Gå til innhold

Ferie sommeren 2025

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips til ferietur i sommer med barn til sommeren, gutt 10 år. Ikke syden! Og noe som kan være overkommelig i pris for en alenemamma. Jeg har sett på Astrid Lindgrens verden, blir det barnslig for en 10åring? Hvis noen har erfaring så del gjerne. Utenom det tar jeg alle tips jeg kan få🙂

Anonymkode: 4727f...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine hadde nok syns det var litt barnslig i 10 års alder. Sverige har mange fine campingplasser med gode lekeplasser, aktiviteter og badeanlegg. Tror jeg ville forsøkt noe sånt, jeg. 

Anonymkode: b0b44...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leide feriehus i Danmark, direktefly kostet under 600 hver vei til København per person. Så var vi noen dager i København (bodde på et superbillig lite smarthotell) men var jo ikke der bortsett fra på natt. Tivoli og dyrehage anbefalles. Også strand og bading, tok kollektiv til der vi leide hus. Handlet mat fra nærbutikken og spiste ikke ute bortsett fra noen ganger i København. 

Anonymkode: 53ad6...09b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid Lindgrens verden er ikke for barnslig. Vi var der med en 12-åring og en 8-åring og begge elsket det. De vil gjerne tilbake begge to. Anbefaler også en tur innom Filmbyn Småland, det er et fint museum om Astrid Lindgrens filmer. 

Anonymkode: cef50...1b3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark er dyrt pga valutakursen. Sverige har mye bra. Liseberg?

Anonymkode: 808df...ec7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark er dyrt dessverre- men om du vil dra, så vil jeg anbefale Djurs. En veldig bra fornøyelsespark. Ellers så er jo Gøteborg en veldig koselig by. Danskebåten til København er et alternativ. 

Anonymkode: 652b0...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøteborg er en kjempefin by. De fleste kjenner til Liseberg og Universeum, men selve sentrum er veldig fint bare å gå rundt i, spise en is og slappe av. Andre ting å gjøre der som er fint for både barn og voksne er tur med Paddan-båtene, Aeroseum (kommer du tidlig eller booker i forveien kan dere prøve flysimulator), Slotsskogen eller Upzone (klatrepark med zipline og annet gøy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for så mange svar! Vi var i Danmark for et par år siden, det var jo en kjekk tur. Da leide vi sommerhus og dro til legoland. Norgesferie blir fort dyrt, dyreparken feks er jo helt fullstendig overpriset. Og hotell også er noe for seg selv. Han har aldri vært i Sverige, så spørs om vi prøver det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til astrid lindgrens verden med 12-8-6 åring i sommer. Han på 12 kan relatere til de litt «voksne» bøkene som brødrene løvehjerte og sånt. Tror ikke han vil kjede seg. Vi skal ligge på camping ved østersjøen, så det blir sikkert litt bading i tillegg. 

Anonymkode: e821d...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

København! Mye å finne på i byen uansett om været er bra eller dårlig, og lett å komme seg rundt med metro, s-tog og regionaltog. Steder som er verdt å få med seg kan være tivoli, bakken/eremitageslottet/bellevue, eksperimentarium, havnebadene, kanalbåtene, Rosenborg, christiansborg (med kassemattene), botanisk hage, guiness rekordbokmuseene, evt kronborg som dere når med tog til Helsingør.

Anbefaler å besøke Sagnlandet Lejre om dere vil ha en litt annerledes dag. Det er rett og slett knallfint på sommeren! Da må dere med tog til Lejre (caRoskilde) og ta buss derfra. Man kan også bo der i en ukes tid, men har ikke erfaring med det selv. Vi brukte en hel dag der med 11, 7 og 3-åring (det var kulest for de store). 

https://sagnlandet.dk

Ellers kan kanskje Stockholm også være en god mulighet, men er ikke like kjent der.

Anonymkode: b3ed6...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for så mange svar! Vi var i Danmark for et par år siden, det var jo en kjekk tur. Da leide vi sommerhus og dro til legoland. Norgesferie blir fort dyrt, dyreparken feks er jo helt fullstendig overpriset. Og hotell også er noe for seg selv. Han har aldri vært i Sverige, så spørs om vi prøver det. 

Hvis du synes Norge er for dyrt, blir iallefall Danmark dyrt 😳 God ferie! 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg trenger tips til ferietur i sommer med barn til sommeren, gutt 10 år. Ikke syden! Og noe som kan være overkommelig i pris for en alenemamma. Jeg har sett på Astrid Lindgrens verden, blir det barnslig for en 10åring? Hvis noen har erfaring så del gjerne. Utenom det tar jeg alle tips jeg kan få🙂

Sjekk ut Leksand i Sverige.

Anonymkode: ff1d1...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hunderfossen 🧌

Anonymkode: 2d69e...e19

Hunderfossen er jo sykt dyrt.

Anonymkode: ff1d1...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...