Gå til innhold

Tatt feil dose med folsyre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er så stressa nå.. Og føler meg så dum. Vært gjennom IVF og er nå 4 uker på vei. De siste 4-5 ukene har jeg brukt en ny type folsyre og bare fått i meg 250 mikrogram pr dag, istedenfor 500... I 1 år før dette har jeg fått i meg den anbefalte dosen. Er så vanvittig typisk at jeg klarer å surre med dette på det forsøket jeg faktisk blir gravid... :( Spiser veldig sunt ellers, og lurer på hvor mye dette har å si? Har altså tatt 1 tbl daglig istedenfor 2 😭

Anonymkode: 8b565...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det du tar før svangerskap er viktigst, så slapp helt av😊

Anonymkode: 33ed2...321

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går såå fint atte. Mange tar ingen folsyre da de ikke vet de er gravid før mye senere. Blir som oftest friske barn av det òg.

Anonymkode: c5952...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 15.50):

Er så stressa nå.. Og føler meg så dum. Vært gjennom IVF og er nå 4 uker på vei. De siste 4-5 ukene har jeg brukt en ny type folsyre og bare fått i meg 250 mikrogram pr dag, istedenfor 500... I 1 år før dette har jeg fått i meg den anbefalte dosen. Er så vanvittig typisk at jeg klarer å surre med dette på det forsøket jeg faktisk blir gravid... :( Spiser veldig sunt ellers, og lurer på hvor mye dette har å si? Har altså tatt 1 tbl daglig istedenfor 2 😭

Ekspander  

Hvis du er 4 uker på vei har du nettopp blitt gravid, akkurat fått positiv test.

Bare ta anbefalt dose fra nå av så går det helt superfint. Det går fint uansett, husk at anbefalingen gjelder for å gi minst mulig sjanse for fosterfeil, det er ikke sånn at hvis du tar litt for lite så blir det garantert fosterskader.

Veldig mange får helt friske barn selv om de ikke aner at de er gravide før uke 18 osv. Det går stort sett heeeelt fint.

Anonymkode: deaf7...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 15.50):

Ekspander  

Det går helt fint. Ingen skade skjedd 

Anonymkode: 39630...1fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...