AnonymBruker Skrevet 13. februar #1 Skrevet 13. februar Det er et lite hull i veggen jeg må fikse og vil helst finne noe gipsplate som er likt. Noen som vet hva denne typen heter? Har prøvd å søke opp alt ruglete teksturert osv men komner ikke noe opo som ligner på google. Anonymkode: a069f...3b0
AnonymBruker Skrevet 13. februar #2 Skrevet 13. februar Dette er strie tapet fra.. 80 tallet tror jeg de var populære.. neppe gips der da. Anonymkode: 93132...acb 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar #3 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er strie tapet fra.. 80 tallet tror jeg de var populære.. neppe gips der da. Anonymkode: 93132...acb Tapet over gips ja🤔 takk for info! Får se om jeg finner sånn tapet jeg kan ha over gipsplate. Anonymkode: a069f...3b0
AnonymBruker Skrevet 13. februar #4 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tapet over gips ja🤔 takk for info! Får se om jeg finner sånn tapet jeg kan ha over gipsplate. Anonymkode: a069f...3b0 Ok, trodde gips kom mye senere i bildet enn strie.. lykke til med leting, se evt på finn.. den er nok malt over mange ganger også. Anonymkode: 93132...acb 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar #5 Skrevet 13. februar Glasfiberstrie. Uhyre populært på 1980 og tidlig 199 tallet. Sannsynlig vanlig gipsplate bak. Du får fikse midler i vanlige byggevarebutikker. Ta bilde av problemet og snakk med noen. Anonymkode: aaa01...538 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar #6 Skrevet 13. februar Brukte de gipsplater på den måten på 80-tallet da? I mitt barndomshjem så var det glassfiberstrie over alt, men ingen tegn til gipsplater. Det var sånne brune plater bak veggen, vet ikke hva de heter. Men veldig lett å henge opp ting på veggene sammenlignet med dagens gips-helvete. Anonymkode: c9a10...c1c
Trolltunge Skrevet 13. februar #7 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tapet over gips ja🤔 takk for info! Får se om jeg finner sånn tapet jeg kan ha over gipsplate. Anonymkode: a069f...3b0 Glatt heller hele veggen. Det der er helt ut og har vært det i 20 år.
AnonymBruker Skrevet 13. februar #8 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Brukte de gipsplater på den måten på 80-tallet da? I mitt barndomshjem så var det glassfiberstrie over alt, men ingen tegn til gipsplater. Det var sånne brune plater bak veggen, vet ikke hva de heter. Men veldig lett å henge opp ting på veggene sammenlignet med dagens gips-helvete. Anonymkode: c9a10...c1c Huntonittplater Anonymkode: d8f2c...d2f
AnonymBruker Skrevet 13. februar #9 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Brukte de gipsplater på den måten på 80-tallet da? I mitt barndomshjem så var det glassfiberstrie over alt, men ingen tegn til gipsplater. Det var sånne brune plater bak veggen, vet ikke hva de heter. Men veldig lett å henge opp ting på veggene sammenlignet med dagens gips-helvete. Anonymkode: c9a10...c1c Mine foreldre pusset opp i barndomshjemmet mitt på midten av 80-tallet, og det ble brukt gipsplater. Med glassfiberstrie over 😬 Anonymkode: 039cd...159
AnonymBruker Skrevet 13. februar #10 Skrevet 13. februar Det er glassfiberstrie (eventuelt annen tapet). Mest sannsynlig har du sponplater bak, ikke gips. Men det er jo enkelt å sjekke: om du pirker i hullet, kommer det gips (støv) ut, eller er det treverk? Er veggen spikerfast eller kan du relativt lett få løs en spiker/skrue ved å rugge på den? Anonymkode: a4b31...a33
AnonymBruker Skrevet 14. februar #11 Skrevet 14. februar Vis oss skaden (med ca størrelse), så kan du forhåpentligvis få mer konkrete råd rundt reparasjon. Tapeten du har er glassfiberstrie. Og til dere som tviler på at det var gipsplater på 80-tallet: Gipsplater til innvendig kledning har vært i bruk siden 1920-tallet, men her i Norge kom det mye senere. Men jeg har pusset opp hus fra helt på slutten av 50-tallet med rosa gipsplater, selv om veggspon har vært brukt lenge mange steder i landet. Fordeler og ulemper med begge deler. Anonymkode: 6ceb8...b95
AnonymBruker Skrevet 14. februar #12 Skrevet 14. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Brukte de gipsplater på den måten på 80-tallet da? I mitt barndomshjem så var det glassfiberstrie over alt, men ingen tegn til gipsplater. Det var sånne brune plater bak veggen, vet ikke hva de heter. Men veldig lett å henge opp ting på veggene sammenlignet med dagens gips-helvete. Anonymkode: c9a10...c1c Gipsplater ble brukt i bygg fra slutten av 1960 tallet, sannsynligvis før dette og. Grunne er enkel, brannsikkerhet. Huntonittplater ble brukt i eneboliger, men gips var nok på full fart inn også der. Her der glassfiberstrien vi ser, hva som er bak, er usynlig. Anonymkode: aaa01...538
AnonymBruker Skrevet 14. februar #13 Skrevet 14. februar Jeg vil tro det er strietapet på sponplate, jeg. Anonymkode: 257de...ab5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå