Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet har gult puss som renner ut av øret og hatt vondt i øret. Fått paracet. Leser det ofte går over i løpet av ett par dager. 

Men når kan barnet dra på svømming igjen? 

Anonymkode: cf5be...064

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha bestille legetime om noen uker for å sjekke om tromhinnen har grodd. Er dumt på bade for tidlig 

Anonymkode: 30fe1...69c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville ha bestille legetime om noen uker for å sjekke om tromhinnen har grodd. Er dumt på bade for tidlig 

Må det ventes så lenge? Barnet går på svømming så derfor jeg lurer.

Skrevet

Hvis trommehinnen har sprukket skal det ikke vann inn i øret ved dusjing engang. Bestill en time til legen for å sjekke om den har sprukket, også får du sikkert et estimat på hvor lang tid det tar (dager/uker) etter hvor stort hullet er. Greit med en sjekk i etterkant for å se at det er grodd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er greit å få sjekket det. Snakker av erfaring. Jeg har hull på trommehinnen som ikke grodde. Det er 10 år siden. Hører fortsatt dårlig på det øret 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Dattera mi på 2 år fikk plutselig feber forrige uke. Trodde det var vanlig feber, men den ga seg altså ikke. Dro til legevakten på fjerde dagen på , men der ba de meg bare gå hjem og gå til fastlegen da det ikke var akutt 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ enda barnet var urolig og ikke ville spise og drikke og sov dårlig. 

Hun hadde  høy feber i 6 dager før jeg altså fikk en legetime og der sa de hun hadde fått ørebetennelse. Måtte da gå på antibiotika i 7 dager. Er enda ikke helt bra da hun ofte tar seg til øret. 

hadde ikke sent barnet på svømming. Er det betennelse må det får antibiotika. 

Anonymkode: 96f9a...60d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Barnet har gult puss som renner ut av øret og hatt vondt i øret. Fått paracet. Leser det ofte går over i løpet av ett par dager. 

Men når kan barnet dra på svømming igjen? 

Få ørene sjekket før dere drar på bading. 
Ta og hensyn til andre badende. Puss/bakterier fra ører i svømmebasseng, blir ikke nødvendigvis drept prompte av klorin i bassenget. Sårbare grupper, som barn og andre med nedsatt helse, kan få tildels alvorlige infeksjoner av ditt barns puss fra ørene. 
I tillegg kommer risikoen ditt barn sine ører utsettes form ved å bade i klor. Badebasseng: = friske personer. 

Anonymkode: 56ec1...0ce

AnonymBruker
Skrevet

Barnet må sjekkes av lege. Jeg og mitt yngste barn har vært ørebarn hvor trommehinnen har sprukket. Jeg var uheldig å få litt vann i øret under en dusj. Det ga meg svimmelhet i lang tid etterpå. Mener legen sa jeg skulle unngå vann i øret og bading i minst 3 uker.

Anonymkode: c0e1b...24f

AnonymBruker
Skrevet

Burde bli sjekket av lege. Hørselen min ble ødelagt pga mye sprengt trommehinnen. Fikk høre aperat som 12 åring pga det.

Anonymkode: 5490e...6f6

AnonymBruker
Skrevet

Hør med lege, og ikke ta sjanser. Du vil ikke ha en hissig bakteriell betennelse til inni der fra skittent bassengvann. Og tro meg, klor tar noe, men langt fra alt. Hatt barn på antibiotika pga betennelse i insektsstikk pga bading i basseng…

Anonymkode: 9c737...3f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...