AnonymBruker Skrevet 13. februar 2025 #1 Skrevet 13. februar 2025 Halleluja. Åpent et brev fra livmorhals programmet, hjemme/på legekontoret test for hpv. I mitt tilfelle traff de målgruppen 100%, etter en barndom med overgrep så har dette vært en av de tingene jeg " ikke fungerer på". Og skammet meg over at jeg enda etter 5 år inn i lovmorhals programmets mål gruppe ikke har klart å få meg til å gjøre det. Jeg et ellers oppegående normalt menneske - men gu sitter desverre for langt inne. Måten de har forstått at denne delen av målgruppen tilhører " alt eller ingenting" og velger å tilby noe som ikke er fullverdig men som i hvertfall vi gi en pekepinn og at de har valgt å gjøre det på målgruppens premisser. Trappeklapp for det. Brevet er tilogmed utformet på en slik måte at man føler seg hørt, uten å ha sagt et ord. Problemet ligger ikke i at målgruppen ikke ønsker å vite om sin helse - men at kropp og fornuft ikke alltid spiller på lag. #timebestilt https://www.kreftregisteret.no/Generelt/Nyheter/2024/tilbud-om-hjemmetest/ Anonymkode: 7f21a...4da 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2025 #2 Skrevet 13. februar 2025 Ja, er det ikke fint! Jeg har aldri vært hos gyn pga overgrep i barndom, men tok en HPV hjemmetest i fjor fordi legevenninnen min gav meg en. Nydelig tilbud for oss som trenger det! Min var desverre positiv, måtte da ta celleprøve, men det gikk bra. Har celleendringer og, så må ha ny celleprøve i august, men det er jo bra det ble oppdaget tidlig og kan følges opp. Anonymkode: 4085f...018 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå