Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg strikker denne genseren nå:

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10444&cid=1

Jeg lurer på et par ting. 

1. Etter denne oppskriften er det meningen å strikke vrangbord på bakstykke med pinne 8 eller pinne 6? 

Nå strikket jeg den med pinne 8, ettersom det står kun sett maskene på pinne 8 og strikk som forstykket. Men tenner den ville sett best ut strikket med pinne 6. 

2. Jeg strikker størrelse L. Men den ble mer s eller m. Hvorfor? 

Anonymkode: a2c84...bdb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei, jeg strikker denne genseren nå:

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=10444&cid=1

Jeg lurer på et par ting. 

1. Etter denne oppskriften er det meningen å strikke vrangbord på bakstykke med pinne 8 eller pinne 6? 

Nå strikket jeg den med pinne 8, ettersom det står kun sett maskene på pinne 8 og strikk som forstykket. Men tenner den ville sett best ut strikket med pinne 6. 

2. Jeg strikker størrelse L. Men den ble mer s eller m. Hvorfor? 

Vrangborden skal strikkes på pinne 6, det står tydelig forklart på "forstykket" og du skal strikke bakstykket som forstykket.

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

Vrangborden skal strikkes på pinne 6, det står tydelig forklart på "forstykket" og du skal strikke bakstykket som forstykket.

Men hvorfor skriver de ikke legg over maskene på pinne 6 da? Syns ikke det er særlig tydelig. Men takk for hjelpen. 

Skrevet (endret)

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor skriver de ikke legg over maskene på pinne 6 da? Syns ikke det er særlig tydelig. Men takk for hjelpen. 

Fordi du skal øke masker på pinne nr 8 først.

For å unngå at vranborden som skal strikkes trekker arbeidet sammen, økes det nå masker som forklart under.
Strikk 1 pinne rett fra retten der det økes 23-25-25-27-31-33 masker jevnt fordelt = 79-85-89-97-109-119 masker.
Bytt til rundpinne 6 og strikk neste pinne slik

Endret av Mezzosoprena

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...