Gå til innhold

Hvordan er det å hate Astrid i utlandet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk vil jo kalle deg Ass-tree. Finnes det virkelig foreldre som er så slemme at de kaller barna sine for Astrid i i dag? VI lever jo i en internasjonal verden så hvorfor dømme barnet til å bli mobbet og lidende av avhengighetsproblematikk alkohol, narkotika m.fl.  

Anonymkode: c5e89...028

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av mitt 40 år lange liv er det bare nordmenn som har kalt meg ass-tree. Og jeg har bodd i New York!

Hilsen Astrid

Anonymkode: 601cb...f20

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er best å hate Astrid innenfor husets fire vegger, og heller oppføre seg ute blant folk.

Anonymkode: f27d9...1cb

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Astrid et knakende flott navn angrer på at vi ikke kalte jenta vår det.

Anonymkode: 9f11b...5be

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi har nettopp fått en datter som heter Astrid!

• Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor antar du at de ville droppet D-en?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt det uttalt slik. 

Jeg kjenner flere Astrid med engelsk som morsmål. Det er virkelig helt uproblematisk. 

Anonymkode: 3da16...164

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
applestories skrev (3 minutter siden):

Hvorfor antar du at de ville droppet D-en?

Det reagerte jeg også på. Mener å ha hørt på film at engelskspråklige sier Astrid med tydelig «d» på slutten.

Anonymkode: 03f31...866

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Populært i Belgia pga søsteren til Märtha. 

Anonymkode: 062ea...a22

• Liker 3
Skrevet

Har hørt Astrid uttalt på tv flere ganger i løpet av årene, og de uttaler d-en på slutten. Ingen uttaler det som du påstår, ts.

Enkelte engelsktalende (amerikanere, engelskmenn) land bruker av og til "typisk nordiske" navn som Ingrid, Kristin og Astrid. Ikke uvanlig, det.

• Liker 2
Skrevet

Astrid er ikke et ukjent navn for engelskspråklige, men du har tydligvis aldri hørt noen uttale navnet. De uttaler det med en tydelig D,mye tydligere enn vi gjør her i Norge.

• Liker 3
Skrevet

Har aldri hørt noen som har kalt Astrid ass-tree. 

AnonymBruker
Skrevet

Blir folk aldri lei av disse "morsomhetene" vedrørende norske navn på engelsk? Det er det akkurat samme som har versert i mange tiår, og alle har hørt det en million ganger før.

Du glemte forresten Odd og Simen. Sånn, vær så god,  klask deg på lårene og le så det runger i veggene.

Anonymkode: 42311...cc1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Folk vil jo kalle deg Ass-tree. Finnes det virkelig foreldre som er så slemme at de kaller barna sine for Astrid i i dag? VI lever jo i en internasjonal verden så hvorfor dømme barnet til å bli mobbet og lidende av avhengighetsproblematikk alkohol, narkotika m.fl.  

Anonymkode: c5e89...028

Jeg heter Fanny-Astrid, er det noe rart?

Anonymkode: 82b7c...5e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Astrid brukes i mange land utenfor Norge, og de uttaler det ikke slik du tror, i engelsktalende land. 

Anonymkode: 3358a...80e

AnonymBruker
Skrevet

Synes Astrid er et vakkert navn og som flere sier så uttales det ofte med tydelig d på slutten. Det er værre med navn med æ, ø eller å, det er et skikkelig styr når man skal fylle ut diverse internasjonale skjemaer. I tillegg finnes det mange vanlige navn i Norge som er grusomt å hete i utlandet. F.eks mitt eget, Silje. Har blitt kalt så mye Sildj i utlandet 😆 Når man i tillegg har et etternavn med æ, ø eller å...

Anonymkode: c28f8...28c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kusine som heter Astrid som har bodd og arbeidet i NY mesteparten av sitt liv. I motsetning til hva du kanskje forestiller deg så er ikke navnet Astrid så fjerntklingende for amerikanere i fall, de er jo kjent med lignende skandinaviske navn som, f.eks. Ingrid. 

De uttaler navnet som Ast-rid, med trykk på Ast, som forøvrig er en velkjent lydkombinasjon i navn som f.eks. Astor, Aston etc. 

Det finnes i det hele tatt et mylder av navn som begynner på AS, uten at engelskspråklige får ass-assosiasjon. 

Anonymkode: 6af16...57f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Astrid (og Ingrid og en del andre nordiske navn) er faktisk en del brukt i engelskspråklige land, som flere påpeker. Kjenner ei britisk dame som heter Astrid. Aldri hørt noe om at det er et problem... 

Tror mange nordmenn gjør dette med norske navn i utlandet til et større problem enn det er. I engelskspråklige land er man veldig vant med navn fra andre land! Nordiske navn er null problem når man er vant til å takle indiske, kinesiske, arabiske osv.

Endret av Uanonym bruker
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Blir folk aldri lei av disse "morsomhetene" vedrørende norske navn på engelsk? Det er det akkurat samme som har versert i mange tiår, og alle har hørt det en million ganger før.

Du glemte forresten Odd og Simen. Sånn, vær så god,  klask deg på lårene og le så det runger i veggene.

Anonymkode: 42311...cc1

Ingenting slår Bendik på engelsk. 

Anonymkode: f82db...a5b

AnonymBruker
Skrevet

De fleste Astrid er som Susannene. Hysteriske og dramatiske, gjerne empater, høysensitive og tror på engler. Jobber som oftest i det offentlige eller kunstnere. 

Anonymkode: ec4fd...e2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...