade seg har ingenting med sykdomshistorikk å gjøre, og du trenger ikke å fylle ut helseskjema for å kjøpe en ulykkesforsikring. Som altså dekker begge eksemplene dine. Du kan jo i det minste vite hva du snakker om før du prøver å argumentere. Anonymkode: 76179...c8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 16:43 #42 Del Skrevet fredag kl 16:43 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Men da ble du jo ikke friskmeldt for over 10 år siden, man er ikke friskmeldt før man har vært kreftfri i minst 5 år. Så det gir mening. Du må vente. Anonymkode: 76179...c8c Ikke sånn det funker. Kontroller er jo ikke for at man ikke er frisk, men for at man ikke skal få det tilbake da risikoen er høyere de første fem årene Anonymkode: ff675...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:55 #43 Del Skrevet fredag kl 18:55 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke sånn det funker. Kontroller er jo ikke for at man ikke er frisk, men for at man ikke skal få det tilbake da risikoen er høyere de første fem årene Anonymkode: ff675...bd5 Men forsikringsselskaper er private aktører som ønsker å tjene penger. Ikke velferdsstaten som skal sikre deg. Du er ikke en attraktiv kunde for dem, rett og slett. Man kan diskutere hva som burde, etikk og slikt i evigheten, men til syvende og sist så er dette aktører som ønsker å tjene penger, og legger opp sådan. Ved å operere så strengt så oppnår man også at folk forsikrer barna sine, og fortsetter forsikringen livet ut (omtrent), fordi man vet at sjansen for å få en ny senere i livet er vanskelig for veldig mange. Vi som har vært (mer enn litt) syke får kun forsikring hvis vi bli med i en kollektivforsikring via arbeidsgiver. Du får eventuelt starte et AS da TS, og kjøpe deg forsikring via jobben din, altså deg selv. Anonymkode: 2a6a2...ad1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:53 #44 Del Skrevet fredag kl 21:53 AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 18.33): Det er kjipt for deg. Dette er grunnen til at jeg forsikrer mine barn. Min søster hadde kreft da hun var liten, hun får heller ikke en sånn forsikring nå. Anonymkode: be433...89f Og så er det en del barn som er født premature, med hjertefeil osv som ikke får forsikring. Jævlig kjipt av deg å shame folk på den måten der. Anonymkode: 6fbc7...3ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:26 #45 Del Skrevet fredag kl 22:26 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og så er det en del barn som er født premature, med hjertefeil osv som ikke får forsikring. Jævlig kjipt av deg å shame folk på den måten der. Anonymkode: 6fbc7...3ad Ikke meg du siterer, men hvordan greide du å få det der til å være å shame noen eller være et kjipt innlegg? Anonymkode: 2a6a2...ad1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:40 #46 Del Skrevet lørdag kl 05:40 AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 21.35): Ja, men da kan de lage klausuler i forhold til sykdommer som kan ha sammenheng med kreftsykdommen. Det burde vært en folkerett å kunne kjøpe forsikring! Det blir det samme som at hvis jeg brakk foten for 10 år siden, så kan jeg ikke få forsikring for andre skader i benet resten av livet, selv om det ikke har med bruddet i foten å gjøre? Jeg har hatt mye plager med senebetennelse i nakke og skulder. Skal ikke jeg få erstatning hvis jeg faller på glatten og knuser skulderen min da? Fordi jeg har vært plaget med stramme muskler tidligere? Anonymkode: 10656...306 Benbrudd er ikke en sykdom, det er en skade. Kreft er sykdom. Du kan ikke sammenligne det, og ihvertfall ikke i forsikringsverdenen. Anonymkode: 7994b...904 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:37 #47 Del Skrevet lørdag kl 08:37 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Gir du riktig opplysninger ved inngåelse så er du dekket. Punktum. Anonymkode: 2a6a2...ad1 Du later som om forsikringsselskaper aldri har forsøkt å vri seg unna forpliktelsene sine. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Bråtane-saken Anonymkode: 54fa3...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:44 #48 Del Skrevet lørdag kl 08:44 AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 19.06): Jepp, men jeg fylte ut Storebrand sitt, og der står det også «har du vært på kontroll de siste 10 årene» - og det har jeg jo. Gikk i kontroll fem år etterpå. Derfor avslag Anonymkode: ff675...bd5 Da kan du vel søke igjen når det er 10 år siden du gikk til kontroll sist da vel? Anonymkode: 24b88...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 09:35 #49 Del Skrevet lørdag kl 09:35 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ikke sånn det funker. Kontroller er jo ikke for at man ikke er frisk, men for at man ikke skal få det tilbake da risikoen er høyere de første fem årene Anonymkode: ff675...bd5 Per definisjon er du ikke kreftfri og friskmeldt før det har gått 5 år. Anonymkode: 76179...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:44 #50 Del Skrevet lørdag kl 11:44 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du later som om forsikringsselskaper aldri har forsøkt å vri seg unna forpliktelsene sine. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Bråtane-saken Anonymkode: 54fa3...be6 Det har de, men det betyr fortsatt ikke at normalen er at du kan kjøpe en forsikring, så er det helt lotteri om du får utbetaling eller ikke hvis du trenger den. De fleste forsikringsselskaper, banker og til og med offentlige instanser har forsøkt å vri seg unna forpliktelsene sine. Skal vi ha mistro til alle? Eller snakke om hvordan systemet normalt sett fungerer? Anonymkode: 2a6a2...ad1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:37 #51 Del Skrevet lørdag kl 16:37 AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 22.56): Jeg er 40 år og har enda ikke forstått poenget med å forsikre seg mot dykdom/dødsfall. HelseNorge kommer jo på banen med én gang det er noe, og egenandelene er svært lave. Hva skal forsikringdpenger dekke dom staten ikke dekker? Anonymkode: 683db...ee0 Med sykdom følger ofte merutgifter som folketrygden ikke dekker. Om du f.eks. får kreft, bor et stykke unna sykehus og skal inn for stråling eller cellegift - så får du jo selv plass på sykehuset. Men du har ikke krav på ledsager, og kanskje du ønsker å ha med deg partner/mor/far/venninne. De må reise, spise og bo en plass. Det koster penger. Det samme gjelder jo om du skulle få slag/infarkt. Man vil gjerne ha familie nær når man er syk. Det er mye frihet å ha i penger, og særlig i en vanskelig situsasjon. Anonymkode: 65f25...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå