Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som gjerne jobber innen salg og har provisjoner. 
1. hva har du i fastlønn? 
2. hva får du i provisjon? 
3. hvor mange salg klarer du ila en mnd? 

Jeg tror jeg har gått på en smell med både lav fastlønn og provisjon.. er helt umulig å selge (selger bedriftsabonnement). I måneden kan jeg ligge på 1-3 salg. 

Har 35.000kr utbetalt og får 15% i provisjoner av hvert salg. Prisen pr. abonnement er fra 2000kr til 10.000kr). 

Det blir jo virkelig ikke særlig mye i kassa av den lønnen her… 

Anonymkode: 544d8...5ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror jeg har gått på en smell med både lav fastlønn og provisjon.. er helt umulig å selge (selger bedriftsabonnement). I måneden kan jeg ligge på 1-3 salg. 

Har 35.000kr utbetalt og får 15% i provisjoner av hvert salg. Prisen pr. abonnement er fra 2000kr til 10.000kr). 

TS - 35.000kr før skatt altså. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber ikke med salg men har annet yrke med grunnlønn og provisjon. (Skjønnhetsbransjen) Min brutto ligger på alt fra 29-44, så i gjennomsnitt ca samme som deg, kanskje litt mer. 80% stilling. Det fine er jo at du har mulighet til å påvirke lønnen din selv ved å jobbe hardt og bli dyktig. Gi det litt tid til å jobbe deg opp så vil lønnen øke 

Anonymkode: a11f9...516

AnonymBruker
Skrevet

1-3 salg i måneden?? 😳

Anonymkode: 21c3e...f92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1-3 salg i måneden?? 😳

Anonymkode: 21c3e...f92

Bedriftsabonnement er vel rimelig tungsolgt om man ikke jobber for Telenor, i tillegg er det mye lange bindingstider. 

Anonymkode: 54c36...726

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bedriftsabonnement er vel rimelig tungsolgt om man ikke jobber for Telenor, i tillegg er det mye lange bindingstider. 

Anonymkode: 54c36...726

Ja, det er kjempe tungt. Jeg er en god selger og har vært topp 3 i tidligere jobber, men mye av grunnen til hvorfor det er drit vanskelig er pga bindingstid. Bedrifter vil ikke måtte knytte seg opp for en lengre periode.. og vi opererer med 3 år, noe som gjør at bedrifter ikke tørr å sjanse.. 

AnonymBruker
Skrevet

Bedriftsabonnement for mellom 2000 og 10000 for 3 år? Høres sykt billig ut? Eller er dette per måned? Du burde jo fått provisjon av hele avtalen på 3 år. Det er vanlig i blandt de andre.  Hvis ikke ville jeg funnet en annen jobb

Anonymkode: df748...c06

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.2.2025 den 15.31):

Har jobbet med salg av mobilabbo til bedrifter. Forferdelig bransje med masse utnyttelse. De fleste bedrifter kan ikke bare bytte, de har ofte flere ledd eller mange faktorer som spiller inn før de kan gjennomfører det. Selgere kjørte seg konk i vente på salg, å når de til slutt måtte kaste inn håndkleet gikk sjefene å plukket opp salgene når den tid kom.

Tenk.. hvis det hadde vært så lett å selge så hadde de tikke vært ett problem å ha høy fastlønn? 

og joda jeg kjenne selv noen som er superselgere.. den ene prosenten

Anonymkode: 32313...b3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...