Gå til innhold

Hadde kreft for 12 år siden, får ikke forsikring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Alle forsikringsselskaper nekter meg kritisk sykdom-forsikring fordi jeg hadde kreft i 2013. Jeg var et barn, og legen har sagt at det er like stor sjans for meg som alle andre å få kreft nå... Noen som har forsikring å anbefale der de faktisk godkjenner? 

Anonymkode: ff675...bd5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Alle forsikringsselskaper nekter meg kritisk sykdom-forsikring fordi jeg hadde kreft i 2013. Jeg var et barn, og legen har sagt at det er like stor sjans for meg som alle andre å få kreft nå... Noen som har forsikring å anbefale der de faktisk godkjenner? 

Et helt vanlig problem. Du får neppe noe forsikring noen steder. 

Anonymkode: 43c80...60c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er kjipt for deg. Dette er grunnen til at jeg forsikrer mine barn. Min søster hadde kreft da hun var liten, hun får heller ikke en sånn forsikring nå. 

Anonymkode: be433...89f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør de ikke om helseskjema fra de siste 10 årene?

Anonymkode: 76179...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både Nordea og Storebrand skriver at du kun skal gi opplysninger fra de siste 10 årene, Storebrand skriver spesifikt at du ikke skal gi helseopplysninger som er eldre enn 10 år. Google "helseskjema siste 10 år".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Både Nordea og Storebrand skriver at du kun skal gi opplysninger fra de siste 10 årene, Storebrand skriver spesifikt at du ikke skal gi helseopplysninger som er eldre enn 10 år. Google "helseskjema siste 10 år".

Jepp, men jeg fylte ut Storebrand sitt, og der står det også «har du vært på kontroll de siste 10 årene» - og det har jeg jo. Gikk i kontroll fem år etterpå. Derfor avslag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gikk i kontroll fem år etterpå. Derfor avslag 

Statistisk er det større sjanse for at det skjer noe med noen som har hatt historie med det. Det er jo en grunn til at du ble innkalt til kontroller også.

Anonymkode: a690a...e12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Statistisk er det større sjanse for at det skjer noe med noen som har hatt historie med det. Det er jo en grunn til at du ble innkalt til kontroller også.

Ja, men bare i fem år etter. Ti år etter er det ingen sjans (like mye som vanlige folk) lenger. Såå.. yup. Kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Absolutt. Skjønner forsikringsselskapene godt. Det er et utall senskader av kreftbehandling som kan dukke opp mange år etter man er kreftfri, de har nok brent seg på dette, og tar ingen sjanser. 

Anonymkode: 4419f...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...