AnonymBruker Skrevet 13. februar #1 Skrevet 13. februar Hei, jeg strikker denne genseren nå: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10444&cid=1 Jeg lurer på et par ting. 1. Etter denne oppskriften er det meningen å strikke vrangbord på bakstykke med pinne 8 eller pinne 6? Nå strikket jeg den med pinne 8, ettersom det står kun sett maskene på pinne 8 og strikk som forstykket. Men tenner den ville sett best ut strikket med pinne 6. 2. Jeg strikker størrelse L. Men den ble mer s eller m. Hvorfor? Anonymkode: a2c84...bdb
Mezzosoprena Skrevet 13. februar #2 Skrevet 13. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei, jeg strikker denne genseren nå: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10444&cid=1 Jeg lurer på et par ting. 1. Etter denne oppskriften er det meningen å strikke vrangbord på bakstykke med pinne 8 eller pinne 6? Nå strikket jeg den med pinne 8, ettersom det står kun sett maskene på pinne 8 og strikk som forstykket. Men tenner den ville sett best ut strikket med pinne 6. 2. Jeg strikker størrelse L. Men den ble mer s eller m. Hvorfor? Anonymkode: a2c84...bdb Vrangborden skal strikkes på pinne 6, det står tydelig forklart på "forstykket" og du skal strikke bakstykket som forstykket.
AnonymBruker Skrevet 13. februar #3 Skrevet 13. februar Mezzosoprena skrev (1 minutt siden): Vrangborden skal strikkes på pinne 6, det står tydelig forklart på "forstykket" og du skal strikke bakstykket som forstykket. Men hvorfor skriver de ikke legg over maskene på pinne 6 da? Syns ikke det er særlig tydelig. Men takk for hjelpen. Anonymkode: a2c84...bdb
Mezzosoprena Skrevet 13. februar #4 Skrevet 13. februar (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hvorfor skriver de ikke legg over maskene på pinne 6 da? Syns ikke det er særlig tydelig. Men takk for hjelpen. Anonymkode: a2c84...bdb Fordi du skal øke masker på pinne nr 8 først. For å unngå at vranborden som skal strikkes trekker arbeidet sammen, økes det nå masker som forklart under. Strikk 1 pinne rett fra retten der det økes 23-25-25-27-31-33 masker jevnt fordelt = 79-85-89-97-109-119 masker. Bytt til rundpinne 6 og strikk neste pinne slik Endret 13. februar av Mezzosoprena
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå