AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:12 #1 Del Skrevet torsdag kl 16:12 Hei Det nærmer seg termin og vi har enda ikke funnet et guttenavn som føles som «det rette». Har en Iver fra før, og ønsker et navn som klinger greit til det. Jeg jobber som lærer så topp 10-navnene er dessverre oppbrukt i mine ører. Kom over navnet «Alvar» som jeg syntes var veldig tøft. Hva tenker dere om navnet? Det er jo nesten ingen som heter det i Norge. Anonymkode: 23673...979 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:15 #2 Del Skrevet torsdag kl 16:15 Heller Alvaro. Anonymkode: ebb69...c5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:16 #3 Del Skrevet torsdag kl 16:16 Jeg synes Alvar klinger bra. Liker det. Anonymkode: 14297...41b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet torsdag kl 16:17 #4 Del Skrevet torsdag kl 16:17 Navnet er uvant for meg, men det har en veldig god klang, så jeg liker det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:18 #5 Del Skrevet torsdag kl 16:18 Jeg hadde aldri hørt om det, før jeg brått fikk to Alvar i klassen min i fjor 😂 Anonymkode: fe949...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:19 #6 Del Skrevet torsdag kl 16:19 Veldig fint Anonymkode: 6cbd1...86a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet torsdag kl 16:20 #7 Del Skrevet torsdag kl 16:20 Google forteller meg at navnet er norrønt, og har en fin betydning: Alvar er eit mannsnamn som går tilbake til det norrøne Alf-arr. I dette toledda namnet tyder forleddet 'alv (underjordisk vesen)' og etterleddet 'krigar; spyd' Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:21 #8 Del Skrevet torsdag kl 16:21 Kjente en hest som het det så det er alt jeg tenker på🤣 Anonymkode: 92d24...01b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:22 #9 Del Skrevet torsdag kl 16:22 Tenkte på Ajvar saus/rett med en gang 🥲 beklager å ha sagt det.. Anonymkode: d1e8b...01c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:24 #10 Del Skrevet torsdag kl 16:24 Alvar er nydelig Anonymkode: 7ba4b...1c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:27 #11 Del Skrevet torsdag kl 16:27 Tenker på svenske langrennsløperen Alvar Myhlback, synes Alvar er veldig fint. Anonymkode: 9d4ce...1dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frunana Skrevet torsdag kl 16:35 #12 Del Skrevet torsdag kl 16:35 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg hadde aldri hørt om det, før jeg brått fikk to Alvar i klassen min i fjor 😂 Anonymkode: fe949...5e0 Wow! Hva er sjansen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frunana Skrevet torsdag kl 16:37 #13 Del Skrevet torsdag kl 16:37 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Heller Alvaro. Anonymkode: ebb69...c5a Takk. Jeg synes det krasjer med Iver, som har en norsk klang over seg. Alvaro høres veldig spansk ut. ts 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frunana Skrevet torsdag kl 16:39 #14 Del Skrevet torsdag kl 16:39 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kjente en hest som het det så det er alt jeg tenker på🤣 Anonymkode: 92d24...01b Haha, da forstår jeg at det har blitt ødelagt for deg☺️ ts 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frunana Skrevet torsdag kl 16:39 #15 Del Skrevet torsdag kl 16:39 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Tenkte på Ajvar saus/rett med en gang 🥲 beklager å ha sagt det.. Anonymkode: d1e8b...01c Det har jeg heldigvis ikke hørt om😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet torsdag kl 16:40 #16 Del Skrevet torsdag kl 16:40 Fint 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frunana Skrevet torsdag kl 16:42 #17 Del Skrevet torsdag kl 16:42 En annen ting. For meg blir det naturlig, og jeg synes det høres finest ut, med samme tonefall på Alvar som på Alvin/Alfred og ikke det tonefallet man bruker når man sier Halvard eller Halvor. Dette gjelder vel kun østlendinger. (?) Ts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet torsdag kl 16:49 #18 Del Skrevet torsdag kl 16:49 Det er et navn jeg kjenner kan vokse på meg. Regner med at dere sier ALvar og ikke AlVAR. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frunana Skrevet torsdag kl 16:54 #19 Del Skrevet torsdag kl 16:54 Stor pike skrev (4 minutter siden): Det er et navn jeg kjenner kan vokse på meg. Regner med at dere sier ALvar og ikke AlVAR. Ja, med trykk på den første delen. Ts 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:32 #20 Del Skrevet torsdag kl 17:32 Frunana skrev (47 minutter siden): En annen ting. For meg blir det naturlig, og jeg synes det høres finest ut, med samme tonefall på Alvar som på Alvin/Alfred og ikke det tonefallet man bruker når man sier Halvard eller Halvor. Dette gjelder vel kun østlendinger. (?) Ts Jeg ville uttalt det så det rimer på Halvard, nettopp fordi det er så likt ord som elver/alver som uttales sånn. Hilsen østlending Anonymkode: 65955...339 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå